Galaxy S2 valt uit na update Android 4

• 25 april 2012
  • 298 reacties
  • 23723 keer bekeken

Toon eerste bericht

298 reacties

Wanneer is er nu een oplossing aangaande de werking van android 4.0 op de Samsung Galaxy S Ii?

Die mijnheer of mevrouw Spir krijgt zeker betaald door KPN. Even naar een BC gaan. In mijn geval is dat even naar Hoorn heen en terug. Ongeveer 30 kilometer. Als je geluk hebt mag je wachten. Ongeveer een uurtje. Alles bij elkaar tussen de twee en drie uur zoet. KPN hoort gewoon goed werkende apparatruur te leveren en als het dan eens een keertje niet oed gaat, hoort dat snel te worden hersteld. Verder zou het KPN sieren als ze goede up to date informatie geeft. Ik weet niet wat u betaald heeft voor uw toestel maar het was vast een zeker een hoop geld. Dat kan je in de 'service' van KPN niet terug vinden. Dus mijn raad: KPN doe je werk zoals dat hoort en zorg dat deze week een goede update uitkomt zoals beloofd.

Ik ben bang dat er in Hoorn geen BC is. Wij zullen naar Alkmaar moeten (KPN BC AlkmaarKoelmalaan 350, 1812 PS Alkmaar vond ik op internet). Voor mij is dat 30km heen en 30 km terug. 

Helemaal met jullie eens.

Nou ben net zelf terug uit Arnhem, en bloed kookt nog zowat.

Ik ben daar heel netjes gebleven, aangegeven dat ik vorige keer geholpen was en nog niet van de problemen af was wisten ze geen raad mee. Het was erg druk en geen van allen leek er zin in te hebben ergens mee te helpen, maar verkopen kunnen ze als geen ander. (Welkom bij KPN)

A fijn, het toestel werd uiteindelijk mee naar achter genomen en kwamen terug met de mededeling het toestel is gewoon goed.. Ik zei nou kijk maar eens, liet een paar problemen zien, probeerde het hem nogmaals duidelijk te maken, maar de meneer wilde het niet echt geloven had ik het idee.

Hij heeft opnieuw android 4 erop gezet, maar dit loste niks op.

Toen kreeg ik te horen dat ze wisten waar het aan lag, de simkaart(andere provider logischerwijs!) die zou niet goed meer zijn.

Ik zei nou wordt het helemaal mooi, ik kom hier met een toestel waarmee ik problemen heb, maar wel kon bellen en internetten (3G) voor zolang het toestel het deed, maar nu hun update niet meer. Dit leek de man sterk want dat kon volgens hem niet, want dan zou hij het nu ook moeten doen.

Ik werd dus gewoon afgewimpeld en weggestuurd en dat ik bij mijn provider een nieuwe simkaart kan kopen (kosten a 10 euro).

Nou dat pikte ik uiteraard niet en gaf aan dat ik dan maar gedowngraded wilde worden naar 2.3.6 die ik voor de update naar ICS had en hij zei dat hij het zou doen maar dat het toch geen zin zou hebben.

Weer bakje koffie gepakt, denk moet toch iets hebben voor de compensatie van mijn inmiddels totaal 240 km-reis naar BC arnhem, en ben weer gaan zitten in de wachtkamer..

Na weer een ruim kwartier kreeg ik de telefoon van een andere collega terug ( de man die mij eerder geholpen had en het toestel gedowngraded was direct na het downgraden van mijn toestel vertrokken) en nu had ik ineens 2.3.5.?!?

Deze man had verder geen zin om vragen te beantwoorden, ik kon het toestel meenemen gaf hij aan en mocht er weer iets mis zijn kwam ik maar terug.

Ik zei ja makkelijk weer 120 km rijden, ik kom liever nu niet meer en wil gewoon dat het toestel nu goed is. (Logisch lijkt mij)

Kreeg als antwoord er zijn genoeg KPN BC`s in Nederland meneer.

Nou dan begin je gewoon te koken, ben heel vlug maar gegaan..

Hoezo moeilijk voor KPN om te luisteren naar een klant?

En wie had er gelijk?

In dit hele specifieke geval ik

Vreemd genoeg doen alle apps het weer, (zelfs de officiele app van SNS Bank die pas sinds enkele dagen uit is en ik op tot nog toe geen enkele android 4 aan de gang kreeg), mijn bel/sms verbinding en het belangrijkste! mijn 3G verbinding.

Geen vastlopers meer in apps of met toestenbord etc. etc.

Hoop dat iedereen zo snel mogelijk ergens goed geholpen kan worden hiermee, en mijn tip is neem android 2.3.5/2.3.6 (welke je hiervoor foutloos aan het draaien had) GEEF DIT OOK SPECIFIEK AAN BIJ BC WANT ZE DOEN HET ALLEMAAL ANDERS.. en wacht totdat er een goede firmware voor Android ICS beschikbaar is en alle apps in Google Play (Android Market) ook geschikt zijn voor ICS want op dit moment is dit zeker het geval nog niet.

En persoonlijk zie ik dit voorlopig na al deze ervaringen gelezen en zelf meegemaakt te hebben ook niet komen..

Wens jullie veel succes!

Mvg

Reputatie 7
Badge +8
Wij hebben vragen ontvangen van sommige gebruikers van de KPN-variant van de Samsung Galaxy S II, omdat hun update naar Android 4.0 niet goed was verlopen. Deze update hebben wij naar aanleiding daarvan direct offline gehaald. Wij werken op dit moment aan een aangepaste software-update. Zodra deze beschikbaar is, laten wij dat direct weten.

http://www.samsung.com/nl/support/newsalert/supportNewsAlertMain.do

KPN Gebruikers van de Samsung Galaxy S II bij wie de update naar Android 4.0 niet goed is verlopen, raden wij aan naar de kpn business center te gaan waar ze gratis een software-update kunnen laten uitvoeren.

Model-info: GT-I9100 , GT-I9100
Hierbij plaats ik nogmaals mijn tijdelijke oplossing!

Is goed genoeg om geduldig te wachten op de nieuwe ICS KPN.

Ik gebruik miin galaxys2 nu al weken zonder de bekende problemen.

APP wake lock installeren.Te vinden in google play

En ik heb aangevinkt staan:eerste PARTIAL-WAKE LOCK(CPU ON SCREEN DIM KEYBOARD OFF)

START ON BOOT-SHOW NOTIFICATION.

DAN NA INSTELLEN AANVINKEN Aquire/Realease lock.

thats all!!

Beste KDJ, volgens mij kan je ook heel goed terecht bij The Phone House in de Nieuwsteeg in Hoorn. Ik heb met deze mensen gebeld en ik kon zo langs komen. Daar weten ze wel wat service is. Kan KPN nog iets van leren.

Beste Rapidos, Jij bent zeker ook tevreden als je een auto koopt en er zitten maar drie wielen onder en de verkoper vervolgens tegen je zegt "we lossen dit tijdelijk wel even op voor u, we zetten er gewoon een fietswiel onder, rijdt niet zo goed als een autowiel maar u bent even gered". Zie je nu zelf niet dat je zegt dat jouw oplossing al twee weken werkt. Zie je nu niet dat KPN nog steeds niet in staat is geweest om in die tijd een oplossing te bedenken. Om in autotermen te blijven: Je koopt een BMW maar omdat die niet helemaal goed rijdt, hebben ze er tijdelijk een motor van een Trabantje ingezet en dan maar geduld hebben tot ze een nieuwe motor hebben. Is het je ook niet opgevallen dat die jongens van KPN (ene Cornelis) nu helemaal niets van zich laten horen.  Zouden ze zich schamen?

Ok Margim, bedankt voor de tip. Zij worden op de KPN-site niet als BC aangemerkt, maar ik zal ook eens even bellen.

Hallo KDJ, klopt. Maar als je met Samsung belt krijg je dit advies wel. Kijk hier voor hun gegevens en zie dat ze o.a. als Samsung Service punt staan genoemd. Ik heb daar wel eens een vastgelopen Nokia laten maken. http://www.phonehouse.nl/de-winkels/?provincie=Noord-Holland&provincie_id=5

Volgens mij is iedereen er van overtuigd dat KPN op vele fronten tekort schiet.

De waarde van dit forum is wat mij betreft van elkaar horen hoe je ermee om zou kunnen gaan (wakelock installeren, naar BC gaan en GB of ICS er op laten zetten), waarna iedereen zelf kan beslissen wat hij of zij zelf doet.

Ik hecht zelf meer waarde aan het uitwisselen van (ervaringen met) deze mogelijkheden omdat deze tot een oplossing van het probleem leiden, dan aan het (weliswaar terecht) blijven afgeven op KPN wat immers niet tot een oplossing van het probleem leidt.

Hallo TH, Op zich ben ik het met je eens. Alleen werkt dat bij KPN niet. Bovendien zij horen voor een oplossing te zorgen. Ik kan me best voorstellen dat je bij kleinere problemen steun zoekt bij andere gebruikers. In dit geval hoort KPN te zorgen voor een firmware update en dat doen ze nu net niet. Al vanaf 26 april 2012 speelt dit en wordt iedereen aan het lijntje gehouden. Voor mij staat KPN voor: Kan Problemen Niet aan. Klein overzicht wat mij sinds januari van dit jaar is overkomen bij KPN.

KPN is leverancier van nieuwe digitale certificaten (i.v.m. ondergang Diginotar). Het eerste wat er gebeurde was dat er een achterstand otstond in de verwerking (hebben ze overigens nu ingelopen). Ik werk verder met BackUp Online van KPN. Handig zou je zeggen zo'n externe Back_Up. Ligt al bijna drie weken plat en kan nog tot het einde van deze maand duren.

Nogmaals ik geef alleen op KPN af omdat zij niet voor een oplossing kunnen/willen zorgen.

HALLO,

Even een reactie op het commentaar:Ik bied deze tijdelijke oplossing aan voor mensen die geen tijd hebben of niet willen downgraden bij een KPN bc.Dit is ook als je niets hebt met de technische kant van de mobiele telefoons een eenvoudige oplossing!

Zodra KPN eindelijk iets nieuws gebakken heeft,en we het kunnen installeren!

Ik ben het eens met het feit dat dit hele verhaal een klucht is geworden van een veel te grote onderneming met allemaal door gestudeerde snelle jongens en meisjes die lekker bezig zijn met zakkenvullen.De KLANT is KONING,is een gezegde uit vroeger tijden.

Klanten binden en uitknijpen want we zitten toch klem met die juridisch dicht getimmmerde contracten!

Wat ik voorstel is een oplossing voor wie het gebruiken wil,geen interesse?!OOK GOED.

RAPIDOS.

Reputatie 7
Badge +8
firmware updates zijn de verantwoordelijkheid van een eindgebruiker en de fabrikant, kpn heeft je een android 2.x toestel verkocht en dat werkt ook prima. kpn is dus geheel afhankelijk van samsung maar werkt wel samen als service naar de klant toe.

Beste glenmorangie, als u adviseur bent zal ik mij door u niet graag laten helpen c.q. adviseren. Ik heb bij KPN een Samsung Galaxy SII besteld en betaald. Al na twee dagen merkte ik dat het toestel spontaan aan en uitging, of helemaal uitbleef. Navraag leerde mij dat dit probleem bekend was en opgelost zou worden door nieuwe firmware. Zolang die er niet was moest ik mij SD kaart er maar uithalen.

Als ik een Samsung TV koop bij de plaatselijke media winkel en deze gaat steeds aan en uit dan ga ik niet (en dat hoeft ook niet volgens Europese wetgeving) naar Samsung. Ik ga dan naar de winkel waar ik het toestel heb gekocht, leg het probleem voor en vraag dit op te lossen.

Net als u heb je dan wel eens adviseurs die je dan proberen door te sturen en zelfs nog zo vriendelijk zijn om het telefoonnummer van de fabrikant te geven (in hun ogen is dan het probleem opgelost). Dit is pertinent onjuist handelen. De winkel (in dit verband dus KPN) heeft de plicht om voor een oplossing te zorgen. Dat zij dat in dit geval in samenwerking met Samsung doen kan ik billijken. Helaas schuift KPN het probleem alleen maar richting Samsung. Voor uw informatie. Dit probleem komt alleen voor bij bedoelde toestelen met KPN firmware. Raar hè.

Ik denk dat u zo'n adviseur bent van het type "Garantie tot de deur" en zal me dan ook niet graag door u laten adviseren, laat staan iets bij u kopen.

KPN is wel degelijk verantwoordelijk,daar het een branded update is,en dus nog steeds een KPN bestuurde telefoon is en blijft.Installeer andere ,en de garantie vervalt.Dus update is KPN goedgekeurd!!

rapidos

rapidos schreef:
KPN is wel degelijk verantwoordelijk,daar het een branded update is,en dus nog steeds een KPN bestuurde telefoon is en blijft.Installeer andere ,en de garantie vervalt.Dus update is KPN goedgekeurd!!

rapidos

Rapidos, je bent me net voor.  De "adviseur" heeft het helemaal bij het verkeerde eind. We hebben het hier immers over een KPN update.

Reputatie 7
Badge +8
beste margim in jou geval heb je wel recht op een goed werkend produkt, mijn advies gaat meer uit naar iedereen die al langer een goed werkend toestel had, maar door deze upgrade in de problemen is gekomen. kpn zorgt voor de downgrade via de BC en daarmee is het probleem verholpen totdat samsung met een nieuwe release komt. ik snap dat iedereen graag android 4 wil en er zijn duidelijk problemen gemaakt met de firmware release. de meeste branding hebben betrekking op logo, design en branded firmware hebben altijd limieten, wie weet trekt kpn haar lessen en zorgt gewoon voor minder upgrades of verkoopt in de toekomst gewoon retail toestellen, de firmware upgrade, want we spreken hier niet over een belangrijke fix, is geen commercieel produkt zoals een upgrade van windows xp naar 7 dus het is pure service van een provider en fabrikant.

@margim: Omdat ik 3 weken geleden binnen 10 minuten tijd goed door een BC van KPN ben geholpen en nu dus ook al die tijd met een perfect werkende ICS-update rondloop, hoef je me niet meteen verdacht te maken. Alsof ik door KPN wordt betaald alleen maar omdat mijn ervaring niet met de jouwe strookt. Wordt jij dus betaalt door de concurrentie?
@Koops: Het ging mij er om dat jouw ervaring niet geldt voor iedereen. Er zijn echt een heleboel mensen wèl geholpen (waaronder ikzelf) met de correcte LP7 versie die een BC er op heeft gezet. Jouw verhaal is natuurlijk **bleep**, maar niet universeel.

En nee; ik ben niet kritiekloos naar KPN (lees mijn posts) en ja: ik lees en schrijf al vanaf bladzijde 1 op dit draadje en op andere fora ook.

Bij mij draait ICS als gezegd nu al 3 weken als een zonnetje. Lager batterijverbruik, sneller apparaat, nieuwe mogelijkheden. Sommige apps draaien niet helemaal lekker en moeten nog worden aangepast aan ICS, maar dat is niet de fout van Android, Samsung of KPN, maar van de ontwikkelaars van de app.

Mogelijk dat dit ook aan de hand is bij de dataverbruiksmeter van KPN zelf: die registreert bij mij geen mobiel verbruik, en is daarmee zo goed als waardeloos.

Ik las dat de nieuwe, goede, versie van de KPN ICS nu beschikbaar is via Kies. Maar wat is het verschil met de XEN-versie die ik nu heb draaien? Ik sta niet te popelen om via Kies die KPN versie te gaan draaien, moet ik zeggen, tenzij het duidelijke voordelen geeft. Iemand?

@spir. De kpn mb meter heb je niet meer nodig. Het verbruik kun je met ics bij 'instellingen - dataverbruik' aflezen. Ook is er sinds kort een nieuwe mijn-kpn app waarop je zowel data- als belverbruik kunt zien.
Ah, is die nieuwe mijn KPN app via Google Play te downloaden? Ga ik proberen, dank. Ik vond die KPN mb-meter wel handig omdat die alles helemaal uit splitste per verbonding en app etc. Maar ja, als deze alles in kaart brengt behalve het mobiele mb-gebruik... :-/

Ik krijg nu (17-05-2012) ook via KIES een nieuwe firmwareversie aangeboden. "Na het upgraden werkt 'GT-I9100' mogelijk beter" luidt het bericht oa. 

Mijn huidige firmwareversie is PDA:KJ3/PHONE:KI4/CSC:KJI(KPN)

De laatste firmwareversie is PDA:LPD/PHONE:LPW/CSC:LP1(KPN)

Wat is nu wijsheid? Upgraden of niet?

@spir. De mijn-kpn app doet data en belverbruik, bij instellingen-dataverbruik zie je data- en wifi-verbruik (totaal en per application).
Heb momenteel PDA    I9100XWKK2   PHONE     I9100XXKI4  CSC     I9100KPNKJ1

Waarom bied KIES mij nu niet de nieuwe (goede) ICS versie aan?

Reageer