Galaxy S2 valt uit na update Android 4

• 25 april 2012
  • 298 reacties
  • 23725 keer bekeken

Toon eerste bericht

298 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste Margim,

Op het Forum wordt de informatie geplaatst die wij aangeboden krijgen.

Wanneer volgens u te weinig informatie wordt geplaatst doen wij navraag en indien er geen nieuwe informatie voorhanden is kan ik op dat moment geen nieuwe update plaatsen.

De versie nu beschikbaar is de updated release die door Samsung is aangeboden en ik zal navraag doen welk precies versienummer het heeft meegekregen.

Ik schrijf niet de Samsung News Alerts en heb het News Alert van Samsung voor onze klanten weergegeven aangezien Samsung in het News Alert wel aanbied dat degene die een vraag heeft als alternatief ook Samsung kan bereiken via de Samsung klanten service.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Zaterdag 19 mei van 2.3.6 naar 4.03 van KPN via Kies geüpdate.

Nu na 5 dagen kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben.

Geen reboots meer, waarvoor ik Load monitor had geinstalleerd en uiteraard nu verwijderd heb.

Accu staat nu op 42% na 1dag en 9 uur, met Wifi aan

Ik heb het idee dat de internetpagina's sneller geladen worden.

MVG,

Teun Holleman

Hallo Teun,

Over welke versie heb jij het? De reboots zijn gelukkig verdwenen maar mijn batterij stort (als ik wifi gebruik) te snel in elkaar en dat was met 2.3.6 niet het geval.

Ik heb:

PDA: I9100XWLPD

PHONE: I9100XXLPW

CSC:I9100KPNLP1

Mvg,

Henk

Hallo Henk,

Ik weet niet waar ik het PDA, Phone en CSC nummer kan vinden.

Wat ik wel vind op mijn mobiel is,

Baseband-versie  19100xxlpw  lijkt op Phone

Kernelversie 3.0.35-19100xwlpd-cl524746  lijkt op PDA

Maar CSC vind ik even geen overeenkomst.

Maar als ik via Kies kijk dan staat daar PDA:LPD/Phone:LPW/CSC:LP1(KPN) 

MVG,

Teun

teunholleman schreef:
Hallo Henk,

Ik weet niet waar ik het PDA, Phone en CSC nummer kan vinden.

op je telefoon nummer *#1234# intoetsen dan krijg je deze gegevens in het scherm te zien.

Hallo Ansnet,

Bedankt voor de tip, heb het gevonden dankzij jou.

Dit zijn de gegevens en zo te zien hetzelfde als van Henk.

PDA: I9100XWLPD

PHONE: I9100XXLPW

CSC:I9100KPNLP1

Henk, zal je best wel al naar gekeken hebben,  maar draaien er misschien app's op de achtergrond die je accu leeg trekken?

Groet,

Teun

Hallo Teun,

Zoals je al zei, het zijn de achtergrond processen die mijn batterij leegtrekken en dat had ik al gezien bij Instellingen, Batterij.

Voor de overgang naar ICS 4.03 (KPN Versie PDA: I9100XWLPD, PHONE: I9100XXLPW, CSC:I9100KPNLP1)  was het Scherm veruit de grootste gebruiker.
Nu is echter Android-systeem met 71%  de grootverbruiker geworden.
Je moet dan gaan uitzoeken welk proces/applicatie er de oorzaak van is dat het android-systeem zoveel power verbruikt. Dat blijkt wifi te zijn, ik weet dat dit een grote energie slurper is maar als s’nachts mijn telefoon idle is mag dit natuurlijk niet gebeuren.
Ik heb de proef op de som genomen en elke keer als ik s’nacht mijn wifi uitzette zat ik de volgende morgen zo tusssen rond de 90% (ipv 55% of zelfs minder).
Ik heb de app “BetterBatteryStats”geinstalleerd, die stelt je instaat om deze gegevens boven water te halen, dit liet mij afgelopen nacht zien dat Wifi On, Wifi Running, No Data Connection en No or Unknown Signal  voor de volle 100% van de tijd actief waren!!!
Het Android OS wat de Wifi connection bestuurt kan dit proces wel laten slapen,  (is een optie onder Instellingen, Wifi, Geavanceerd en staat bij mij op (nog) op  “Wi-Fi ingeschakeld laten tijdens sluimeren”).
Ik ga dit nu veranderen in “Alleen indien ingeschakeld” om te zien of dit helpt.
Het zou mij niets verbazen als dit helpt maar de vraag blijft waarom dit onder 2.3.6 wel goed ging daar ik deze instelling nooit heb veranderd.
Er kan natuurlijk ook “gewoon”een bug in het aansturen van de wifi zijn maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen en eerst bovenstaande maar eens uitproberen.
To be continued..

Mvg,
Henk

Teun,

heb je ook nog een factory reset gedaan en je cache leeggemaakt na de update, of had je zonder dit te doen het resultaat dat je noemt ?

Hallo TH,

Na de update restart hij automatisch en de cache doe ik soms, als je de optie onder Taakbeheer en dan Ram- Wis geheugen bedoelt.

Bedoel je dit niet dan heb ik eigenlijk verder niets gedaan, ook geen factory reset.

Ik heb het toestel nu 5 weken in bezit, misschien wel andere hardware, is dat nog ergens na te gaan?

Oh ja, misschien niet belangrijk maar wel noemenswaardig, ik gebruik GO Launcher EX met Windows 7 uiterlijk. Vind ik heel fijn in het gebruik.

MVG,

Teun

Het systeem werkt nu wel
Goed maar batterij word
Nu wel warmer dan
Voorheen en vind het echt slecht steeds dat gedraai van kpn. Elke keer ja samsung dit en dat en dan word er een bericht geplaats met een link naar samsung en als je er op klik geeft ie aan kan webpagina niet vinden haha. Maar wat is nou de goede update mensen is het lp1, lp7 of die ik nu heb lp5 snap er niks van
Ik heb nu een aantal weken de LP7 en die werkt tot nu toe perfect!

even een test van de geupdate versie van (xen)

gisteren was mijn batterij om te huilen .. haalde de late avond niet eens

batterij was 2 %

en was 15 uur en 43 m op de batterij

nu

batterij is 88 %

6 u 57m op batterij

grote verschillen dus

wat heb ik nu gedaan :

ga naar instellingen en dan naar account en synchronisatie en ga daar eerst ff in rommelen

zo bleek facebook 47 % aandeel te hebben op de batterij nu 0% heb alleen synchronisatie van facebook uit gezet

ook heb ik het weer minder vaak per dag het weer  laten updaten

owja

dit staat altijd aan ":

wifi aan bluetooth aan

GPS aan

Weet iemand wat bedoeld wordt met ROOTED S2's updated to ICS (4.0.3)?

MVG,

Teun

Hallo Teun,

Google maar even op "rooted phone".

In het kort, je hebt dan root permissie, als root mag/kan dan alles doen, vergelijkbaar met administrator in Windows, lijkt me niets voor jou.

Mvg, Henk

Hallo Henk,

Ik heb inderdaad daar straks al gegoogled en het een ander te weten gekomen.

Nu ben ik heel leergierig en een goede leerling, weet dus graag alles op dit gebied.

Ben nu 5 weken bezig met m'n 1e mobiel en is eigenlijk precies hetzelfde als m'n 1e pc, wilde eerst weten hoe het werkt en dan pas er mee werken, haha.

Eigenlijk heb ik toch wel een probleem met een app die niet werkt zo als het zou moeten na de update naar 4.03 en daar hebben ze het over ROOTED S2's.

Op YouTube al een filmje gezien hoe je dat zou kunnen doen, maar voordat ik iets doe wil ik graag weten wat ik doe.

Maar het klinkt wel interesant dat rooten, gaat weer een wereld open.

Groet,

Teun 

Hallo Teun,

Niet alle apps werken (goed) onder 4.03 (not supported), ook hier geldt weer het Windows voorbeeld.

Lang niet alle WindowsXP programma's werkten goed onder Vista/Windows7

Stuur maar eens een mailtje naar de ontwikkelaar van jouw probleem app.

Succes, Henk

na de upgrade naar android 4 is de batterij snel leeg en wordt ie heet tijdens opladen

Ik heb nu 2 weken de LP7 (via BC Barendrecht) versie op mijn telefoon staan en deze draait probleemloos. Batterij gaat zo'n 2 dagen mee geen problemen meer met mijn SD kaart, geen reboots etc.. Mijn toestel meldt nu steeds dat er een update beschikbaar is. Moet ik deze update nu wel of niet installeren. Wie heeft er een goed advies? De ellende van de eerste update wil ik niet weer meemaken.

@Nenina65

Zie voor de het vervangen van de update die er door het BC is opgezet door de update die nu wordt aangeboden mijn ervaring in bericht #242 geplaatst op 19-05.

Zoals ik in mijn bericht # 264 d.d. 22-05 heb aangegeven: de keuze om voor een update te kiezen is persoonlijk en kan voor de een anders uitpakken dan voor de ander ivm instellingen, apps etc. dus garanties zijn eigenlijk niet te geven.

Wie tevreden is met zijn toestel wil misschien wel twee keer nadenken voordat er voor update wordt gekozen onder het adagium: never touch or change a running system !

In ieder geval ben ik tevreden met de laatste update en heb ik er geen spijt van.

Hmmm, zit met mijn zakelijk mobiel op KPN via Yes telecom. Update naar Icecream Sandwich heb ik gedaan 1 dag voordat eea in het nieuws kwam als problematisch. Batterij was bizar snel leeg, en de exchange synchronisatie werkt alleen 1 keer. Bij het instellen van de synchronisatie synchroniseert alles zoals het hoort, daarna stokt de sync. Na enkele weken (kort nadat Samsung de update opnieuw online had gezet) viel mijn oog erop dat er een automatische update werd geinstalleerd, sindsdien leek de batterij het stukken beter te doen.

Vorige week wederom een update gedaan, en Exhange nog maar eens een keer opnieuw ingesteld (voor de zoveelste keer, helaas met het bovenstaande resultaat). Sinds de update batterij verbruik weer dramatisch snel. Ondertussen (met hulp van de battery manager in de settings) geidentificeerd dat het batterij gebruik door de (haperende) exchange sync komt. Met exhange sync geheel uit gaat de batterij (zelfs met redelijk wat telefoontjes tussendoor) ruwweg anderhalve dag mee.

De SGS2 draait nu op de volgende kernel 3.0.15-I19100XWLPD-CL524746 dpi@DELL154#3 Build IML74K.XWLPD

Zegt iemand dat wat, en heeft iemand soortgelijke ervaringen met Exchange problemen (heb ergens in deze string iemand hier ook over gehoord)? Een idee hoe dit op te lossen zou uiteraard ook fijn zijn. Rooten van de telefoon lijkt me geen optie aangezien het toestel van de zaak is. Ik zat zelf te denken aan een harde factory reset, en daarna alle updates opnieuw installeren. Misschien geen slecht idee om te kijken of er nog ideeen zijn voordat ik eea overhoop haal.

Bij voorbaad dank, Jeroen

Het probleem met active sync had ik ook. Bij mij is het 'opgelost' door niet 'Alles' op te halen, maar slechts '100 KB' (andere groottes werken ook schijnt). Dit is te vinden in de instellingen van je mailbox.

Die instelling ligt bij mijn SGS2 niet aan de bsis van dit probleem. Deze staat meestal rond de 5 kB, heb eea aangepast naar een andere waarde zonder goed resultaat.

Hallo wbosch1,

Heb anderhalve week geleden mijn KPN versie van ICS maar overschreven door de XEN versie.

De reden hiervoor was dat ik tot 2 maal toe met een telefoon zat die spontaan uit gegaan was (dus geen reboot), best lullig als je op een boodschap/telefoontje wacht.

Ook het energie verbruik van de KPN ICS versie was teleurstellend.

Om naar de XEN versie te gaan kom je vanzelf op de Samsung Firmware page terecht,  http://www.sammobile.com/firmware/ Daar de XEN firmware, ODIN3 v1.83.exe en de Flashguide gedownload.

Het ODIN3 v1.83 programma  liep niet, toen op het web wat gesnuffeld en kwam toen op ODIN3 v1.85 uit, dit liep probleemloos.
Hierna de XEN versie gedownload (382 MB) en mbv ODIN3 geinstalleerd, na het rebooten kreeg ik ook de "android.process.acore is gestopt" message,ikwas "not amused".

Goede raad was duur daar ik zo'n 1000km vanaf het dichtbijzeindste BC af zit!

Booten in recovery mode is het meest voor de hand liggend om dit probleemte tackelen, zo gezegd zo gedaan en uiteindelijk gaf een "wipe data/factory reset" in recovery mode verlichting.

Na deze "wipe data/factory reset" was ik namelijk verlost van m'n "android.process.acore is gestopt" message.

Hierna moet je wel het een en ander opnieuw instellen maar dat is nu eenmaal de prijs die je voor een factory reset betaald!

Hierna zat ik op PDA:LPD; PHONE:LPW; CSC;LP5 (XEN) en deze versie loopt nu al anderhalve week probleemloos met een aanmerkelijk gunstiger batterij verbruik.

Hoop dat je hier wat aan hebt, groeten,

Henk

Reageer