Beantwoord

Galaxy S3 laadt slecht op

• 4 februari 2016
  • 9 reacties
  • 480 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo forum,

Ook mijn S3 laadde na 2 jaar meestal niet meer op. Alle soorten kabels en laders geprobeerd. Ook via laptop USB. Meestal met hetzelfde resultaat. Ook met twee nieuw gekochte orginele batterijen, meestal oplading en zeker geen 100% oplading.

Waarom meestal? Vreemd toch...soms wel even maar meestal niet?
Na lang zoeken werkt bij mij de volgende oplossing met alle kabels, laders, USB poorten, en batterijen...
ZORG DAT ER GEEN NOTIFICATIES AKTIEF ZIJN. Wis ze allemaal en dan brandt pas de oranje "laad-LED" als mijn S3 uitstaat. Dan laadt de batterij bij mij wel snel op tot 100%. Maar... als tijdens het laadproces een notificatie binnenkomt, dann stop het laden.
Sjoemelsoftware? Ik vind het verdacht en ben er haast zeker van!
Natuurlijk ben ik erg nieuwsgierig of dit voor jullie ook een oplossing is.

Graag een simpel testje en jullie reaktie!

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Cindy_ 7 februari 2016, 10:32

; wat een lastig probleem is dit. Erg gek dat het sporadisch goed gaat en de andere keer weer niet. Ik heb geen oplossing voor je. Vanaf afstand kan ik niet nagaan wat er aan de hand is. Het lijkt mij in het toestel zelf te zitten, aangezien je al meerdere batterijen en kabels hebt geprobeerd. 

Ik zie dat tips heeft gegevens, helemaal super. Hopelijk kom je hier verder mee. 

Hoe lang heb je je S3 al? Wanneer deze niet ouder is dan 2 jaar, dan kun je je toestel laten opsturen voor een reparatie. Als het iets is dat onder de garantie valt, dan worden hier geen kosten voor in rekening gebracht. Als het buiten de garantie valt, dan ontvang je een prijsopgave. Als je hier akkoord voor geeft, dan wordt je toestel tegen die kosten gerepareerd. Als je dat niet wilt, dan worden er € 35,00 onderzoekskosten in rekening gebracht. 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Naast het feit dat de laadmodule in je telefoon na 2 jaar al een behoorlijk aantal cycli heeft moeten doorstaan (en dus niet meer 100% zal werken) zul je, zeker wanneer je nimmer een fabrieksreset uitvoert, merken dat je telefoon tegenwoordig een stuk sneller leeg is. Dit betekent dan ook dat het opladen een stuk trager gaat.

Daarnaast is je i9300 geschikt voor een 1A lader. Via USB (zeker laptops) wordt er veelal maar met 0,2 tot 0,5A geladen, welke het proces verder vertraagt en waarbij de laatste procenten moeilijker worden 'gevuld' door de versleten laadmodule in je telefoon.

Ik kan slechts twee tips geven, waarbij de eerste nog belangrijker is dan de tweede:

- Kijken of er nog updates zijn voor je telefoon, deze uitvoeren en vervolgens je telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen (en aub niet via Kies of een applicatie op je telefoon proberen om backups terug te zetten)

- Laden via een stopcontact en niet via een USB-poort mbv een lader die 1A ondersteunt.

Reputatie 7
Badge +24
; wat een lastig probleem is dit. Erg gek dat het sporadisch goed gaat en de andere keer weer niet. Ik heb geen oplossing voor je. Vanaf afstand kan ik niet nagaan wat er aan de hand is. Het lijkt mij in het toestel zelf te zitten, aangezien je al meerdere batterijen en kabels hebt geprobeerd. 

Ik zie dat tips heeft gegevens, helemaal super. Hopelijk kom je hier verder mee. 

Hoe lang heb je je S3 al? Wanneer deze niet ouder is dan 2 jaar, dan kun je je toestel laten opsturen voor een reparatie. Als het iets is dat onder de garantie valt, dan worden hier geen kosten voor in rekening gebracht. Als het buiten de garantie valt, dan ontvang je een prijsopgave. Als je hier akkoord voor geeft, dan wordt je toestel tegen die kosten gerepareerd. Als je dat niet wilt, dan worden er € 35,00 onderzoekskosten in rekening gebracht. 

Reputatie 1
Cindy_ schreef op 7 feb '16 om 10:32u
@ARO; wat een lastig probleem is dit. Erg gek dat het sporadisch goed gaat en de andere keer weer niet. Ik heb geen oplossing voor je. Vanaf afstand kan ik niet nagaan wat er aan de hand is. Het lijkt mij in het toestel zelf te zitten, aangezien je al meerdere batterijen en kabels hebt geprobeerd. 

Ik zie dat @Stadtionalist tips heeft gegevens, helemaal super. Hopelijk kom je hier verder mee. 

Dat is toch geen serieus antwoord op mijn post Cindy?

Reputatie 1
Stadtionalist schreef op 5 feb '16 om 20:57u
Naast het feit dat de laadmodule in je telefoon na 2 jaar al een behoorlijk aantal cycli heeft moeten doorstaan (en dus niet meer 100% zal werken) zul je, zeker wanneer je nimmer een fabrieksreset uitvoert, merken dat je telefoon tegenwoordig een stuk sneller leeg is. Dit betekent dan ook dat het opladen een stuk trager gaat.

Daarnaast is je i9300 geschikt voor een 1A lader. Via USB (zeker laptops) wordt er veelal maar met 0,2 tot 0,5A geladen, welke het proces verder vertraagt en waarbij de laatste procenten moeilijker worden 'gevuld' door de versleten laadmodule in je telefoon.

Ik kan slechts twee tips geven, waarbij de eerste nog belangrijker is dan de tweede:

- Kijken of er nog updates zijn voor je telefoon, deze uitvoeren en vervolgens je telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen (en aub niet via Kies of een applicatie op je telefoon proberen om backups terug te zetten)

- Laden via een stopcontact en niet via een USB-poort mbv een lader die 1A ondersteunt.

U gaat er van uit dat ik een probleem heb, maar ik meld een oplossing die ik heb gevonden.
Kunt u hier een serieus antwoord op geven?

Reputatie 4
Badge +1
Het enige dat je als oplossing hebt is het sluiten van een aantal achtergrond processen (notificaties in je notification bar) welke duidt op een softwarematig probleem (met name wanneer je spreekt over de led indicator) en daarom dat ik evt updates en een fabrieksreset adviseer, gezien dit normaliter zulk soort problemen verhelpt.

Echter, de toon waarmee je nu zowel mijn tips als het advies van Cindy afkeurt doet mij vermoeden dat je het graag zelf beter weet.
Reputatie 1
Waarom zoveel reacties die ik niet kan zien?
Reputatie 1
Stadtionalist.... Waarom zoveel reacties die ik niet kan zien????
Reputatie 1
Cindy had 7479 reacties. Die kan ik ook niet zien!
KPN Forum?
Reputatie 1
KPN... Je moet er mee leren leven, maar het gaat echt wel een beetje hard door de bocht. En dat gaat niet altijd van een leien dakje.

Reageer