Beantwoord

Garantie vastlopen S7 Edge

• 5 november 2018
  • 10 reacties
  • 139 keer bekeken

Ik heb het vorig jaar ook gehad met mijn S7 Edge., binnen 1 jaar. Toestel is naar Samsung gestuurd, maar omdat er een minuscule beschadiging op zat werd hij niet onder garantie gerepareerd. Terwijl ik altijd heel zuinig op mijn mobiel ben, maar hij is ooit 1 x uit mijn handen geglipt toen er nog een glad origineel Samsung hoestje om zat. Ik heb noodgedwongen een ander toestel moeten kopen want zowel Samsung als KPN doet niets! Maar wel maandelijks een duur abo blijven incasseren. Schandalig. Ik heb mijn toestel nog steeds omdat ik nooit een back-up heb kunnen maken omdat hij gewoon niet meer aan wil. er staan dus waarschijnlijk nog steeds foto;s etc. op. Tevens lees ik deze klacht vaker over de S7 Edge, dus is het niet een enkel probleemgevalletje.
En geen garantie!!!!

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
- S7 Start niet op en blijft vast zitten
- Vastlopen S7 Edge
icon

Beste antwoord door Marina_ 13 november 2018, 08:44

Goedemorgen MissyMe, Wat zonde dat het probleem van je toestel niet onder de garantie valt. Ik ga ervan uit dat ze het toestel goed onderzocht hebben en dat deze uitkomst ergens op gebaseerd is. Ik had je natuurlijk heel graag een ander antwoord willen geven, maar ook ik kan jammer genoeg niets veranderen aan de uitkomst 😞 Fijn om te lezen dat SjorsK nog wat contacten heeft benaderd, ondanks dat dit niets heeft veranderd aan de uitkomst was het wel erg behulpzaam! 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Ik heb t vorig jaar ook gehad met mijn S7 Edge., binnen 1 jaar. Toestel is naar Samsung gestuurd, maar omdat er een minuscule beschadiging op zat werd hij niet onder garantie gerepareerd. Terwijl ik altijd heel zuinig op mijn mobiel ben, maar hij is ooit 1 x uit mijn handen geglipt toen er nog een glad origineel Samsung hoestje om zat. Ik heb noodgedwongen een ander toestel moeten kopen want zowel Samsung als KPN doet niets! Maar wel maandelijks een duur abo blijven incasseren. Schandalig. Ik heb mijn toestel nog steeds omdat ik nooit een back-up heb kunnen maken omdat hij gewoon niet meer aan wil. er staan dus waarschijnlijk nog steeds foto;s etc. op. Tevens lees ik deze klacht vaker over de S7 Edge, dus is het niet een enkel probleemgevalletje.
En geen garantie!!!!
Reputatie 7
Badge +15
Als het valschade op zit dan valt het inderdaad niet meer onder de garantie, je moet er ook rekening mee houden dat het maandelijkse bedrag dat je betaald een Lening is, het is niet meer dan logisch om deze lening terug te betalen.

Dat gezegd te hebben, meestal doet Samsung val een voorstel van herstelwerkzaamheden naderhand van de schade die geconstateerd is. Heb je hier toevallig een voorstel van gekregen?

Heb je toevallig een foto? Ik kan er eventjes naar kijken en eventueel wat contacten van mij aanslingeren/je de juiste weg op wijzen.
Ik weet hoe een abonnement werkt, alleen jammer dat er totaal niemand meedenkt als je toestel er binnen een jaar na stopt. Er zit een klein barstje in de zijkant van het scherm, maar daar heeft hij gewoon nog mee gewerkt. Ik heb gewoon mijn toestel retour gezonden gehad en geen voorstel helaas.
Reputatie 7
Badge +15
Ik probeer met je mee te denken om alsnog in de buurt van een oplossing te komen.

Heb je het toestel via de Samsung garantie service of KPN opgestuurd als ik vragen mag? Persoonlijk adviseer ik om het via de Samsung Reparatie Service te sturen gezien er valschade is:
https://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/

Dat barstje is inderdaad de reden waarom hij niet meer in de garantie valt, dit betekend echter niet dat het toestel niet te repareren is en eerlijk gezegd kan het nog de moeite waard zijn.

Meestal zal met een barst het toestel het niet altijd direct begeven maar het sluit ook niet uit dat de bekabeling intern hierdoor niet is beschadigd/is losgeraakt. Dit kan ook verklaren waarom het toestel "Dood" is.
Ik heb hem naar de Samsung service gezonden. Vlgs hun was t moederboard defect, maar door het barstje in de zijkant van het scherm idd geen garantie meer, hoewel de telefoon het met barstje gewoon goed gedaan heeft. Moederboard is te duur om te repareren en toch geen garantie dus helaas....
Reputatie 7
Badge +15
Vervelend om te horen, ik heb zelf in mijn Samsung contactenlijst geprikt en begrepen dat de prijs inderdaad besloten wordt door Dynafix en over het algemeen aan de forse kant is.

Op zich is het te begrijpen gezien alle techniek daarop zit waardoor de reparatie kosten in de praktijk hoger liggen dan de productiewaarde van een nieuwe (Slecht nieuws natuurlijk).

Wat ik verder ook kan indenken is dat het dataverlies ook hartstikke vervelend kan zijn. Mogelijk heb ik hier wel goed nieuws voor je, het is namelijk eventueel mogelijk om via de Samsung Cloud (een gedeelte) van je gegevens te downloaden:
https://support.samsungcloud.com/#/

Dit is een beetje afhankelijk van je instellingen maar niet geschoten is altijd mis 😉
Dat is dus precies wat ik bedoelde. Ik koos voor de dure Samsung S7 Edge. Deze krijgt binnen 1 jaar een defect waar dus veel meer mensen last van hebben (los van een evt. Beschadiging waarmee hij gewoon werkte) maar reparatie is te duur. Lijkt meer op een produktfout anders is het wel heel toevallig dat internet vol staat met deze zelfde klacht op dit toestel. Toch jammer. Binnenkort maar eens gaan verdiepen in ander merk en andere provider...
Reputatie 7
Badge +15
Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat je elders een andere ervaring zal krijgen (Ik werk niet van KPN of Samsung, ik heb er wel contacten 😉 ). Stel dat er stuiterschade is zeggen de meeste partijen "Jammer maar helaas", ook al is het later overleden (Dit kan gerelateerd zijn aan elkaar, ook al is het niet direct merkbaar). Stel dat er geen stuiterschade was dan zou ik het inderdaad mikken op een productiefout en had je een hele andere discussie gehad (Beter gezegd: Geen). Desalnietemin wens ik je succes met de zoektocht, als je vragen hebt wil ik natuurlijk mee denken 🙂

Is het trouwens gelukt met het herstellen van de data? 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Hey @MissyME,

Ik vroeg mij af of het inmiddels gelukt is met het herstellen van de data en of ik (of iemand anders) nog iets anders voor je kan betekenen.

Helaas blijft die garantieafhandeling een verloren zaak en is deze manier van afhandelen met valschade helaas de standaard in de markt, hopelijk worden toestellen in de toekomst net wat duurzamer gebouwd zoals de Nokia 3310 uit de goede oude tijd 😉
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen MissyMe, Wat zonde dat het probleem van je toestel niet onder de garantie valt. Ik ga ervan uit dat ze het toestel goed onderzocht hebben en dat deze uitkomst ergens op gebaseerd is. Ik had je natuurlijk heel graag een ander antwoord willen geven, maar ook ik kan jammer genoeg niets veranderen aan de uitkomst 😞 Fijn om te lezen dat SjorsK nog wat contacten heeft benaderd, ondanks dat dit niets heeft veranderd aan de uitkomst was het wel erg behulpzaam! 🙂

Reageer