Beantwoord

Geen maandelijkse updates voor Sony Xperia XZ2 Compact

  • 10 April 2019
  • 5 reacties
  • 1404 keer bekeken

Ik heb een vraag over de frequentie waarmee er updates verschijnen voor mijn Sony Xperia XZ2 Compact smartphone. Er hoort elke maand een update voor deze telefoon te verschijnen, maar dat gebeurt niet. Op deze website staan alle meest recente updates voor deze smartphone. Omdat ik een abonnement bij KPN heb krijg ik updates via het 'Customized BLX'-kanaal. Je ziet dat de laatste versie daarvoor '52.0.A.3.163' is, terwijl er inmiddels tot wel 3(!) nieuwere versies aangeboden worden voor zo goed als alle andere kanalen (versies 52.0.A.3.202, 52.0.A.8.14 en 52.0.A.8.25). Bijvoorbeeld het 'T-Mobile NL'-kanaal zit al op de meest recente versie en loopt dus 3 maanden aan updates voor.

Voordat mijn telefoon haar laatste update kreeg waren er toen ook al 3 maanden lang geen updates verschenen voor 'Customized BLX' (zoals op deze pagina te zien is).

Mijn vraag is dus, waarom krijgt 'Customized BLX' zo weinig updates? En wanneer is dit opgelost en krijgt het weer elke maand een update zoals alle eigenaren van een Xperia XZ2 Compact in de rest van de wereld?

PS: Ik heb deze vraag ook uitstaan bij Sony, maar ik stel hem ook op dit KPN forum omdat het probleem dus gerelateerd is aan mijn KPN abonnement. Zoals ik al aangaf krijgen mensen met een T-Mobile abonnement namelijk wel maandelijks een update. Mocht iemand weten wie (KPN of Sony) er verantwoordelijk is voor het 'Customized BLX'-kanaal dan hoor ik dat ook graag!
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 11 April 2019, 17:03

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Sicco1. Wat vreemd dat "Customized BLX' zo weinig updates krijgt. Je zou toch verwachten dat alle toestellen tegelijk geüpdatet wordt vanuit Sony. Wellicht kan je deze update handmatig uitvoeren. Op deze pagina kan je bekijken hoe je dit doet.

Ik heb zelf even gegoogeld en kwam het volgende tegen;
Er zijn branded en unbranded toestellen. KPN levert geen branded toestellen. De term branded slaat op het feit dat sommige providers in Nederland een eigen aanpassingen aan de software van het toestel toevoegen. Zij krijgen daarom een aparte update. Omdat branded toestellen een eigen update krijgen, komt deze dus op een ander tijdstip dan de update voor unbranded toestellen, of voor toestellen van een andere provider. Vroeger kregen unbranded toestellen per definitie een update pas later, tegenwoordig is dat geen regel meer. Soms zijn unbranded toestellen juist eerder, maar vaak ook niet. Mocht je helemaal geen updates meer ontvangen, dan kan je het beste contact opnemen met Sony.
@Vikash dank voor je reactie!

Een handmatige update werkt niet want op deze website kan je dus zien of de update überhaupt beschikbaar is (en dat is ie niet).

Het branded en unbranded verhaal had ik nog niet zo goed paraat, dank voor het uitzoeken. Het komt er dus op neer dat het probleem dan bij Sony ligt en KPN er inderdaad niks aan kan doen.

Ik ga verder zoeken naar een oplossing bij Sony 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Jammer dat er geen update beschikbaar is op dit moment. Helaas kan KPN jou niet verder helpen hierin. Ik hoop dat Sony snel reageert. Als je de tijd hebt om het antwoord met ons te delen, heel graag. Ik ben eigenlijk zelf ook wel benieuwd naar het antwoord. 😁
@Vikash, na vele weken met Sony gemaild te hebben ben ik niks wijzer geworden (nogal slechte support afdeling overigens, waar continu andere medewerkers terugmailen met vragen die je 2 mails geleden al beantwoord hebt). Inmiddels krijgt 'Customized BLX' sinds half mei netjes elke maand een update (al 3x sindsdien), dus hopelijk zijn de trage updates nu verleden tijd.
Reputatie 7
Badge +21
Dat is goed nieuws. Ik hoop zelf ook dat dit verleden tijd is en dat de updates niet meer vertraagd binnenkomt. Bedankt voor het delen van het antwoord.

Reageer