Beantwoord

geen 4G meer op mijn HTC M9 sinds afgelopen donderdag

  • 1 August 2020
  • 6 reacties
  • 127 keer bekeken

Sinds afgelopen donderdag heb ik , zonder dat ik instellingen heb gewijzigd, heb ik geen 4G meer op mijn HTC M9. Ik kan wel bellen, maar nergens waar ik ook ben kan ik internet gebruiken op de smartfoon. Ik heb de telefoon aan en uit gezet, internet connectie aan- en uitgezet, en APN gecontroleerd nieuwe aangemaakt, simkaart verwijderd en weer er in en op nieuw opgestart. Niets heeft tot nu toe geholpen. Ik heb donderdag avond met KPN gebeld . Telefonisch kon men mij niet verder helpen dan ik zelf al had geprobeerd. Er is een melding aangemaakt voor technische afdeling die mij op basis van die melding vrijdag zou terug bellen. Tot op heden niets gehoord van KPN. 

Heb simkaart in Nokia van mijn zoon geprobeerd en dan heb ik direct na opstart 4G verbinding, die werkt.

Graag hulp

Dank Ronald

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 18 September 2020, 12:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ruimevolkswagen, wat raar dat je internet het ineens helemaal niet meer doet :slight_frown:

Je geeft aan dat je direct weer een verbinding hebt, als je jouw simkaart in het toestel van je zoon probeert. Dat maakt duidelijk dat er niks mis is met je simkaart of de instellingen vanaf onze kant, het probleem zal dus in je toestel gezocht moeten worden. Had je die test al uitgevoerd voordat je contact met ons op hebt genomen? Of is er een melding naar de technische dienst gestuurd waarbij is aangegeven dat er iets mis zal zijn met je simkaart of het netwerk? 

Aangezien het toestel de boosdoener lijkt te zijn, zou ik eerder hebben geadviseerd om met het toestel naar een KPN winkel te gaan, zodat kan worden nagekeken waarom er geen verbinding meer tot stand komt. Onze technische dienst kan wel veel vanaf afstand, maar kan niks doen met het toestel zelf. Daarnaast duurt het vaak een aantal werkdagen voordat ze contact met je op kunnen nemen, ik verwacht dat op z'n vroegst ergens halverwege volgende week, als er op donderdag een melding aan is gemaakt. Daarom wil ik je nu alsnog aanraden om een bezoek te brengen aan 1 van onze winkels, als je in die gelegenheid bent :slight_smile:

Dank voor heldere antwoord

Mijn plan is inderdaad naar een KPN winkel te gaan.

Mij is echter gezegd dat KPN technische dienst de volgende dag contact met mij op zou nemen, dat heb ik niet zelf bedacht, dus dat schept een verwachtingen!!

Bij welke locatie in Arnhem/Doetinchem en omstreken  beveel je me aan om langs te gaan, dit met betrekking tot deskundigheid ter plekke?????

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @ruimevolkswagen, in iedere winkel moeten ze je hier wel mee kunnen helpen. Ik zou degene kiezen die voor jou het makkelijkst bereikbaar is.

Waarom de technische dienst nog geen contact heeft opgenomen zou ik je zo niet kunnen vertellen, ik ga er wel vanuit dat dit deze week nog zal gebeuren maar misschien is een winkelbezoek sneller.

ben bij KPN-XL geweest in arnhem.

Konden niet meer dan ik ook al had gedaan. Advies was resetten naar fabrieks instellingen.

Heb dit thuis na backup, Gedaan.

Resultaat nog steeds geen 4G

Hoe kan het dat 4G ineens dus niet meer op een telefoon. Nooit eerder problemen mee gehad.

Welke oplossing(en) resten mij nog????

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @ruimevolkswagen, excuses, er ging aan mijn kant iets mis waardoor ik je topic uit het oog verloren ben. 
Heb je in de tussentijd nog een oplossing kunnen vinden?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het opgelost is. Anders hoor ik het graag!