Vraag

Galaxy S6 ontvangt geen notificaties of berichten

• 18 december 2017
  • 7 reacties
  • 129 keer bekeken

Beste forumleden,

Ik heb dit topic gestart voor m'n vriendin haar telefoon. Ze heeft sinds twee maanden een Galaxy S6 met sim only abbo bij KPN. Op aanraden van mij gekocht aangezien, ik zeer tevreden ben over mijn S6 (zit zelf bij T-Mobile). Nu zijn er vanaf het begin problemen met het apparaat en ik ben na veel dingen testen nog niet achter de oorzaak gekomen.

1. Via 4G ontvangt de telefoon vaak geen notificaties van berichten of worden de berichten überhaupt niet ontvangen, totdat de betreffende app wordt geopend (VB: Whatsapp blijft op 1 v'tje staan bij de verzender totdat zij haar Whatsapp opent). Hetzelfde lijkt soms te gebeuren met bellen, zelfs wanneer ze de telefoon aan heeft of mee bezig is.
2. Wi-Fi heeft ook regelmatig dat er vol signaal gegeven wordt en berichten niet binnenkomen. Als ik vervolgens kijk bij instellingen staat er bij de router 'verificatiefout opgetreden'. Ze moet dan de Wi-Fi ontvanger op haar telefoon continu aan en uit zetten om ervan gebruik te maken.
3. Wanneer ze 4G uitschakelt terwijl Wi-Fi aan staat, kan Wi-Fi er ook uit knallen (Heel raar maar het gebeurt wel)

Ik ondervind deze problemen totaal niet met mijn Galaxy S6 dus heb het idee dat er iets anders aan de hand is. Wat ik al geprobeerd heb:
- Wi-Fi instelling vergeten en opnieuw invoeren
- Prioriteit van apps met berichten op z'n hoogst zetten (Whatsapp, FB Messenger etc)
- In de router zelf gecheckt hoe de verbinding is en de 2.4GHZ bandbreedte vergroot (stond gelockt en maakt niets uit, S6 maakt gebruik van 5GHZ). De verbinding volgens de router is prima en het hoogst van alle gekoppelde apparaten op dat moment.
- Firmware updates van het apparaat en alle apps naar nieuwste versie gezet.

Ook na een hoop zoeken op het internet zie ik weinig oplossingen. Het lijkt op een SIM kaart die niet goed werkt, maar dat kan ik zelf niet testen. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn en hoe het op te lossen valt?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,

Ruud

7 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Ruud, welkom op het forum! Vervelend dat je vriendin last heeft van deze problemen. Je hebt ook al flink wat getest als ik het zo lees! 🙂 Waar ik nog wel benieuwd naar ben, is wat er gebeurt als je haar simkaart in jouw toestel steekt en andersom. Verhuist het probleem dan mee met de simkaart?
Hoi Justin,

Bedankt voor de reactie! Ik ga het proberen en snel terug op de resultaten.

Mvg.
Reputatie 7
Badge +22
Helemaal goed, Ruud! Ik zie je reactie graag tegemoet. 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Ruud, heb je het omwisselen van de simkaarten inmiddels geprobeerd? Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst daarvan.
Een vraag van mij. Staat meldingen goed ingesteld? Dus ook o.a. bij WhatsApp.
Voor de zekerheid ook een controle op 'niet storen'.
Hoi Justin,

Ik heb het een aantal dagen aangekeken voordat het goed getest was. We hebben sim-kaarten gewisseld en het leek daarmee bij haar verholpen na het terugwisselen. Echter kwam het na een dag of twee terug en blijft het 'verificatiefout opgetreden' bij Wi-Fi punten voorkomen (zowel nieuwe als opgeslagen access points). Ook bij 4G lijkt het niet verholpen te zijn omdat berichten regelmatig pas binnen komen zodra een app wordt geopend.

Dre,
De instellingen zijn gecontroleerd en staan inderdaad goed ingesteld. Apps als WhatsApp hebben zelfs prioriteit bij het geven van de meldingen. 'Niet storen' functie staat uitgeschakeld.

Zijn er nog andere dingen die te proberen vallen? Het lijkt me telkens terug te komen op de sim-kaart namelijk. (of de telefoon zelf, maar die deed het prima met mijn t-mobile simkaart erin)

Mvg,

Ruud
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Ruud, jammer dat het probleem er nog is! Vreemd dat het na het wisselen en weer terugwisselen van de simkaart een paar dagen goed gewerkt werkt heeft en daarna weer niet. :(

Je hebt nu een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop, dan kijk ik of er wellicht op ons netwerk iets misgaat.

Reageer