Vraag

Galaxy S6 Wifi Problemen.


Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en wellicht een oplossing.
Ik heb een Samsung Galaxy S6 met een kpn abonnement, en thuis een KPN abonnement voor TV en internet tesamen met een exeperiabox V9 Router.
Tot voorheen hebben deze het prima gedaaan. Echter toen ik eergister wakker werd probeerde ik te internetten, tot mijn verbazing was het internet en alle apps die internet gebruikten in het begin zeer traag, maar na 20 seconden deden ze weer via een normale snelheid, ook kwam ik erachter dat mijn batterij veel sneller leegloopt dan voorheen. Andere apparaten in het huis hebben dit probleem niet, in wanneer ik andere wifi gebruik heb ik dit probleem ook niet. Alle betreffende apps heb ik al opnieuw geinstalleerd en ook heb ik geprobeerd battery safe mode voor wifi uit te zetten. Dit alles heeft niet geholpen, hopelijk kan iemand helpen.

35 reacties

Geregeld:-)
Reputatie 7
Badge +15
Ik heb je een privébericht gestuurd, Rene. Kun je daar op reageren?
Kan ik het modem wisselen bij kpn?
Hoi Erwin,

De telefoon is bij het Samsung repair center geweest.
Alles stond weer in fabrieks instelling en daarmee ook de laatste soft en firmware heb ik begrepen.

Zoek het nu op het forum naar een oplossing als laatste redmiddel zeg maar.

Ik weet het niet meer.....
Reputatie 7
Badge +15
Ik sluit niks uit, Rene. Ik lees in je vorige bericht dat je al een hoop hebt geprobeerd.Het is me nog niet duidelijk of de telefoon helemaal up-to-date is qua firmware. Kun je dat aangeven? `
Dag Erwin, Ik zag dat het al weer een tijdje stil was, was daarom benieuwd naar de oplossing.

Het gekke is dat ik het alleen thuis ervaar, verder nergens. Kan het het modem van kpn zijn?
Reputatie 7
Badge +15
Hoi Rene. Je reageert op een topic dat al weer een tijdje geleden gestart is. We hebben daar de afgelopen tijden geen melding van gezien.
Wat gebeurt er als jij ergens anders je telefoon verbind? Is dit bij alle wifi netwerken het geval?
Goedemiddag, is er al een oplossing, ik stoei met hetzelfde, telefoon s6 edge plus is zelfs al bij het reparatie centrum geweest, nieuwe sim, gereset, slimme netwerkwissel uit en noem allemaal maar op.

Ik heb dit modem:
Model H368N
Serial Number ZTEEG53ECH00257
Hardware Version V1.02
Software Version V1.01.00T10.2

Wat kan ik verder nog doen?

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Heb je wellicht een Experia Box V10? Zo ja, kijk dan: https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731.
Heb ook precies hetzelfde probleem als Amants B. Telkens valt de WiFi weg. Opnieuw verbinden gaat maar even goed en dan gooit hij de WiFi er weer uit. Erg irritant! Ook een Samsung S6
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Amanda, Jossr en Sarahm! We horen meer klachten over WiFi problemen bij de S6. Sinds de laatste update lijkt dit niet meer goed te werken. Op de site van de Galaxy Club wordt hier ook melding van gemaakt, met een hoop (mogelijke) oplossingen. Het resetten van de netwerkinstellingen lijkt een goede optie te zijn.

@Jossr: Goed om te horen dat het bij jou is opgelost! Wel bijzonder dat een nieuwe installatie nodig was. Hopelijk zijn anderen ook geholpen met deze tip 👍
Het probleem is opgelost door het samsung service center. Het toestel is opnieuw geïnstalleerd. Probleem opgelost. Vergeet niet eerst een backup te maken.
Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem. Telefoon Samsung s6 verbindt niet meer met WiFi. Daardoor geen sonos en snel door data heen. Heel soms doet ie het ineens wel, maar na een paar minuten word ik er dan uitgegooid. Mijn iPhone van werk verbindt wel en mijn laptop ook.
Ook ik kan me melden met het zelfde wifi probleem. Steeds alles goed en nu niet meer. Heb al gereset en de sim er uit gehaald maar dat heeft het niet opgelost.
Heeft iemand al de oplossing.

Gr Jossr
Wij hebben dit probleem ook.
Beide een S6 toestel met kpn abbo en die van mij zegt steeds dat er een verificatiefout is met de wifi waar ik ben.
Soms doet hij het wel maar meestal niet.
Wifi uit aan zetten wil wel eens helpen maar vaker niet dan wel, of hij lijkt even verbinding te hebben en gooit hem er dan weer uit.
Ben nu heel snel door mijn mb's heen heel irritant en vooral zonde van het geld!
Het eerste jaar geen problemen gehad maar nu sinds een maand of 3 wel. Raar???
Reputatie 7
Badge +27
Dan ben ik toch nog benieuwd naar de slimme netwerkwissel. Samsung heeft een functie waarbij 4G kan worden ingezet als deze een beter signaal geeft dan het WiFi signaal. Staat deze optie ingeschakeld bij Instellingen > WiFi? Dat kan dit probleem verklaren.
Nee hoeft ook niet...hetzefde toestel gebruikten wij nl. zonder problemen met een Tele2 simkaart. Zonder WiFi problemen. Het probleem is dat ik na enkele dagen elke keer mijn databundel heb opgebruikt. Ik zal best wat fout doen, maar feit blijft dat ik bij Tele2 een kleinere bundel nooit vol kreeg.
Reputatie 7
Badge +27
@Marten S.: Dit nog kunnen testen? Ik ben benieuwd of het verschil maakt.
Reputatie 7
Badge +27
Duidelijk. Dan ben ik benieuwd, in dit topic komt nog niet een eenduidige oorzaak van dit probleem naar voren. De simkaart zou er mogelijk iets mee te maken kunnen hebben, hoewel ik niet direct zie hoe. Kun je jouw KPN simkaart eens in een ander toestel testen? Of misschien makkelijker; kun je de simkaart er eens uit halen en dan testen of WiFi wel goed werkt?
Dit probleem hebben we sinds we mobiel abb. van KPN hebben. Met Tele2 nooit gehad. Wifi werkt prima.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Marten! Hoe lang heb je al last van dit probleem? Staat de slimme netwerkwissel (Instellingen > Wifi) ingeschakeld of niet?

Werken andere apparaten op WiFi wel goed?
ZXV10 H220N
Reputatie 7
Badge +29
Welke Experiabox heb je?
Wij ervaren hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Mobiel van KPN en Internet + TV van KPN.
Toestel Galaxy S6 heeft telkens geen WIFI met als gevolg dat we elke maand razendsnel onze databundel verbruikt hebben. Is hiervoor al een oplossing?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Emily123, welkom op het forum! Lastig dat jij dit probleem ook ervaart. Hebben jij en je ouders hetzelfde type modem, en welke is dit precies? Welk model modem heeft je vriend waar de WiFi verbinding wel goed op functioneert? Ik hoor graag weer van je 🙂

Reageer