Vraag

Geen enkele medewerking, telefoon 8 dagen buiten garantie

2 weken gelden stopte mijn Sony Xperia XZ er ineens mee en wilde niet meer aan blijven.
Hij is via de lader nog wel aan te zetten, maar zodra je hem hier vanaf haalt valt de telefoon uit.
Toen ik op het eerste moment dat ik daar de mogelijk toe had (10 Oktober) naar de winkel van KPN in Zwolle ging, werd er mij alleen maar verteld dat ik pech had want de garantie was verstreken (2 Oktober). En dat ik maar om de hoek naar de plaatselijke GSM repairshop moest gaan.
Nogmaals uitgelegd dat de telefoon 2 weken eerder de geest had gegeven, maar ik niet eerder in staat was om naar de winkel te gaan. En ook niet wist dat op die datum de garantie verliep.
Helaas wilden ze niks voor me doen.
Nu lijkt het mij toch normaal dat ik van een Sony telefoon mag verwachten dat hij iets langer meegaat dan precies 2 jaar en dat er bij Sony zelf iets coulanter word omgegaan met de garantie.
Maar helaas denkt KPN niet in het belang van de klant.

Wat nu te doen? Rechtstreeks contact opnemen met Sony of kan KPN toch nog iets voor me betekenen??

Mvg Arnoud Mensink

3 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Dag Arnoud, welkom op het forum! Wat een vervelende situatie. Erg slechte timing voor het toestel om het te begeven. De accu lijkt me duidelijk defect.

Er wordt ergens een grens getrokken voor de fabrieksgarantie en die is gesteld op 2 jaar. Dat het toestel eerder defect is geraakt maakt het verhaal niet anders. We kunnen niet achterhalen of het toestel een dag of een maand defect is. Voor alle informatie over de garantieperiode: Garantie termijn mobiele telefoon. Als apparatuur na deze periode defect raakt kan er garantie worden verleend als het defect komt door een productiefout.

De KPN winkel kan het toestel alsnog opsturen ter reparatie. Als er kosten zijn verbonden aan de reparatie ontvang je van te voren een prijsopgave. Als je daar niet mee akkoord gaat betaal je alleen € 35 onderzoekskosten. Je kunt het ook bij Sony zelf proberen maar ik denk niet dat hun voorwaarden verschillen.
Bedankt voor de reactie. Ik ben net opnieuw bij de Kpn winkel geweest en ze hebben de telefoon voor me opgestuurd. En erbij aangegeven dat hij reeds kapot is gegaan in de garantie periode. Maar dat ik mede door hun schuld hem pas daarna ingeleverd heb. Ze zeiden mij immers eerst dat hij in de garantie zat. En toen ik een week later terug kwam met de aankoopbon was hij niet meer in de garantie. Als ze me de datum verteld hadden was ik eerder langs gekomen dan een week later. Ik hoop dus dat ze hem nog onder garantie gaan repareren.

Mvg Arnoud
Reputatie 7
Badge +27
Ik dacht dat 10 oktober de eerste keer was dat je naar de winkel ging? Als je daar al was toen je nog wel in de garantie zat hoop ik ook dat de winkel meer voor je kan betekenen. Het is in ieder geval een erg vervelende timing. Laten we hopen dat het meevalt. Zelfs als er kosten aan verbonden zijn lijkt een accu me niet het duurste onderdeel om te vervangen. Nadeel van dit Sony model is dat de accu niet verwisselbaar is en dat het mankracht kost de reparatie in orde te maken. Fingers crossed! 🤞

Reageer