Galaxy S2 valt uit na update Android 4

• 25 april 2012
  • 298 reacties
  • 24001 keer bekeken

Toon eerste bericht

298 reacties

De samsung lijkt weer prima te werken.

Sinds gisteravond 11.00 tot nu 9% ontlading batterij en geen uitval!

Vanmorgen toch maar de gang gemaakt naar BC Nieuwegein en er PDA I9100XWLP7 / PHONE I9100XXLPS / CSC I9100KXENLP3 op laten zetten omdat ook hier de verwachting is dat er voorlopig geen andere oplossing komt.

Overigens correct en snel geholpen, men heeft er de nodige ervaring want ze doen er daar zo'n 15 per dag.

Alles kwijt, dat wel en vanavond maar eens zien wat er vanuit de KIES back up nog te herstellen is.

Ik blijf van mening dat KPN tekort schiet en denk dat de gedupeerden slechte ambassadeurs zijn voor KPN, het zou mij niet verbazen als het rondzingen van de negatieve ervaringen uiteindelijk leidt tot klantenverlies bij KPN.

Ik heb de 9100XWLP8_I9100XENLP3_XEN er opgezet met Odin. Echter Nu akn deze niet meer door Kies van een nieuwe firmaware voorzien worden. Tenzij je er weer een orginele Kpn versie op gaat zetten.

Overigens, draait hij nu weer als een zonnetje.

Eric_van_Beek schreef:

Ik heb de 9100XWLP8_I9100XENLP3_XEN er opgezet met Odin. Echter Nu akn deze niet meer door Kies van een nieuwe firmaware voorzien worden. Tenzij je er weer een orginele Kpn versie op gaat zetten.

Overigens, draait hij nu weer als een zonnetje.

@eric_van_beek: je had deze versie erop moeten zetten, dan had Kies gewoon gewerkt:
PDA I9100XWLP7 / PHONE I9100XXLPS / CSC I9100KXENLP3

Terugzetten van back-up gegevens via KIES nadat er door BC andere (werkende) firmware op is gezet heeft gewerkt !

Alleen apps opnieuw downloaden, waarbij ook de eerder betaalde apps gewoon weer opnieuw gedownload konden worden.

Hoewel het allemaal niet de schoonheidsprijs verdient en er principieel nog wel het nodige op is af te dingen, werkt het wel. Wie zich stoort aan zijn/haar brakke ICS en in de gelegenheid is naar een BC te gaan zou ik toch aanraden dit te doen i.p.v. zich te (blijven) storen en opwinden over het uitblijven van andere oplossingen vanuit KPN: het brengt niet alleen geestelijke rust maar ook een telefoon die werkt zoals het hoort !

Is er nu zo langzamerhand bekend wanneer de update voor de firmware voor de Galaxy SII komt. Sinds 03 mei 2012 staat er nu al vermeld dat Samsung volgende week (deze week dus) met een oplossing komt. Hoe lang blijven jullie klanten aan het lijntje houden?

Reputatie 7
Badge +11
Beste Forumleden en bezoekers,

Update 10-05-2012

Samsung informeert dat zij hard werken om zo snel mogelijk de oplossing aan te bieden.

Informatie van Samsung vind u via onderstaande link:

Samsung

Zodra meer nieuws arriveert zullen wij dit uiteraard onmiddelijk middels het Forum melden.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Ik ben met mijn galaxy SII naar een BC geweest om te downgraden. Toestel werkt weer naar behoren op oude versie.

Als ik mijn toestel aansluit op "kies" krijg ik de vraag om naar een nieuwe firmwareversie te upgraden.

Is dit veilig om te doen???

Huidige Firmwareversie: PDA:KJ3 / PHONE:KI4 / CSC:KJ1 (XEN)

Laatste Firmwareversie: PDA:LP7 / PHONE:LPS / CSC:LP3 (XEN)

Groeten,

Blijje

Als ik mijn toestel aansluit op "kies" krijg ik de vraag om naar een nieuwe firmwareversie te upgraden.Is dit veilig om te doen???

Huidige Firmwareversie: PDA:KJ3 / PHONE:KI4 / CSC:KJ1 (XEN)

Laatste Firmwareversie: PDA:LP7 / PHONE:LPS / CSC:LP3 (XEN)

Ja als het eindigd met (XEN) kan je het veilig doen.

Dat betekend dat je een unbranded versie hebt.

Cornelis schreef:
Beste Forumleden en bezoekers,

Update 10-05-2012

Samsung informeert dat zij hard werken om zo snel mogelijk de oplossing aan te bieden.

Informatie van Samsung vind u via onderstaande link:

Samsung

Zodra meer nieuws arriveert zullen wij dit uiteraard onmiddelijk middels het Forum melden.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

In hoeverre wijkt dit "nieuws" af van wat vorige week ook al werd gemeld?

Aangezien ik al zo voorgevoel had dat de fix voor die gebrekkige update van ICS (LP9 etc.) lang op zich zou laten wachten en geen vertrouwen had dat die er snel zou komen, donderdag naar een BC geweest om een werkende versie ICS er op te zetten. De fix voor de sd-kaart problemen (reboots) na versie 2.3.6 is er ook nooit gekomen en is dus pas bij ICS aangepakt. En daarna ontstonden de hier bekende problemen. Ik zag de standaard antwoorden al weer voorbij komen, er zijn heel weinig klachten binnengekomen(Samsung) t/m we (KPN) zijn in overleg en wachten op antwoord van Samsung. Maar in loop van volgende week zou het opgelost moeten worden werd beweerd. Daarna werd een oplossing weer vooruit geschoven en dacht toen de geschienis gaat zich weer herhalen dit gaat niet snel gefixed worden. Maar goed, ik ben goed en snel geholpen op het BC en stond een kwartier later met een goed werkende versie van ICS weer buiten. Als je enigszins de mogelijkheid hebt zou ik ik je aanraden om langs een BC te gaan. Vergeet niet om een backup te maken want je krijgt wel een schoon toestel terug. De versie die ik nu heb is:pda:LP7 Phone:LPS CSC:LP3(XEN)

Ik heb nog niet Android geupdated, maar wel, op aangeven van het programma "Kies", iets anders. Ik denk de Baseband-versie. Die is nu na de update I9100XXKI4. Maar sinds deze update reset mijn Galaxy s2 zich spontaan ongeveer 1x per dag. Hoe kan dit worden verholpen?

Mijn bericht is verplaatst, dus ik had de vorige berichten in dit draadje nog niet gezien.

Maar voor alle duidelijkheid: OOK DE NIEUWE FIRMWARE DIE "KIES" AANBIEDT, NIET DOWNLOADEN.

Geeftt bij mij ook de bekende reset-problemen.

@kdj,

volgens mij heb je nu Gingerbread Android 2.3.6 binnengehaald, met de bijbehorende reboot problemen.

(PDA    I9100XWKK2   PHONE     I9100XXKI4  CSC     I9100KPNKJ1).

Hier zijn voor zover mij bekend geen oplossingen voor gevonden anders dan de upgrade ongedaan maken of juist upgraden naar ICS. Omdat het laatse op dit moment door alle problemen via KIES niet meer mogelijk is, zou ik zelf in dit geval kiezen voor een bezoek aan een BC en mijn toestel daar laten upgraden naar ICS (unbranded).

Het is overigens bijzonder dat er via KIES een gedateerde upgrade wordt aangeboden waarvan bekend is dat deze ook problemen geeft ...

Beste TH,

Bedankt voor je reactie. Ik ga inderdaad maar eens langs bij een BC.

Maar het vreemde is dat mijn toestel ná de firmware-update nu de volgende gegevens laat zien:

Android-versie: 2.3.5

Baseband-versie: I9100XXKI4

Kernelversie: 2.6.35.7-I9100XWKJ3-CL647431

Buildnummer: GINGERBREAD.XWKJ3

Dus geen Android 2.3.6, maar wel problemen. Ik heb 2.3.6 met opzet niet geïnstalleerd vanwege alle alarmerende verhalen. Ik meende begrepen te hebben dat de slechte updates waren teruggetrokken en toch krijg ik nu fouten. KPN maakt er wel een beetje een bende van. Jammer.

Beste kdj,

ik ging er vanuit dat je 2.3.6 had binnengehaald, omdat ik zelf nooit problemen heb gehad met 2.3.5 en voor mij destijds de spontate reboots pas begonnen nadat ik van 2.3.5 naar 2.3.6 was overgegaan. Verrassend dat de spontane reboots zich nu kennelijk ook voordoen bij de ter beschikking gestelde update naar 2.3.5.

Ik hoop dat KPN je waarschuwing ter harte neemt en ook deze update snel blokkeert.

Dat er meer mensen zijn die aanmerkingen hebben op KPN is wel duidelijk. Energie steken in een bezoekje aan een BC zoals je van plan bent leidt in ieder geval tot een oplossing en lijkt mij wat dat betreft te verkiezen boven het blijven steken van energie in klagen en wachten op een snelle oplossing via KIES, ook al zouden we dit als klanten van KPN wel mogen verwachten.

Beste medeforum bezoekers,

Ik wil jullie erop wijzen dat het GEEN zin heeft langs een bussines center te gaan, want ook daar beschikken ze niet de juiste kennis en tools.

Woon zelf in Heijen bij Gennep, en heb eerst even afgewacht of er een oplossing vanuit Samsung en KPN kwam, en daarnaast is het voor mij dichtstbijzijnde BC in Arnhem zo`n 70 km verderop wat mij toch tegenhield. En daarnaast is dit heel persoonlijk en zal wel gek zijn anno nu, maar vind het zo stom dat ik mag rijden om de fouten van een ander op te lossen, laat ze lekker een downgrade via Kies beschikbaar stellen o.i.d.

Maar goed dit is waarschijnlijk heel veel gevraagd, je moet maar gewoon afwachten en niemand weet iets nuttigs te melden.

Komen alleen met algemene mededelingen zoals wij kunnen op dit moment niet meer vertellen..

Als je geen antwoord op de vragen kunt/wilt geven reageer dan helemaal niet!

Want als je gaat moet je wel geholpen worden, en dat viel zwaar te betwijfelen gezien de verschillende oplossingen die door de KPN BC`s geboden worden.

A fijn, al na een week en een dag reageerde BC Arnhem op mijn tbverzoek dat ik via website geplaatst had, ze gaven aan dat ik "corrupte" software geinstalleerd had en zei konden mij voorzien van andere software. Toen ik vroeg welke versie wist de meneer daar geen antwoord op te geven. Helaas schoot dit niet op en had met de LP9 versie van KPN zoveel elend dat ik toch besloten heb de reis naar Arnhem te maken. Nu ben ik voorzien van i9100XENLP3 / i9100XENLP3 echter met deze versie heb ik nog meer problemen.

Voordat ik erheen ging kon ik nog bellen en internetten, nu niet meer!

En zo kan ik nog wel even doorgaan met alle voorkomende problemen.

Dus beste mensen bespaar je de moeite om naar een BC te gaan.

Ben dit zat en eis een andere oplossing vanuit KPN dat de klant ook zelf uit kan voeren.

Ik ben niet van plan nog een 2e x kosten te gaan maken voor een fout die door KPN i.s.m. Samsung is veroorzaakt.

Tevens contact met Samsung gehad, en deze geven gewoon ijskoud aan dat het enkel bij KPN toestellen voorkomt (per definitie niet waar, want mijn partner bij vodafone heeft soortgelijke problemen!) en dat er WEL DEGELIJK EEN OPLOSSING IS, EN DEZE IS AL DIRECT BESCHIKBAAR.

Alleen hiervoor moet ik mijn telefoon via Samsung opsturen naar gsmrepair.

Wat kunnen hun daar wat wij hier als klanten niet kunnen????

Na de update naar Android 4 (KPN Branded toestel) de bekende problemen.

Nu na bezoek BC Arnhem versie i9100WLP7 / i9100XENLP3.

Ik heb nu dezelfde problemen, het enigste wat het verschil is dat het toestel niet meer uitvalt, echter heb nu geen verbinding meer met het netwerk en ben dus gewoon onbereikbaar..

Wie kan mij helpen aan juiste en WERKENDE firmware?

Mvg,

jknoops schreef:
Na de update naar Android 4 (KPN Branded toestel) de bekende problemen.

Nu na bezoek BC Arnhem versie i9100WLP7 / i9100XENLP3.

Ik heb nu dezelfde problemen, het enigste wat het verschil is dat het toestel niet meer uitvalt, echter heb nu geen verbinding meer met het netwerk en ben dus gewoon onbereikbaar..

Wie kan mij helpen aan juiste en WERKENDE firmware?

Mvg,

@ knoops: Indien versie LP7 (XEN) is geinstalleerd op uw toestel heeft u de goede versie. Wat hoogstwaarschijnlijk problemen bij u veroorzaakt zijn de apps die nog nog op uw toestel staan (SD kaart?) van voor de update en die nu een conflict geven met ICS. De oplossing is simpel; alle apps verwijderen, opnieuw opstarten en de apps die u wilt hebben opnieuw installeren. U zult zien dat u enkele apps niet meer terugvindt in de store omdat ze niet goed draaien op ICS, dat zijn dan ook direct de probleemgevallen.

Zie het maar zo dat het net zo is dat sommige programma's van Windows XP niet compatible zijn met Windows 7....

Veel succes!

Bounty  

@Bounty

Beste Bounty, bedankt voor je antwoord, ben er even paar uurtjes mee bezig geweest.

Helaas klopt dit niet, heb alles gewist en opnieuw gedownload.

Hij loopt vast zodra er ergens het toetsenbord gebruikt dient te worden.

En daarnaast het meest irritant, bij het instellen van de provider (mijn pech toestel simlockvrij gekocht in Hi winkel, om te gebruiken i.c.m. abo bij andere provider) verwijdert hij het zojuist ingestelde toegangspunt.

En hij blijft iedere keer aangeven roaming verbinding is verbroken omdat u buiten het huisnetwerk bent.

En het maakt niet uit of roaming aanstaat ja of nee..

Kijk een paar appjes minder maakt niet uit, maar gewoon onbereikbaar zijn en geen 3G verbinding hebben is tegenwoordig toch best vervelend..
@all..

Iemand enig idee waar te beginnen?

Zijn er meer mensen die al bij een BC geweest zijn, welke firmware versie hebben jullie en is bij jullie wel alles opgelost?

Hoor graag iets, bedankt!

jknoops schreef:
@all..

Iemand enig idee waar te beginnen?

Zijn er meer mensen die al bij een BC geweest zijn, welke firmware versie hebben jullie en is bij jullie wel alles opgelost?

Hoor graag iets, bedankt!

Begin eens met de optie terug naar fabrieks instellingen. (wel even backup van je contacten maken)

Daarna kijken of het werkt en dan per app kijken waneer het stopt met werken.

Ben ik inmiddels mee bezig, dank voor uw reactie..

Hou u op de hoogte

Ik heb al eerder net als vele anderen) een bericht gepost op dit Forum. Ik zie dat het eerste bericht op 25 april 2012 is geplaatst. Ik zie ook dat het totaal van deze berichten al rond de 189 ligt. Wat mij opvalt is dat KPN al bijna vanaf het begin van deze berichten zegt dat er aan een oplossing gewerkt wordt. De opmerking 'volgende week hopen wij op een oplossing' is hierbij favoriet. Ook het verwijzen naar Samsung is een toegepaste strategie. KPN vergeet dat de problemen met het Samsung toestel alleen voorkomt bij KPN branded toestellen. Ene Cornelis probeert alls te sussen met wat loze opmerkingen. Duidelijke antwoorden en harde toezeggingen hoor je niet van deze mijnheer, alleen zoals gezegd de beschuldigende vinger wijzen naar Samsung. Eerlijk gezegd begrijp ik alle schrijvers op dit forum niet dat zij zolang dit soort onzin pikken van KPN. Ik kroijg langzamerhand de indruk dat het niet kunnen oplossen van dit probleem ligt aan de onkunde van de medewerkers van KPN. Zal mij benieuwen of iemand genoeg ballen hebben om op dit bericht een eerlijk en bovenal duidelijk antwoord te geven.

Het is natuurlijk idioot van Samsung dat ze zo lang doen over een goede update, tergend dat KPN zo afhankelijk van hen is, en treurig dat JKoops verkeerd geholpen is. Maar zoals in dit draadje al meerdere keren is te lezen zijn er een heleboel mensen wel goed geholpen bij een BC. Dus mijn raad: ga wèl gewoon naar een BC en laat er een LP7-versie van ICS op zetten, laten we niet door slechts 1 ervaring meteen een algemeen negatief advies geven.

Nou lekker advies, mensen naar een BC sturen, tijd vrijmaken, en kosten maken.

Ik ben echt niet de enige met problemen met de software van het BC hoor! Lees eerst het forum en de andere forums maar goed door.

Bij iedereen zijn er nog wel problemen, toestel is sowieso trager en bij veel apps slaat toestel op tilt.

Dit is gewoon puur omdat Android 4 te weinig getest is, en dus nog veel fouten bevat, en veel apps kunnen nog niet overweg met ICS, enkel met Gingerbread.

Maar ben dit ziek om maar te lezen te proberen en niks op te schieten..

Ga nu uit frustratie weer naar BC Arnhem en zal daar niet vertrekken totdat mijn toestel het weer doet.

Ben flink pissed door al het gedoe, dus al ze me weer proberen af te schepen hebben ze vandaag toch echt de verkeerde getroffen!

Het enigste wat ik kan zeggen na een paar weken "uitviolen en proberen en lezen" probeer je toestel te voorzien van een eerdere android versie Gingerbread.

Android 4 werkt gewoon nog te slecht en is nog niet uitgebreid genoeg getest en ontwikkeld om als particulier in gebruik te nemen.

Hierbij zijn in de meeste gevallen ook de problemen verholpen.

Wel jammer, eerst 2 maanden iedereen lekker maken met een update, die het vervolgens niet doet.

Hopelijk leert KPN i.s.m. Samsung dat ze de volgende keer bij het uitbrengen van een update dit beter eerst kunnen testen voordat ze klanten problemen bezorgen.

Reageer