Vraag

Geen service

  • 27 September 2019
  • 7 reacties
  • 278 keer bekeken

Badge
Krijg de hele week een melding met 'Geen service'. Kan niet bellen of op internet komen. Heb al tig keer de telefoon opnieuw opgestart en de simkaart eruit en opnieuw geplaatst. Vandaag een nieuwe simkaart geprobeerd maar nog steeds 'Geen service'. Kan alleen gebruik maken van wifi.

Gr, M. Faber

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Minne Faber , welke telefoon heb je? Is het wel een Android? Ik vraag dit voor de zekerheid, omdat er de afgelopen week dit topic was met iPhone: Geen service in combinatie met IOS13

In het andere geval: je hebt al een andere simkaart geprobeerd, dan lijkt het dus aan het toestel te liggen. Doen deze simkaart(en) het wel in een ander toestel?
Badge
Hey Ruud, het is een Sony Xperia Xz1 Compact G8441. Nee heb de Simkaart nog niet in een ander toestel geprobeerd. Bedankt voor de tip👍🏻.
Reputatie 7
Hallo @Minne Faber, welkom op het KPN forum. Balen dit! Goed meegedacht Ruud, dat was ook het eerste waar ik aan zat te denken.

Ben wel benieuwd of je simkaart het doet in een ander toestel. Als dat niet werkt, dan is er wat mis in de administratie óf een defecte kaart. Als je jouw forumprofiel invult, dan kan ik alvast het administratieve deel voor je nakijken. Ik hoor graag van je 🙂
Badge
Hey Nadia, heb zonet een ander toestel geprobeerd ( iPhone SE ) en daar werkt de simkaart wel. Mijn forumprofiel heb ik ook verder ingevuld.
Reputatie 7
Badge +21
Hi Minne
Aha, dan lijkt de Sony telefoon dus de boosdoener.
Tot nu toe altijd goed gewerkt? Is er recent iets veranderd, zoals bv. een Android update?
Badge
Een 2 maand geleden een paar keer gebeurd maar dat was van korte duur. En dat dat na een update was weet ik zo niet meer. Was na het opnieuw opstarten waar de mobiel om vroeg.
Reputatie 7
Hey @Minne Faber, dat is balen! Een defecte simkaart of wijziging in het systeem is zo op te lossen. Ik vrees dat ik je niet (snel) kan helpen met een defecte mobiele telefoon. Zonde 😞

Heb je nog garantie op het toestel? Een mobiele telefoon heeft standaard 24 maanden fabrieksgarantie.

Reageer