Vraag

"Geen service" Lg nexus 5x

• 26 april 2018
  • 14 reacties
  • 474 keer bekeken

De afgelopen paar dagen heb ik links boven in mijn scherm staan "geen service", ik heb mijn telefoon al opnieuw aangedaan, simkaart eruit en er weer in en er is ook geen storing in mijn omgeving. Dus ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Ik heb een Lg nexus 5x

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

14 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @Stan de Bruijn, wat vervelend dat je mobiel niet goed werkt. Heb je de telefoon eens een harde reset gegeven? Hier de uitleg:

Het kan af en toe gebeuren dat je je LG toestel moet resetten. Een programma kan niet meer werken of je LG zou gecrasht kunnen zijn. Omdat bijna alle smartphones op deze website draaien op het OS Android, leggen we uit hoe je een LG reset uitvoert op deze besturingssystemen.

Android LG Soft Reset
Een soft reset kan vergeleken worden met je LG toestel uit en aan zetten. Bij een soft reset wordt Android opnieuw opgestart. Je gegevens en apps blijven bewaard. Een soft reset voer je bij de meeste LG Android toestellen uit door de AAN/UIT knop 3 seconden in te houden.

Android LG Hard Reset
Een hard reset houdt in dat je LG smartphone terug naar de originele fabrieksinstellingen wordt gezet. Je gegevens en apps worden gewist door een hard reset. Het is daarom verstandig eerst een back up van je persoonlijke gegevens te maken, voordat je een hard reset uitvoert.

Bij de meeste LG Android smartphones voer je op de volgende manier een hard reset uit:

Schakel je Android smartphone uit.
Houd de 'Volume Omlaag' knop ingedrukt en druk kort op de AAN/UIT toets.
Wacht tot het scherm met de drie Android-afbeeldingen verschijnt en laat vervolgens de 'Volume Omlaag' knop los.
Wat je nu moet doen verschilt per toestel, maar meestal is er een optie met 'terug naar fabrieksinstellingen' of 'gegevens wissen'.

(BRON: LG)

Ik hoop dat je zo genoeg informatie hebt. 🙂
Bedankt DennisSchreve! Ik ga het nu proberen, ik laat het u weten als het is gelukt.
Beste @DennisSchreve ik heb mijn telefoon gereset alleen heeft het niet geholpen, er staat nogsteeds "geen service". Ik heb de soft reset en de hard reset geprobeerd maar dat werkt ook niet.
Reputatie 7
Badge +18
Beste @DennisSchreve ik heb mijn telefoon gereset alleen heeft het niet geholpen, er staat nogsteeds "geen service". Ik heb de soft reset en de hard reset geprobeerd maar dat werkt ook niet.Dan zou ik bijna willen zeggen dat die antenne stuk is, @Stan de Bruijn, hoe lang of hoe uit is deze telefoon? Zit er nog garantie op de telefoon, heb je hem bij een abonnement genomen of los gekocht?
Beste @DennisSchreve ik heb mijn telefoon gereset alleen heeft het niet geholpen, er staat nogsteeds "geen service". Ik heb de soft reset en de hard reset geprobeerd maar dat werkt ook niet.Dan zou ik bijna willen zeggen dat die antenne stuk is, @Stan de Bruijn, hoe lang of hoe uit is deze telefoon? Zit er nog garantie op de telefoon, heb je hem bij een abonnement genomen of los gekocht?

Ik heb deze telefoon denk ik ongeveer 1 jaar geleden gekocht bij coolblue, volgensmij zit er geen garantie op.
Dat wordt dan een nieuwe telefoon kopen denk ik 😞
of kan je zo'n antenne gemakkelijk en voor een goede prijs laten repareren?
Reputatie 7
Badge +18
of kan je zo'n antenne gemakkelijk en voor een goede prijs laten repareren?Ik denk dat je gewoon eens contact moet opnemen met LG, als het namelijk veel geld gaat kosten, dan kun je beter een nieuwe kopen. Heb je trouwens de Sim kaart in een andere telefoon al eens geprobeerd? Ligt het misschien niet aan de Sim kaart? 🤔
Reputatie 7
Badge +18
Heb je een andere Sim kaart van je vriendin of van je vrienden eens in jou LG gedaan? Als hun Sim kaart ook niet werkt in jou telefoon dan kan de telefoon kapot zijn. Werkt ie wel op hun simkaart dan is jou simkaart stuk. Daar ook al aangedacht? 😉
Nee, dat ga ik allemaal morgen wel proberen. bedankt voor alle hulp nog @DennisSchreve 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Nee, dat ga ik allemaal morgen wel proberen. bedankt voor alle hulp nog @DennisSchreve :)Graag gedaan, ik hoop dat het goed komt. Hou je me nog hiervan op de hoogte? Alvast een goed weekend!
Reputatie 7
Badge +14
Ha Stan, welkom op het Forum. Ik zie dat Dennis je al flink op weg heeft geholpen. Tof! :)

Bij Coolblue geven ze je mimnimaal 2 jaar garantie op fabricagefouten, dat is te lezen op hun site Coolblue Klantenservice . Maar voordat je daar gebruik van maakt is het raadzaam om je SIM-kaart te controleren, heb je al een andere kaart in je toestel gedaan?

Laat het ons weten!
Reputatie 7
Badge +18
Nee, dat ga ik allemaal morgen wel proberen. bedankt voor alle hulp nog @DennisSchreve :)@Stan de Bruijn, is het nog gelukt? 🙂
Reputatie 7
Badge +14
Stan, verlos ons. Of ben je te druk met gemiste oproepen terug te bellen? 😉 We horen graag van je!

Reageer