Galaxy S2 valt uit na update Android 4

• 25 april 2012
  • 298 reacties
  • 23725 keer bekeken

Ik heb vanochtend mijn samsung galaxy s2 geupdate naar de laatste android versie. Alles leek prima te zijn verlopen, echter heb ik nu al een aantal keer gehad dat mijn samsung zichzelf automatisch uit zet.

Vervolgens kan ik hem niet "gewoon" aanzetten, maar moet ik eerst de batterij eruit halen alvorens ik hem weer opnieuw kan opstarten. Dit is ontzettend vervelend, vooral wanneer ik niet door heb dat hij uit is gevallen en ik een paar uur onbereikbaar blijk te zijn.

Dit probleem heb ik ook op een samsung galaxy S2 forum gepost, en uit de reacties blijkt dat dit zich bij meerdere Galaxy s2 telefoons voordoet welke een KPN update hebben gehad. 

Hier het desbetreffende topic:

http://www.samsunggalaxy-s2.com/forum/de-samsung-galaxy-s2-group2/probleemoplossen-forum12/s2-valt-uit-na-update-android-4-thread1401.0

Hoe kan ik dit verhelpen?

298 reacties

Ik had er ook last van.

Gisteren naar het business center in Arnhem geweest en binnen een half uur was alles verholpen. Tot nu toe geen last meer.

Heb nu gewoon weer versie 4.0.3

Reputatie 7
Badge +3
Beste Margim,

Op het Forum wordt de informatie geplaatst die wij aangeboden krijgen.

Wanneer volgens u te weinig informatie wordt geplaatst doen wij navraag en indien er geen nieuwe informatie voorhanden is kan ik op dat moment geen nieuwe update plaatsen.

De versie nu beschikbaar is de updated release die door Samsung is aangeboden en ik zal navraag doen welk precies versienummer het heeft meegekregen.

Ik schrijf niet de Samsung News Alerts en heb het News Alert van Samsung voor onze klanten weergegeven aangezien Samsung in het News Alert wel aanbied dat degene die een vraag heeft als alternatief ook Samsung kan bereiken via de Samsung klanten service.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Bij mij heeft een full wipe geholpen bij deze klacht 

Sinds de ics update gister viel ie om de haverklap uit , een full wipe van mn telefoon gedaan , nu lijkt het erop dat ie gewoon blijft lopen.

gegroet.

@WillemBr: misschien wat off-topic maar in welke krant heeft een artikel gestaan ?
@Bounty: dat sommige apps niet 100% lekker lopen met ICS heb ik ook gemerkt, maar ik kan me moelijk voorstellen dat dit fenomeen verdwijnt door het opnieuw installeren van deze apps ?

@kdj,

volgens mij heb je nu Gingerbread Android 2.3.6 binnengehaald, met de bijbehorende reboot problemen.

(PDA    I9100XWKK2   PHONE     I9100XXKI4  CSC     I9100KPNKJ1).

Hier zijn voor zover mij bekend geen oplossingen voor gevonden anders dan de upgrade ongedaan maken of juist upgraden naar ICS. Omdat het laatse op dit moment door alle problemen via KIES niet meer mogelijk is, zou ik zelf in dit geval kiezen voor een bezoek aan een BC en mijn toestel daar laten upgraden naar ICS (unbranded).

Het is overigens bijzonder dat er via KIES een gedateerde upgrade wordt aangeboden waarvan bekend is dat deze ook problemen geeft ...

Ik ben gisteren naar het BC in Groningen geweest en daar stond ik binnen 10 minuten weer buiten met een goed werkende S2. Ze hebben er ICS LP7 op gezet, ipv die vreselijke ICS LP9.

Verschil tussen de twee versies kan ik niet zien, maar het belangrijkst is dat alles nu weer goed werkt. Niet vergeten van tevoren te back uppen, want anders ben je wel je gegevens kwijt.

Geschiedenis van de Titanic herhaalt zich. Ik heb ruim een half jaar geleden een cruise geboekt bij rederij KPN op het vlaggenschip van Samsung de SII. Het begin van de reis verliep zonder problemen en onderweg werden er nog kleine reparaties aan het schip verricht. Na reparatie 2.3.6 ontstonden er problemen in de machinekamer en liep het schip flinke averij op. Met wat kunst en vliegwerk kon het schip nog drijvende worden gehouden. Maar het was wachten op een solide reparatie, die pas na lang wachten na de onstane problemen verricht werden. Reparatie ICS volgde maar helaas de motor hield hierna er spontaan mee op. Het schip had intussen zoveel water gemaakt dat het is gezonken naar de bodem. Ja ik heb het overleefd maar denk dat het slimmer is om mijn volgende cruise bij een andere rederij en vloot te boeken.

Hallo,

Ik heb deze thread op de voet gevolgd aangezien ik ook last had van dit probleem. Vrijdag besloot ik naar de stad te gaan en bij de KPN winkel, Telfort winkel, Bel Company, GSM shop, ... te vragen wat ze voor me kunnen betekenen. Bij de KPN winkel gaven ze aan dat ik het beste naar een business centre van KPN kon gaan.

Helaas zat die in Amersfoort en woon ik in Hilversum en had ik na 17u geen tijd meer om hierheen te gaan. Gisteren ben ik alsnog op mijn gemak daarheen gereden en binnen een half uur was mijn telefoon gemaakt. Ze hebben een juiste versie van 4.0 (ICS) erop gezet en alels werk nu naar behoren.

Goede en vriendelijke service, gratis, en het prettigste is dat ze niet downgraden maar je helpen aan een juiste versie van ICS.

Om heel wat frstratie en tijd te besparen, raad ik iedereen aan die dit probleem heeft om naar een KPN business centre te gaan en het op te laten lossen. Wel eerst even een back-up maken.

Gr.

Guido

Hallo Teun,

Zoals je al zei, het zijn de achtergrond processen die mijn batterij leegtrekken en dat had ik al gezien bij Instellingen, Batterij.

Voor de overgang naar ICS 4.03 (KPN Versie PDA: I9100XWLPD, PHONE: I9100XXLPW, CSC:I9100KPNLP1)  was het Scherm veruit de grootste gebruiker.
Nu is echter Android-systeem met 71%  de grootverbruiker geworden.
Je moet dan gaan uitzoeken welk proces/applicatie er de oorzaak van is dat het android-systeem zoveel power verbruikt. Dat blijkt wifi te zijn, ik weet dat dit een grote energie slurper is maar als s’nachts mijn telefoon idle is mag dit natuurlijk niet gebeuren.
Ik heb de proef op de som genomen en elke keer als ik s’nacht mijn wifi uitzette zat ik de volgende morgen zo tusssen rond de 90% (ipv 55% of zelfs minder).
Ik heb de app “BetterBatteryStats”geinstalleerd, die stelt je instaat om deze gegevens boven water te halen, dit liet mij afgelopen nacht zien dat Wifi On, Wifi Running, No Data Connection en No or Unknown Signal  voor de volle 100% van de tijd actief waren!!!
Het Android OS wat de Wifi connection bestuurt kan dit proces wel laten slapen,  (is een optie onder Instellingen, Wifi, Geavanceerd en staat bij mij op (nog) op  “Wi-Fi ingeschakeld laten tijdens sluimeren”).
Ik ga dit nu veranderen in “Alleen indien ingeschakeld” om te zien of dit helpt.
Het zou mij niets verbazen als dit helpt maar de vraag blijft waarom dit onder 2.3.6 wel goed ging daar ik deze instelling nooit heb veranderd.
Er kan natuurlijk ook “gewoon”een bug in het aansturen van de wifi zijn maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen en eerst bovenstaande maar eens uitproberen.
To be continued..

Mvg,
Henk

Beste KDJ, volgens mij kan je ook heel goed terecht bij The Phone House in de Nieuwsteeg in Hoorn. Ik heb met deze mensen gebeld en ik kon zo langs komen. Daar weten ze wel wat service is. Kan KPN nog iets van leren.

Beste Rapidos, Jij bent zeker ook tevreden als je een auto koopt en er zitten maar drie wielen onder en de verkoper vervolgens tegen je zegt "we lossen dit tijdelijk wel even op voor u, we zetten er gewoon een fietswiel onder, rijdt niet zo goed als een autowiel maar u bent even gered". Zie je nu zelf niet dat je zegt dat jouw oplossing al twee weken werkt. Zie je nu niet dat KPN nog steeds niet in staat is geweest om in die tijd een oplossing te bedenken. Om in autotermen te blijven: Je koopt een BMW maar omdat die niet helemaal goed rijdt, hebben ze er tijdelijk een motor van een Trabantje ingezet en dan maar geduld hebben tot ze een nieuwe motor hebben. Is het je ook niet opgevallen dat die jongens van KPN (ene Cornelis) nu helemaal niets van zich laten horen.  Zouden ze zich schamen?

Hallo KDJ, klopt. Maar als je met Samsung belt krijg je dit advies wel. Kijk hier voor hun gegevens en zie dat ze o.a. als Samsung Service punt staan genoemd. Ik heb daar wel eens een vastgelopen Nokia laten maken. http://www.phonehouse.nl/de-winkels/?provincie=Noord-Holland&provincie_id=5

Hallo TH, Op zich ben ik het met je eens. Alleen werkt dat bij KPN niet. Bovendien zij horen voor een oplossing te zorgen. Ik kan me best voorstellen dat je bij kleinere problemen steun zoekt bij andere gebruikers. In dit geval hoort KPN te zorgen voor een firmware update en dat doen ze nu net niet. Al vanaf 26 april 2012 speelt dit en wordt iedereen aan het lijntje gehouden. Voor mij staat KPN voor: Kan Problemen Niet aan. Klein overzicht wat mij sinds januari van dit jaar is overkomen bij KPN.

KPN is leverancier van nieuwe digitale certificaten (i.v.m. ondergang Diginotar). Het eerste wat er gebeurde was dat er een achterstand otstond in de verwerking (hebben ze overigens nu ingelopen). Ik werk verder met BackUp Online van KPN. Handig zou je zeggen zo'n externe Back_Up. Ligt al bijna drie weken plat en kan nog tot het einde van deze maand duren.

Nogmaals ik geef alleen op KPN af omdat zij niet voor een oplossing kunnen/willen zorgen.

Beste glenmorangie, als u adviseur bent zal ik mij door u niet graag laten helpen c.q. adviseren. Ik heb bij KPN een Samsung Galaxy SII besteld en betaald. Al na twee dagen merkte ik dat het toestel spontaan aan en uitging, of helemaal uitbleef. Navraag leerde mij dat dit probleem bekend was en opgelost zou worden door nieuwe firmware. Zolang die er niet was moest ik mij SD kaart er maar uithalen.

Als ik een Samsung TV koop bij de plaatselijke media winkel en deze gaat steeds aan en uit dan ga ik niet (en dat hoeft ook niet volgens Europese wetgeving) naar Samsung. Ik ga dan naar de winkel waar ik het toestel heb gekocht, leg het probleem voor en vraag dit op te lossen.

Net als u heb je dan wel eens adviseurs die je dan proberen door te sturen en zelfs nog zo vriendelijk zijn om het telefoonnummer van de fabrikant te geven (in hun ogen is dan het probleem opgelost). Dit is pertinent onjuist handelen. De winkel (in dit verband dus KPN) heeft de plicht om voor een oplossing te zorgen. Dat zij dat in dit geval in samenwerking met Samsung doen kan ik billijken. Helaas schuift KPN het probleem alleen maar richting Samsung. Voor uw informatie. Dit probleem komt alleen voor bij bedoelde toestelen met KPN firmware. Raar hè.

Ik denk dat u zo'n adviseur bent van het type "Garantie tot de deur" en zal me dan ook niet graag door u laten adviseren, laat staan iets bij u kopen.

Beste TH, Zoals je weet heb ik me de laatste dagen behoorlijk geroerd op dit forum. Gisteren (vreemd eigenlijk want dat is in Nederland (Hemelvaartsdag) geen werkdag) zag ik via dit forum dat er via Kies een update binnen gehaald kon worden. Van KPN heb ik tot op heden nog niets gezien. Ik heb dat direct via KIES gedaan. De eerste keer kreeg ik na verloop van tijd een foutmelding en het advies om het nogmaals te proberen. De tweede keer verliep probleemloos en ik werk nu sinds gisteren met Android 4.03. Ik heb zoals hierboven aangegeven de laatste dagen duidelijk mijn afkeer over de werkwijze van KPN aangegeven. Ik moet nu ook zo eerlijk zijn en aangeven dat mijn toestel sinds de update (weliswaar pas 24 uur) goed werkt. Batterijverbruik lijkt lager, spontaan opstarten is nog niet gebeurd en een aantal zaken is duidelijk verbeterd. Al met al een slechte beurt van KPN, maar gelukkig met een goede afloop. Hopelijk leert KPN van zijn fouten.    

Hallo Henkbu, het snel leeg lopen van de batterij komt mij bekend voor. Ik sluit nu 's avonds mijn wifi uit en ik heb het gevoel dat dat aanmerkelijk scheelt. What's app heb ik ook gedeinstalleerd. Schijnt ook een erkend energieslurper te zijn.

Hallo Han, ik werk met dezelfde versie. Ik zie verderop in dit form dat iemand aan ene 'Cornelis' van KPN iets vraagt. Zal mij benieuwen wanneer die Cornelis uit zijn schuilkelder komt. Het zou gewoon prettig zijn als iemand met verstand van zaken (hebben ze die bij KPN?) eens gewoon klip en klaar aangeeft welke versie firmware je nu zou moeten hebben. Kom op medewerkers van KPN dat moet toch niet zo moeilijk zijn.

Beste Cornelis, daar ben ik echt stil van. Twee regels informatie van Samsung waar helemaal niets in staat. De vraag was en is nog steeds toch heel simpel, welke versie is nu de juiste. Zo'n moeilijke vraag is dat toch niet.

zoals meerdere heb ik er ook last van en niet ineens de mogelijkheid heb om naar een BC te kunnen maar waarom maakt kpn dan niet een mogelijkheid om de andere werkende software te kunnen downloaden op je telefoon zoals ze doen bij de BC

Woensdag naar BC Arnhem geweest, stond 10 minuten later weer buiten met 4.0.3 versie op mijn SGS2. Sindsdien draait het toestel feilloos, geen uitval en ook een acceptabel energieverbruik. Hoe lastig het voor sommigen ook is ga naar een BC ik ben er super geholpen.
De enige en beste versie van android ICS 4.0.3 is : 

PDA:LP7/PHONE:LPS/CSC:LP3 ( XEN )

Hallo heb deze versie er op gezet en werkt al 4 uur toen ging ik swype instellen en het toestel liep vast!!! met veel moeite swype uit de instelling gekregen en hij loopt weer??

Iemand meer met dit klein euvel wat wel eens dwars kan liggen.

De enige en beste versie van android ICS 4.0.3 is : 

PDA:LP7/PHONE:LPS/CSC:LP3 ( XEN )

Hallo heb deze versie er op gezet en werkt al 4 uur toen ging ik swype instellen en het toestel liep vast!!! met veel moeite swype uit de instelling gekregen en hij loopt weer??

Iemand meer met dit klein euvel wat wel eens dwars kan liggen.

Werk nu al 3 dagen met deze versie en werkt perfect (maar niet swype gebruiken!!) kan iedereen aan bevelen. S6

Je hoeft er niet eens voor naar een BC :-)

@ jeb; bij mij draait Swype perfect, geen klagen. Ik weet niet wat je hebt ingesteld maar ik heb niets hoeven te wijzigen, alleen het vinkje aangeklikt. Swype draait perfect.

Hallo heb nog een keer swype geprobeerd in te stellen maar loopt dan weer vast ik lees hier bij 2 pers. dat het goed werkt iemand idee wat er niet goed kan zijn?

Dan gebruik je zeker alleen de standby!!!

Iki heb de XEN versie en doe bij normaal gebruik van WIFI GPS en BT 7 a 8 uur met volle accu!

maar als ik hem op standby zet dan kan ik er wel 3 dagen mee doen en dan kijk ik af en toe of er berichten zijn e.d.

Wel word de mijne warm bij opladen en bij gebruik navigatie

Reputatie 3
Badge +5
Update 18-05-2012 Samsung Galaxy S2

KPN heeft de door Samsung aangepaste release van ICS uitvoerig getest. In overleg met Samsung is deze software vrij gegeven voor download. Indien u vragen heeft hierover, verwijzen wij u graag naar Samsung.

Samsung

Reageer