Beantwoord

Galaxy S4 herkent simkaart niet op Wifi

• 6 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 97 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren een Galaxy S4 maar zodra ik over ga van mobiele internet naar Wifi krijg ik de melding dat de Galaxy mijn geheugenkaart niet herkend en moet ik mijn mobiel opnieuw opstarten (kan dan niks anders dan opnieuw opstarten), naar het opstarten herkend de galaxy mijn simkaart niet meer en kan ik niks meer met mijn Galaxy, Ik heb dit probleem niet als ik alleen mijn mobiel internet aan heb.
Wie kan mij helpen hoe ik dit kan verhelpen.
icon

Beste antwoord door Justin_ 8 augustus 2017, 17:27

Hoi Roos, welkom terug op het forum! Vervelend dat je deze problemen hebt met je telefoon. Wat betreft de simkaart, het probleem zit hem in de S4. De veertjes van de kaartlezer staan iets meer uit elkaar dan bij andere toestellen. Daardoor is het mogelijk dat 'ie de nieuwe 3-in-1 simkaarten niet goed pakt. Dit is dus een probleem waar niet alleen jij tegenaan lopen, maar ook andere klanten.

Wat je daarvoor kunt doen is een simadapter halen in een KPN winkel of een willekeurige andere (online) winkel. Dat maakt de simkaart iets dikker en dat pakt de S4 beter. Een DIY-mogelijkheid is om een plakbandje over de simkaart heen te plakken, maar ik zou zelf voor de eerste optie gaan! Mocht er schade aan je toestel ontstaan, ben je hier zelf verantwoordelijk voor.

Waar het probleem met de geheugenkaart vandaan komt, durf ik niet te zeggen. Wel vond ik een al wat ouder topic waarin iemand dezelfde problemen omschrijft:Samsung galaxy s4 koppelt automatisch simkaart en sd los

Heb je dit toestel bij KPN gekocht? Dan raad ik je aan eens een KPN Winkel binnen te stappen. De dichtstbijzijnde vind je via www.kpn.com/winkel
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Roos, welkom terug op het forum! Vervelend dat je deze problemen hebt met je telefoon. Wat betreft de simkaart, het probleem zit hem in de S4. De veertjes van de kaartlezer staan iets meer uit elkaar dan bij andere toestellen. Daardoor is het mogelijk dat 'ie de nieuwe 3-in-1 simkaarten niet goed pakt. Dit is dus een probleem waar niet alleen jij tegenaan lopen, maar ook andere klanten.

Wat je daarvoor kunt doen is een simadapter halen in een KPN winkel of een willekeurige andere (online) winkel. Dat maakt de simkaart iets dikker en dat pakt de S4 beter. Een DIY-mogelijkheid is om een plakbandje over de simkaart heen te plakken, maar ik zou zelf voor de eerste optie gaan! Mocht er schade aan je toestel ontstaan, ben je hier zelf verantwoordelijk voor.

Waar het probleem met de geheugenkaart vandaan komt, durf ik niet te zeggen. Wel vond ik een al wat ouder topic waarin iemand dezelfde problemen omschrijft:Samsung galaxy s4 koppelt automatisch simkaart en sd los

Heb je dit toestel bij KPN gekocht? Dan raad ik je aan eens een KPN Winkel binnen te stappen. De dichtstbijzijnde vind je via www.kpn.com/winkel
Van het veertje had ik gelezen. Ik blijf het vreemd vinden dat de S4 het wel gewoon super doet als ik mijn mobiele data aan heb, krijg alleen dit probleem op WiFi. Maar gelukkig gaat het nu 2 dagen goed op zowel WiFi als mobile data.
Reputatie 7
Badge +22
Dat is inderdaad vreemd, Roos. Het kan dus zo zijn dat er iets in de telefoon niet goed vast zit en gerepareerd moet worden. Fijn dat je toestel het nu in ieder geval al een paar dagen wel goed doet 🙂

Reageer