Galaxy S2 valt uit na update Android 4

• 25 april 2012
  • 298 reacties
  • 24001 keer bekeken

Toon eerste bericht

298 reacties

Woensdag naar BC Arnhem geweest, stond 10 minuten later weer buiten met 4.0.3 versie op mijn SGS2. Sindsdien draait het toestel feilloos, geen uitval en ook een acceptabel energieverbruik. Hoe lastig het voor sommigen ook is ga naar een BC ik ben er super geholpen.
Waarom krijg je bij sommige bc's gwn android 4.0 en bij sommige gwn 2.3.5

Iedereen moet toch het zelfde service krijgen . wrm zo veel onduidelijk van kpn
Omdat het KPN is.....

Wakelock is een aardige tijdelijke oplossing: geen uitval meer en zonder gebruik een verbruik van 1% per uur van de batterij. Ik hou het hierop tot kpn met de echte oplossing komt.
De enige en beste versie van android ICS 4.0.3 is : 

PDA:LP7/PHONE:LPS/CSC:LP3 ( XEN )

Hallo heb deze versie er op gezet en werkt al 4 uur toen ging ik swype instellen en het toestel liep vast!!! met veel moeite swype uit de instelling gekregen en hij loopt weer??

Iemand meer met dit klein euvel wat wel eens dwars kan liggen.

ik heb zaterdag deze versie erop gekregen van de kpn android-versie 4.0.3

Baseband-versie i9100xxlps

kernelversie 3.0.15-i9100XWLP9-CL378442

dpi@dell166#3

Buildnummer

IML74K.XWLP9

Hij werkt nu weer probleemloos.

Moet zeggen zeer vriendelijk en snel geholpen (15 minuten) bij het BC Hengelo ov

@SAMSJORS Vreemd dat BC Hengelo 4.0.3 versie LP9 erop heeft gezet. Dat is nu juist de versie die alle problemen veroorzaakt.... en die van KIES is verwijderd

Bij mijn weten werkt tot op heden alleen versie LP7 probleeemloos. Ben benieuwd.. 

@Samsjors, inderdaad vreemd zoals Bounty zegt: dit is exact de versie die ik via KIES heb gedownload en die sindsdien de problemen geeft.

In ieder geval weer een BC die het anders doet . . .

Voorheen viel de mijne een keer of 4 daags uit en na voor het naar bed gaan opgeladen en was die s'morgens helemaal leeg!

Batterij weer normale ontlading en nog niet 1 keer weer uitgevallen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Beste KPN,

Jullie gaan het toch niet menen dat jullie mensen de telefoon laten inleveren omdat jullie de update verpest hebben. Bij T-Mobile en Vodafone werkt de update wel. Ik vermoet dat jullie de update zelf nog, naar eigen wens hebben aangepast.

En dan moet de klant de telefoon terugbrengen zodat jullie de telefoon in het business center kunnen resetten en de klant alle gegevens kwijt is. Als ik op internet kijk is er een hele simpele oplossing voor dit probleem, die mensen zelf uit kunnen voeren of die jullie aan zouden kunnen bieden. Met deze oplossing is niemand zijn gegevens kwijt en denk ik dat jullie in ieder geval wat klanten terug kunnen winnen.

Het is maar een tip.

Met vriendelijke groet,

Henk-Jan Holtrop

Ik had problemen met de update ics toen ben ik naar bc denbosch gegaan en daar werd ik geholpen maar daar hebben ze de oude versie erop gezet 2.3.5 Toen ik thuis kwam zag ik dat mijn telefoon niet meer kpn branded is maar xen toen wilde ik updaten maar dat lukte niet via kies maar wel via instellingen en dan over dan update En nu heb ik versie 4.0.3 lp7 en tot nu toe geen een keer uitgevallen en de batterij gaat inderdaad langer mee dan vroeger Dus als jullie de oude versie hebben gekregen bij een bc dan kun je gerust updaten naar 4.0.3 maar wel effe checken of je telefoon xen is geworden in plaats van kpn en dat kun je doen door deze nummer in te toetsen *#1234# Anders kun je beter wachten tot dat de update op kies beschikbaar is
Maar ben wel heel erg verbaasd dat ze tot nu toe geen echte oplossing hebben gevonden voor de mensen die geen tijd hebben om naar een bc te gaan en dat zijn er duizenden volgens mij
Helaas te vroeg gejuicht, voor het na bed gaan gisteravond de batterij helemaal opgeladen.

Moest er om 04.45 eruit.Geen wekker want daar had ik de telefoon voor.

Telefoon helemaal dood om 04.30. Weer aangezet en op de batterij zat nog voor 20% prik.

Waardeloos dus.

Ga nu maar even weer naar BC en is horen hoe dat nu zit!

De enige en beste versie van android ICS 4.0.3 is : 

PDA:LP7/PHONE:LPS/CSC:LP3 ( XEN )

Hallo heb deze versie er op gezet en werkt al 4 uur toen ging ik swype instellen en het toestel liep vast!!! met veel moeite swype uit de instelling gekregen en hij loopt weer??

Iemand meer met dit klein euvel wat wel eens dwars kan liggen.

Werk nu al 3 dagen met deze versie en werkt perfect (maar niet swype gebruiken!!) kan iedereen aan bevelen. S6

Je hoeft er niet eens voor naar een BC :-)

@samsjors, zonde van de moeite, ik was er al bang voor dat LP9 niet goed zou werken. Wat mij overigens erg verbaasd is dat er bij de BC's van KPN geen eenduidige werkwijze is. Iedereen doet maar wat (op de BC's na dan die gewoon unbranded ICS LP7 erop zetten), geen sturing. Niet erg professioneel allemaal, maar dat wisten we al....

@ jeb; bij mij draait Swype perfect, geen klagen. Ik weet niet wat je hebt ingesteld maar ik heb niets hoeven te wijzigen, alleen het vinkje aangeklikt. Swype draait perfect.

Ik had deze er al gelijk op gezet na het KPN probleem. Ik was zo klaar en hoefde de deur niet uit. Deze versie PDA:LP7/PHONE:LPS/CSC:LP3 ( XEN ) werkt perfect.  Een x aantal bladzijde terug een uitleg geschreven hoe te handelen. Mensen die denken dat ze de garantie kwijt zijn als ze een andere versie erop zetten. Dat is natuurlijk onzin. Als een toestel echt defect raakt dan ligt het toch echt aan de hardware. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iets stuk gaat door een verkeerde versie software. Moet KPN nog bedanken, dankzij hun heb ik de stap toch gemaakt door PDA:LP7/PHONE:LPS/CSC:LP3 ( XEN ) te installeren. De telefoon doet het perfect en ook met swype geen problemen. Succes allemaal.

Bij de BC geweest het verhaal verteld en nu heb ik de LP7 er op staan.

De LP9 was een vergis van de betreffende medewerker had het waarschijnlijk uit een verkeerd mapje gehaald ;)

Maar goed nu maar eens weer proberen en hoop dat het nu goed komt! Hou jullie op de hoogte!

@ simsjors; Een foutje maken kan natuurlijk. Met LP7 draait alles weer als vanouds en zelfs beter. Heb je nog een bos bloemen gekregen? :D 

@ jeb; bij mij draait Swype perfect, geen klagen. Ik weet niet wat je hebt ingesteld maar ik heb niets hoeven te wijzigen, alleen het vinkje aangeklikt. Swype draait perfect.

Hallo heb nog een keer swype geprobeerd in te stellen maar loopt dan weer vast ik lees hier bij 2 pers. dat het goed werkt iemand idee wat er niet goed kan zijn?

Ik gebruik Swype versie 3.26.92.38235 zonder problemen.

Ik heb android 4.0.3 erop staan en alles doet het prima maar heb 1 vraag voorheen met oudere versie als ik via me taakbeheer me apps afsloot had ik geen probleem en nu blijft ie open staan en zegt ie dat er fouten kunnen optreden als ik de app stop weet iemand hier iets tegen Ow en Swype doet het perfect btw alvast bedankt
@Cornelis,
op de twee KPN-branded Samsung Galaxy S2 toestellen met bijbehorende KPN-abonnementen binnen ons gezin, zitten wij nu al geruime tijd met de brakke ICS-update waarvan de problemen genoegzaam bekend zijn (uitval, batterijverbruik).

Dat er een keer iets mis kan gaan en dat KPN voor de oplossing afhankelijk is van Samsung is begrijpelijk, maar voor mij als klant is KPN het aanspreekpunt en heeft KPN als verkopende partij een verantwoordelijkheid te nemen.

Ik ervaar de laat op gang gekomen communicatie vanuit KPN over deze zaak als bijzonder gebrekkig.
1. Dat het probleem bekend is, dat er begrip is voor de situatie en dat wordt gehoopt zeer spoedig een goed bericht te kunnen plaatsen betreffende een oplossing lijkt aardig maar we schieten er niets mee op. Met het op 28 april aangeven dat het probleem naar verwachting in de loop van volgende week is opgelost en dat dit bericht vervolgens op 4 mei updaten waarmee de verwachting maar weer een week naar voren wordt geschoven schieten we evenmin iets op.
Ik mag toch aannemen dat er tussen KPN en Samsung afspraken zijn gemaakt over het moment dat de oplossing gereed moet zijn en dat het geen stop-werk met een open-eind regeling is ?
2. Door diverse mensen zijn o.a. op dit forum (en ook op het hi-forum) mogelijke werkbare oplossingen aangedragen. Het volledig negeren van dit soort suggesties van klanten met door KPN veroorzaakte problemen getuigt enerzijds niet van respect voor deze klanten en anderzijds niet van betrokkenheid van KPN om er samen met de gedupeerde klanten toch uit te komen met een werkbare tussenoplossing.
3. De geboden oplossing van KPN om naar een BC te gaan is slechts voor een beperkte groep haalbaar. Bovendien blijken niet alle BCa op een lijn te zitten: de een doet dit, en de ander dat. Wat zijn nu eigenlijk de richtlijnen die KPN aan de BCa heeft gegeven, en wat zijn de gevolgen van het flashen met een unbranded GB 2.3.5 versie voor garantie e.d., kan bij een volgende update nu wel of geen gebruik worden gemaakt van KIES, ben je voorgoed van de KPN-branded versie af en zit je voortaan op XEN ?

Het in eerste instantie laat beschikbaar komen van ICS voor KPN-branded toestellen gevolgd door de gebrekkige communicatie en het uitblijven van duidelijkheid over een oplossing van de problemen hiermee, doen het imago van KPN wat mij betreft geen goed.

Ik hoop dat er nu echt snel duidelijkheid komt over een 100% oplossing (en mogelijk een vorm van compensatie voor het ongemak) want de pijngrens begint nu toch wel erg dichtbij te komen.

Th, ik sluit mij bij je aan in je commentaar, denk er net zo over.

@ Cyber kevin,

Je kunt je vierkante toetsje onderin het midden ingedrukt houden.

Daarna krijg je een scherm met openstaande toepassingen als je deze naar links sleept sluit je ze af.

Nog maar eens deze herhalen. Want sinds ik onderstaande heb geïnstalleerd heb ik nergens meer last van. KAn ik rustig wachten tot de juiste OS update.

rapidos schreef:
hallo,wake lock installeren.

En ik heb aangevinkt staan:eerste PARTIAL-WAKE LOCK(CPU ON SCREEN DIM KEYBOARD OFF)

START ON BOOT-SHOW NOTIFICATION.

DAN NA INSTELLEN AANVINKEN Aquire/Realease lock.

thats all!!

Reageer