Beantwoord

Galaxy s9+ geen internet op WiFi

• 15 september 2018
  • 4 reacties
  • 1180 keer bekeken

Mijn vrouw heeft sinds gisteren een nieuwe Samsung Galaxy s9+ 256gb.
Nu maakt de telefoon wel verbinding met WiFi. Maar zegt vervolgens "mogelijk geen internet"
Alle andere mobiele apparaten in huis doen het wel. En de Samsung heeft wel internet op andere WiFi netwerken.
Alleen thuis dus niet.

Het toestel al meerdere keren herstart en WiFi netwerk vergeten en opnieuw verbonden.
De kpn WiFi tuner gebruikt. Niks werkt

Via de chat al met Justin gesproken. Deze zegt eigenlijk; geen idee, hopen dat het vanzelf beter gaat.

Iemand die hier een oplossing voor weet?
Of ligt dit aan het modem (v10)

Update. Heb het gasten netwerk aangezet. Precies hetzelfde
icon

Beste antwoord door vrs7106 18 september 2018, 13:02

Hoi. Er is op dat moment ook echt geen binnenkomend internet.
Ik heb het probleem al weten te pinpointen tot de 5ghz van de modem.
Als ik de modem 2 aparte namen gwef voor 2.4ghz en 5ghz. Heeft de telefoon wel verbinding op het 2.4ghz netwerk. Bij de 5ghz nog steeds. niet.
Aangezien vrijwel bij iedereen het 2. 4 en 5ghz netwerk op 1 naam staat. Heeft hij dus nergens internet. Behalve thuis op 2.4ghz. Wat natuurlijk minder is.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo vrs, welkom hier! Vreemd probleem, dit zou gewoon moeten werken. Je geeft aan er verschijnt een melding 'mogelijk geen internet'. Is er op dat moment ook daadwerkelijk geen internet, of werkt het wel gewoon als je dan probeert pagina's te openen etc...?
Hoi. Er is op dat moment ook echt geen binnenkomend internet.
Ik heb het probleem al weten te pinpointen tot de 5ghz van de modem.
Als ik de modem 2 aparte namen gwef voor 2.4ghz en 5ghz. Heeft de telefoon wel verbinding op het 2.4ghz netwerk. Bij de 5ghz nog steeds. niet.
Aangezien vrijwel bij iedereen het 2. 4 en 5ghz netwerk op 1 naam staat. Heeft hij dus nergens internet. Behalve thuis op 2.4ghz. Wat natuurlijk minder is.
Reputatie 7
Badge +27
Ah, dat is een goede ontdekking. Dan is het zaak om uit te vogelen waar de kern van het probleem ligt. Als het toestel namelijk ook op 5Ghz netwerken elders geen internet heeft, dan lijkt het een probleem met het toestel zelf. In dat geval raad ik aan hem in te leveren voor reparatie.Als het wel werkt met 5Ghz netwerken elders, dan moeten we verder gaan kijken.
Zelfde probleem gehad, ik heb een extra router aan de kpn modem hangen van netgear voor extra groot wifi bereik. Deze zorgte voor het probleem.
router afgekoppelt/uitgezet en samsung telefoon werkt nu prima via de kpn router.
ook met het updaten van de kpn tv box krijg je dit probleem. Updaten is niet mogelijk met de netgear router aangesloten.
overigens alleen met de samsung van mij vriendin en tablet ook van samsung met dit probleem.
daarom voor mij dus nooit en never samsung bende
I LOVE APPLE❤️ Werkt wel prima met de netgear router aangesloten😉

Reageer