Geen KPN signaal op HTC One X

• 26 mei 2013
  • 2 reacties
  • 6691 keer bekeken

Ik heb sinds juni 2012 de HTC One X.
Na een tijdje zat ik al met het bekend wifi probleem van HTC en mijn telefoon werkt scherm draaien niet van. Nu heb ik twee weken geleden mijn HTC naar de KPN in Harderwijk gebracht en deze zou hem opsturen voor repartie. De man die mij hielp zei al dat het een bekend probleem was. Nu heb ik sinds vrijdag mijn HTC weer terug met een bon waarbij staat dat er vocht schade in zit. Dit is niet zo en als dit zo zou zijn kan ik er mee leven want ik gebruik 3g altijd en mn scherm draai ik eigenlijk nooit. Maar sinds de reparatie zijn de problemen dus niet minder maar meer geworden want nu ik hem terug heb maakt die geen verbinding meer met het hele KPN netwerk. Dus ik heb geen internet en kan ook niet bellen behalve naar alarmnummers.

Ik heb gekeken of het aan de simkaart ligt maar dat is niet zo want in een ander toestel doet mijn simkaart het prima en simkaarten van andere werken niet in mijn HTC. Ik heb ook geprobeerd handmatig verbinding te maken met het itnernet van KPN door te zoeken naar netwerken maar hij vind alleen de netwerken van Vodafone en T-Mobile. Ook heb ik mijn telefoon gereset naar de fabrieksinstellingen om te kijken of het daar aan lag maar dit hielp ook niet.

Het kan dus niet aan de simkaart liggen en moet dus of een software fout zijn of een fout gemaakt bij de reparatie lijkt mij. Nu kan ik mijn telefoon wel weer wegbrengen ter reparatie maar dan word het waarschijnlijk weer op vocht schade gegooid. Hier heb ik geen zin in want dan ben ik mijn telefoon weer twee weken kwijt terwijl ik hem hard nodig heb. Ook heb ik van andere gehoord dat er vaker gezegd word dat er vochtschade inzit zodat hij niet gerepareerd hoeft te worden maar dat je hem naar ergens in Amsterdam moet brengen en dat het dan wel gemaakt word.

Mijn vraag is nu wat kan ik nu doen. Ik heb mijn telefoon hard nodig maar wil niet dat er nog een keer niks aangedaan word want door de reparatie vind hij KPN niet meer. Of is het toch een fout in de instellingen of software?

2 reacties

Het toestel draait op dit moment op de nieuwste versie van android voor de HTC One X ik zou zo niet weten waar ik dit kan zien. Ik heb hem nog net geupdate voordat hij wegging naar het allernieuwste. En het privebericht komt eraan.

Groet,

William van de Kolk

Reputatie 5
Badge +2
Beste WilliamvdK,

vervelend om te lezen dat dit je overkomen is.

Kun je mij vertellen welke software versie er op dit moment op het toestel staat?

Daarnaast wil ik je vragen in een privébericht je mobiele nummer, postcode, huisnummer en volledige naam toe te sturen.

Ik kijk graag wat ik hierin voor je kan betekenen. 

Met vriendelijke groet,

Afra

Reageer