Beantwoord

Geen icoontjes in startscherm

• 27 augustus 2018
  • 9 reacties
  • 160 keer bekeken

Badge
Sinds de laatste of een na laatste update heb ik geen icoontjes meer staan boven in het startscherm.
je kunt dus nu niet meer in 1 oogopslag zien hoeveel batterij je hebt, Wat de tijd is, of er meldingen van apps zijn.
Ik moet eerst een app aanklikken of bijvoorbeeld naar contacten of telefoon gaan om dat boven in het scherm te zien verschijnen.
Ik heb al gezocht bij instellingen, maar ik kan er niets over vinden.
Kan iemand mij helpen? Ik zou het graag weer boven in mijnstart scherm willen zien staan.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Jordy_9393 27 augustus 2018, 22:04

Dan gok ik dat je dat niet hebt, een launcher is een app waardoor je je telefoon helemaal naar je eigen smaak kunt aanpassen. Heb je een factoryreset (resetten naar fabrieksinstellingen) al eens geprobeerd? Let hierbij op, je raakt alle data (foto's, contacten ezv) daardoor kwijt, ik raad je dus aan om eerst een backup van al je bestanden te maken en dan je telefoon te resetten naar fabrieksinstellingen.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Wellicht kun je nog aangeven over welk apparaat het gaat? Ik neem aan dat het een smartphone is maar welk merk en welk type?
Badge
Excuus.
Ik heb een Samsung Galaxy S8
Reputatie 5
Badge +6
Toevallig een app geinstalleerd? Zoals een launcher? Die laten de navigatiebalk vaak wel eens weg.
Badge
Wat is een launcher?
Reputatie 5
Badge +6
Dan gok ik dat je dat niet hebt, een launcher is een app waardoor je je telefoon helemaal naar je eigen smaak kunt aanpassen. Heb je een factoryreset (resetten naar fabrieksinstellingen) al eens geprobeerd? Let hierbij op, je raakt alle data (foto's, contacten ezv) daardoor kwijt, ik raad je dus aan om eerst een backup van al je bestanden te maken en dan je telefoon te resetten naar fabrieksinstellingen.
Reputatie 7
Badge +19
Dag Dali68. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb wat rondgekeken en ik zie dat dit probleem wel eens vaker voorkomt na een update bij dit type toestel. De oplossing in de meeste gevallen is die fabrieksreset, die Jordy al aanraadt. Zorg inderdaad wel voor een goede back up!
Badge
Ik heb idd dan geen launcher.
Ik had gehoopt dat ik de telefoon niet hoefde te resetten naar de fabrieksinstellingen....
Ik weet dat er een backup gemaakt kan worden van alle foto's, app' s en contacten. Maar heb geen idee hoe en hoe mijn telefoon dan weer hetzelfde krijg als voor de reset ?
Reputatie 5
Badge +6
Volgensmij heb je voor Samsung het programma https://www.samsung.com/nl/support/kies/, daarmee kan je een backup maken en als je de reset hebt uitgevoerd, kan je via datzelfde programma alles laten terugzetten hoe het voor de reset stond.
Badge
Ik zal me er eens in verdiepen!
Dank je!

Reageer