Vraag

Geen berichten meer van bepaalde personen

• 20 juli 2018
  • 21 reacties
  • 275 keer bekeken

Ik krijg van bepaalde personen geen berichten meer door ook dat die naast mij zit en ook geen ontvangst bevestigd meer op mijn gsm ook al staat dat aan

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

21 reacties

@Indodraakje
Nee eigelijk niet want de ene keer komt het aan een 2 berichten later niet meer is echt raar ze 😓
Reputatie 2
Badge
elke keer, want je forceert het.

offtopic: wil je voor elke sms echt een bevestiging krijgen? na een x bevestiging weet je toch vast wel dat een sms aankomt?
@Indodraakje
Moet je dat voor elk bericht dan doen of 1 maal per persoon?
Reputatie 2
Badge
Ja, maar ik bedoel in de systemen van kpn. want bij mij staat het ook aan, maar heb er nooit een gekregen. bij message details staat alleen "Requested" bij ontvangstbevestiging. Maar ik heb er nooit 1 gekregen.

Maar met het forceren krijg ik wel een sms.
@Indodraakje
Bij s6 is dat standaard in de te stellen ze moet ik bij berichten zijn de 3 puntjes vanboven dan instellingen dan meer instellingen dan sms en daar is een knop waar je dat kan aanzetten
Reputatie 2
Badge
@Kelly1411 Volgens mij is bij kpn ontvangstbevestiging niet standaard aan te zetten... maar het is wel te forceren.

stuur een sms naar de ontvanger. begin je berichtje met *0# en dan een spatie en dan je text (vb. *0# Hallo!)
na een korte periode (secs tot een minuut) krijg je een ontvangstbevestiging. (de ontvanger krijgt niet *0# te zien 😉 )
@Indodraakje
Ik heb zelf een Samsung s6 en daar is niets in veranderd van instellingen van sms en met de andere gsm was een j5 of a5 en daar stond het ook ingesteld
Kpn winkel heeft er ook naar gekeken (de s6) en van de borre waar het van komt zegt dat ook alles in orde staat maar ga eens een reset doen van de gsm en daar het land veranderen bij de opstart en mss dan opgelost
Hopelijk
Reputatie 2
Badge
@Kelly1411

Zou je kunnen zeggen wat toestel #1 en #2? want ontvangstbevestiging is namelijk een optie in de instellingen.
@Marina_
Dank je wel
Ik ga zelf in het weekend eens proberen om mijn gsm een kopie van te nemen en alles op fabrieks instellingen te zetten en i.p.v. op Nederlands/Belgiƫ het op Nederlands/Nederland te zetten
Mss dat het daar aan ligt iets anders zou ik het niet meer weten waar het mss kan aan liggen
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Kelly, wat fijn dat het nu wel weer lukt. Ik heb niet kunnen vinden waarmee je ervoor kunt zorgen dat je weer een ontvangstbevestiging van de sms krijgt. Ik ga hier navraag over doen. Zodra ik hier meer over weet hoor je van mij 🙂
@Marina_
In de andere gsm in het gelukt en in mijn eigen gsm ook nu
ontvangst bevestiging krijg nog altijd niet maar daar zal ik maar mee leren leven zeker...
@Marina_
Zal het zeker laten weten hoe het loopt met een andere gsm en met het bellen is geen probleem
Reputatie 7
Badge +19
Ik ben benieuwd of het met een ander toestel wel lukt Kelly. Daarnaast zou je nog kunnen dubbelchecken of ze je nummer gebruiken i.c.m. +316. In de meeste gevallen slaan mensen het op zoals je ze stuurt, maar er bestaat een kans dat ze dit aanpassen. Dan kunnen we het 100% uitsluiten. Just to be sure, ze kunnen jou wel bellen?
@Marina_
Ze reageren op een bericht van mij toen ik mijn nr doorstuurde naar hen dus moeten ze wel de juiste nr hebben want als ze bellen komt het wel door maar ik ga vandaag eens proberen voor de sim in een ander toestel te steken en eens naar de andere persoon te sturen dan weet ik direct waar het aan ligt zeker hoop ik toch😥
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Kelly, zo op het eerste oog kom ik niets opvallends tegen aan de hand van jouw gegevens. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ze het landnummer +316 niet gebruiken, maar 06. Omdat je nu een Nederlands nummer gebruikt is dit noodzakelijk. Nederlandse nummers kunnen jouw nummer wel bereiken zonder het netnummer.
@RobinFlikkema
Nummer behoud kon ik zo wie zo niet doen omdat ik een Belgisch nr had.
En de personen waar ik geen berichten van door krijg hebben zover ik weet allemaal een andere provider en zijn ook Belgische nr
Reputatie 7
Badge +30
Is er een verband tussen providers en de personen wie je niet kunnen bereiken?
Heb je nummerbehoud gedaan
@Marina_
Alleen bij sms
Gisteren ook langs kpn langs geweest en hebben naar de instelling gekeken en stonden goed en de sim is nieuw dus... Weten ook niet waar het probleem zit
#Marina
Hoi Kelly, dat is vreemd. Gaat het hierover berichten van Whatsapp, sms of e-mail? Sinds wanneer heb je ontdekt dat je deze berichten niet meer krijgt? Als het hierover Whatsapp gaat zou je de app eens kunnen verwijderen en opnieuw downloaden. Als dit niet het geval is, zou je dan jouw 06- nummers, klantnummer, postcode en huisnummer willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Dan kan ik vanaf hier eens kijken of ik er een verklaring voor kan vinden

Het is alleen bij sms en heb het vanaf ik mijn kpn simkaart er heb in gestoken kan het mss zijn omdat hier voor een Belgische simkaart er in zat?
Want als je de gsm koopt moet je ook het land instellen en mss het daar ook door dat ik nu in Nederland woon?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Kelly, dat is vreemd. Gaat het hierover berichten van Whatsapp, sms of e-mail? Sinds wanneer heb je ontdekt dat je deze berichten niet meer krijgt? Als het hierover Whatsapp gaat zou je de app eens kunnen verwijderen en opnieuw downloaden. Als dit niet het geval is, zou je dan jouw 06- nummers, klantnummer, postcode en huisnummer willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Dan kan ik vanaf hier eens kijken of ik er een verklaring voor kan vinden

Reageer