Vraag

Galaxy S8 update Android 9 Pie ( un-branded ) in Nederland

  • 25 February 2019
  • 2 reacties
  • 363 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +13
Vanaf 23 feb. 2019 gearriveerd de update in de vorm van firmwareversies G950FXXU4DSBA (S8) en G950FXXU4DSBA (S8 Plus). Het 1610MB grote pakket haal je natuurlijk het beste via een Wi-Fi verbinding binnen – als je lief bent voor je databundel, althans. In ieder geval brengt de update met Android 9 ook de vernieuwde One UI interface, die o.a. eenhandige bediening makkelijker maakt.


Vernieuwingen

De gehele changelist van de update is lang, en luidt:
One UI
– Inhoud, instellingen en andere informatie is opnieuw ingedeeld zodat u zich beter kunt concentreren op de uit te voeren taak.
– Interactieve elementen zijn verplaatst naar de onderkant van het scherm waar ze altijd binnen bereik zijn.
– Nieuwe ontwerpen en functies zoals Nachtstand zijn comfortabeler voor uw ogen.
Meldingen
– In het meldingenvenster kunt u berichten rechtstreeks beantwoorden.
– Miniaturen van afbeeldingen worden opgenomen in berichtmeldingen.
– In de meldingsinstellingen van de app tikt u één keer op de schakelaar om alle meldingen in een categorie in of uit te schakelen.
Samsung Toetsenbord
– Er zijn nieuwe Unicode 11.0 emoji’s beschikbaar.
– Met het nieuwe aanpasbare thema verandert het uiterlijk van uw toetsenbord op basis van de kleuren van de omringende app.
– Het zwevende toetsenbord is beschikbaar in alle apps en heeft nieuwe afmetingen en instellingen voor de doorzichtigheid.
– U kunt een aangepaste vertraging instellen voor aanraken en vasthouden.
Apparaatonderhoud
– Prestatiestanden zijn gestroomlijnd en opgenomen in de energiespaarstanden.
– Het Edge-venster voor apparaatonderhoud wordt niet meer gebruikt.
Always On Display
– Nieuwe klokstijlen zijn toegevoegd, met inbegrip van de optie om een agenda weer te geven met uw planning.
– Oplaadinformatie is toegevoegd om u te laten weten hoe lang het duurt tot uw apparaat volledig is opgeladen.
– U kunt Always On Display weergeven wanneer het scherm uit is of u kunt instellen dat het 30 seconden lang wordt weergegeven wanneer u op het scherm tikt.
Instellingen
– Menu’s zijn opnieuw ingedeeld zodat u de instellingen eenvoudiger kunt vinden.
Samsung DeX
– Blijf uw telefoon gebruiken terwijl DeX wordt weergegeven op een monitor of tv.
– Gebruik Samsung DeX met ondersteunde HDMI-adapters. U hebt geen DeX Station nodig.
Bixby
– Bixby is vernieuwd met een reeks verbeteringen en nieuwe functies.
– Veeg naar links in het Bixby-hoofdscherm om de nieuwste functies en ondersteunde apps te ontdekken.
– U kunt de Bixby-toets in Instellingen aanpassen om te bepalen wat er gebeurt als u één of twee keer drukt.
Telefoon
– U kunt nu uw oproephistorie sorteren op inkomende en uitgaande oproepen.
– Uw oproephistorie kan maximaal 2000 vermelding bevatten (voorheen 500).
Contacten
– Via het nieuwe lademenu kunt u contacten uit verschillende accounts eenvoudiger beheren.
Camera
– De vernieuwde Scène-optimalisatie verbetert automatisch de kleurinstellingen van de camera en past ze aan bij de scène.
Galerij
– De bewerkfuncties van Foto-editor Pro zijn toegevoegd aan Galerij, zodat u nu alle bewerkingen en correcties kunt aanbrengen zonder dat u de app hoeft te verlaten.
Mijn bestanden
– De nieuwe opslaganalysefunctie is toegevoegd zodat u de gebruikte opslag kunt controleren en ruimte kunt besparen.
– U kunt nu items weergeven of verbergen op het Startscherm van Mijn bestanden.
Samsung Health
– Uw dagelijkse aantal stappen wordt weergegeven in het meldingenvenster. Als u dit wilt verbergen, houdt u de melding ingedrukt en schakelt u Huidige stappen uit.
Overige verbeteringen en wijzigingen
– Schakel het scherm automatisch in wanneer u de telefoon opneemt met de functie Optillen om te activeren.
– Open Kids Home via het Quick panel.
– Oproepstickers worden niet meer gebruikt.
– HEIF-afbeeldingen worden nu ondersteund.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Ik heb zelf al een tijdje Pie op mijn telefoon (S9+) en ik ben er hartstikke blij mee 🙂
Reputatie 7
Ook mijn OnePlus 5T is al enige tijd voorzien van Android Pie.