Vraag

Galaxy S6 Wifi Problemen.

Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en wellicht een oplossing.
Ik heb een Samsung Galaxy S6 met een kpn abonnement, en thuis een KPN abonnement voor TV en internet tesamen met een exeperiabox V9 Router.
Tot voorheen hebben deze het prima gedaaan. Echter toen ik eergister wakker werd probeerde ik te internetten, tot mijn verbazing was het internet en alle apps die internet gebruikten in het begin zeer traag, maar na 20 seconden deden ze weer via een normale snelheid, ook kwam ik erachter dat mijn batterij veel sneller leegloopt dan voorheen. Andere apparaten in het huis hebben dit probleem niet, in wanneer ik andere wifi gebruik heb ik dit probleem ook niet. Alle betreffende apps heb ik al opnieuw geinstalleerd en ook heb ik geprobeerd battery safe mode voor wifi uit te zetten. Dit alles heeft niet geholpen, hopelijk kan iemand helpen.

35 reacties

Reputatie 7
Heb je wellicht een Experia Box V10? Zo ja, kijk dan: https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Marten! Hoe lang heb je al last van dit probleem? Staat de slimme netwerkwissel (Instellingen > Wifi) ingeschakeld of niet?

Werken andere apparaten op WiFi wel goed?
Reputatie 7
Badge +27
Duidelijk. Dan ben ik benieuwd, in dit topic komt nog niet een eenduidige oorzaak van dit probleem naar voren. De simkaart zou er mogelijk iets mee te maken kunnen hebben, hoewel ik niet direct zie hoe. Kun je jouw KPN simkaart eens in een ander toestel testen? Of misschien makkelijker; kun je de simkaart er eens uit halen en dan testen of WiFi wel goed werkt?
Reputatie 7
Badge +27
@Marten S.: Dit nog kunnen testen? Ik ben benieuwd of het verschil maakt.
Reputatie 7
Badge +27
Dan ben ik toch nog benieuwd naar de slimme netwerkwissel. Samsung heeft een functie waarbij 4G kan worden ingezet als deze een beter signaal geeft dan het WiFi signaal. Staat deze optie ingeschakeld bij Instellingen > WiFi? Dat kan dit probleem verklaren.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Amanda, Jossr en Sarahm! We horen meer klachten over WiFi problemen bij de S6. Sinds de laatste update lijkt dit niet meer goed te werken. Op de site van de Galaxy Club wordt hier ook melding van gemaakt, met een hoop (mogelijke) oplossingen. Het resetten van de netwerkinstellingen lijkt een goede optie te zijn.

@Jossr: Goed om te horen dat het bij jou is opgelost! Wel bijzonder dat een nieuwe installatie nodig was. Hopelijk zijn anderen ook geholpen met deze tip 👍
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Emily123, welkom op het forum! Lastig dat jij dit probleem ook ervaart. Hebben jij en je ouders hetzelfde type modem, en welke is dit precies? Welk model modem heeft je vriend waar de WiFi verbinding wel goed op functioneert? Ik hoor graag weer van je 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Koen, leuk dat je je vraag hier stelt! Jammer dat we van Supdarique geen reactie hebben gekregen inderdaad! Welke Experiabox heb jij thuis? Je kunt ook eens contact opnemen met Samsung , wellicht hebben zij een idee. Ik moet eerlijk zeggen dat wij dit niet heel vaak horen namelijk.
Reputatie 7
Badge +27
Heb je contact met Samsung gehad? Ik ben benieuwd wat zij er van zeggen. Mochten we nog iets kunnen doen, laat het vooral weten.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Supdarique, welkom op het forum! Het klinkt een beetje alsof je toestel niet helemaal lekker is. Wat in zo'n geval kan helpen is hem herstarten. Zou je dat eens willen doen en kijken of je de problemen met wifi en de batterij nog steeds hebt?
Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum, Remco! Wat een gedoe allemaal. Als ik je bericht goed begrijp kun je op je eigen Experia Box niet op de wifi, en op de Experia Box van je ouders ook niet. En als je jouw simkaart in het toestel van je moeder steekt kan dat toestel niet meer op de wifi. Dat lijkt er toch echt op te wijzen dat het probleem hem in de simkaart of netwerkinstellingen aan onze kant zit. Ik wil hier graag even verder naar kijken. Daarom krijg je een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan duik ik erin.
Reputatie 7
Badge +29
Wat zegt instellingen > Accu over het accuverbruik? Kan je daar zien welke app zoveel verbruikt?
Reputatie 7
Badge +29
Welke Experiabox heb je?
ja, wat het meeste verbruikt is het beeldscherm, dit heb ik al geprobeerd te verminderen, door helderheid aan te passen en time-out tijd te verbeteren, maar zonder duidelijke verbeteringen.
Hallo Supdarique,

Ik heb exact hetzelfde probleem, galaxy s6... wifi van kpn en extreem traag op mijn telefoon. Na 20 seconden pakt hij hem wel. Heb dit ook alleen met wifi van kpn... ook bij bekenden die kpn wifi hebben.

Ik vroeg mij af of dit bij jou al opgelost is en zo ja.... hoe? Telefoon helemaal resetten heeft helaas niet geholpen.

Ik ben heel benieuwd en hoor het graag!

Groetjes, Koen.
Beste kpn

Ik ervaar helaas dezelfde problemen,
Ik ben naar de kpn winkel geweest , dit helaas zonder resultaat .
En ik heb meerdere malen met de kpn helpdesk aan de lijn gehangen en heb nieuwe simkaart gehad maar dat heeft het probleem niet verholpen .
En ik heb nog met samsung contact gehad die vonden het raar dat ik bij een ander modem wel goed internet had mijn ouders hebben hetzelfde modem en daar ervaar ik dezelfde problemen toevallig heeft mijn moeder dezelfde telefoon en toen ik mijn simkaart in haar toestel deed waren er dezelfde problemen met haar toestel totdat ik de simkaart eruit heb gehaald toen deed die het weer prima er is nog steeds geen oplossing en ik ben het zat elke keer extra bundels te kopen omdat mijn wifi slecht is geintje heb me al meer dan 20 euro gekost ik wil nu graag dat het opgelost word !!

Mvg remco
Ik heb hetzelfde probleem als erik is er oplossing gevonden ...
Ik heb hetzelfde probleem. Wifi doet het niet goed op mijn Galaxy s6. Zowel thuis als bij mijn ouders. Bij mijn vriend werkt het wel goed. Is er al een oplossing?
Wij ervaren hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Mobiel van KPN en Internet + TV van KPN.
Toestel Galaxy S6 heeft telkens geen WIFI met als gevolg dat we elke maand razendsnel onze databundel verbruikt hebben. Is hiervoor al een oplossing?
ZXV10 H220N
Dit probleem hebben we sinds we mobiel abb. van KPN hebben. Met Tele2 nooit gehad. Wifi werkt prima.
Nee hoeft ook niet...hetzefde toestel gebruikten wij nl. zonder problemen met een Tele2 simkaart. Zonder WiFi problemen. Het probleem is dat ik na enkele dagen elke keer mijn databundel heb opgebruikt. Ik zal best wat fout doen, maar feit blijft dat ik bij Tele2 een kleinere bundel nooit vol kreeg.
Reputatie 7
Badge +15
Hoi Rene. Je reageert op een topic dat al weer een tijdje geleden gestart is. We hebben daar de afgelopen tijden geen melding van gezien.
Wat gebeurt er als jij ergens anders je telefoon verbind? Is dit bij alle wifi netwerken het geval?
Reputatie 7
Badge +15
Ik sluit niks uit, Rene. Ik lees in je vorige bericht dat je al een hoop hebt geprobeerd.Het is me nog niet duidelijk of de telefoon helemaal up-to-date is qua firmware. Kun je dat aangeven? `
Reputatie 7
Badge +15
Ik heb je een privébericht gestuurd, Rene. Kun je daar op reageren?

Reageer