Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Galaxy S7 soft-brick (geen idee hoe)

Reputatie 1
vanmorgen starte de galaxy s7 opnieuw op, na dat ik een whatsapje verstuurde.
volle batterij, geen update gedaan oid (niet bewust).
nu blijkt het een soft-brick te zijn (google/xda-forum).
oplossing is een factory reset aangezien ik gewoon standard android draai (geen root of customrom).

met factory reset (middels Vol.Up / PowerButton / Homeknop) ben ik wel al mn data kwijt.
dit zou ik graag recorverd/backupped willen zien (fotos/videos/documenten/contacten/whatsapp berichten)

kan kpn mij hiermee helpen ?

uiteraard graag een berichtje terug (liefst een mail) want telefoon werkt natuurlijk niet ;)

gr

wes
icon

Beste antwoord door wex_nl 16 mei 2017, 12:04

robin

wederom bedankt.
erg slecht van de kpn winkel trouwens!
overigens heb ik een winkel gevonden die het wel ter plekke wilt nakijken en oplossen voor me :)

snap niet dat de kpn winkel dit niet kan! (of wilt)

toch bedankt!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Via de recovery zou je eventueel je telefoon met de computer kunnen verbinden en dan met ADB Pull de bestanden er af halen.

Anders kan je eventueel, mocht de bootloader unlocked zijn, dezelfde firmware er overheen zetten en dan niet userdata wissen. Maar dit zal KNOX triggeren dus is niet de beste optie.

Anders wordt het helaas een full wipe, mocht het echt gesoftbrickt zijn. Aanbieden ter reparatie zal hetzelfde resultaat hebben.

Robin
Reputatie 1
robin,
is dit mogelijk via de KPN winkel (ter plaatse)

"" Anders kan je eventueel, mocht de bootloader unlocked zijn, dezelfde firmware er overheen zetten en dan niet userdata wissen ""

wat bedoel je met KNOXX triggeren en waarom niet de beste optie ?
Reputatie 6
Badge +17
Nee verwacht maar niet te veel van die KPN Winkel. Dan willen ze hem waarschijnlijk opsturen naar E-Repair(?) en dan ben je hem weken kwijt en vragen ze bakken met geld. Misschien dat dit bij de Samsung winkel wel kan.

Knoxx wil je liever niet triggeren omdat Samsung dan nogal moeilijk doet over de garantie (juridisch niet helemaal juist).
Reputatie 1
robin

wederom bedankt.
erg slecht van de kpn winkel trouwens!
overigens heb ik een winkel gevonden die het wel ter plekke wilt nakijken en oplossen voor me :)

snap niet dat de kpn winkel dit niet kan! (of wilt)

toch bedankt!
Reputatie 6
Badge +17
Nou ik wel, die mensen die daar werken hebben niet allemaal verstand van dit soort dingen en dan kan ik je garanderen dat het vroeg of laat fout gaat.
Reputatie 1
ja dat blijkt.
winkel waar ik nu heen ga bestaat ook al enige tijd (10jr op zn minst).
verkoopt ook alle abbos van allerlei aanbieders, zit toevallig 20meter van de kpn winkel 😃
Reputatie 6
Badge +17
Hey Wex, welkom op het forum! Goed dat je een winkel hebt gevonden die je wil helpen hiermee. Ik hoop dat het lukt om in ieder geval je data te redden.

Wat betreft de KPN winkel, de medewerkers daar zijn opgeleid om te kunnen helpen met KPN diensten en producten. Toestellen vallen daar onder, maar wel in beperkte mate. Dit omdat we heel veel toestellen verkopen. Het is dan niet te doen om voor deze allemaal in de winkel ondersteuning te kunnen geven. Daarom zullen we bij problemen met het toestel in veel gevallen overgaan tot opsturen voor reparatie. En bij zo'n reparatie wordt standaard als eerste het toestel teruggezet naar de fabrieksinstellingen. In jouw geval heeft dat dan ook geen zin.

Als het allemaal lukt, voor de toekomst misschien een idee om cloudopslag in te stellen? Dan zijn foto's, berichtjes en wat je verder nog zou willen bewaren in ieder veilig als er iets gebeurt.

Reageer