Vraag

Geen wifi op Samsung Galaxy Tab A6

Helaas kunnen wij geen wifi ontvangen op onze Samsun Galaxy Tab A6.
Op onze andere apparaten wel.
We hebben een Experia Box V8, is dit het probleem?

37 reacties

Reputatie 7
Lees voor de zekerheid even dit door. :)
http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1067190
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @NienkeKroes, welkom op het forum! Wat vervelend om te lezen dat het niet lukt om met je Samsung Galaxy Tab A6 een WiFi verbinding te maken. Is de software ervan up to date? Zou je als dat het geval is je Experiabox op een ander WiFi kanaal in kunnen stellen? Zie deze pagina voor instructies. Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +21
Hi @NienkeKroes, heb je het probleem inmiddels op kunnen lossen met het wijzigen van het WiFi kanaal van je Experiabox, of terugzetten naar fabrieksinstellingen zoals Dennis aangaf? Ik hoor het graag van je!
Reputatie 7
Badge +21
Hi @NienkeKroes, balen dat het probleem ondanks alle acties die je uitgevoerd hebt toch blijft spelen 😞 Het lijkt me daarom op dit moment het beste dat we je Experiabox omruilen voor een ander model. Stuur je hiervoor een reactie op m'n privébericht ? Dan help ik je meteen verder!
Reputatie 7
Badge +21
Hi @NienkeKroes, ik heb nog geen reactie van je ontvangen! Reageer je nog op m'n privébericht als ik op dit moment nog iets voor je kan betekenen?
Reputatie 7
Heb je op de Samsung jouw wifi netwerk al een keer "vergeten"?
Zo nee, doe dat dan eens.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom @NataZ, leuk dat je je vraag hier stelt! Wat balen dat je nog geen verbinding krijgt. Het probleem wat er was, zou inmiddels opgelost moeten zijn namelijk. Heb je al eens geprobeerd om het netwerk 'te vergeten' en opnieuw te verbinden? Ik ben erg benieuwd of het dan wel werkt.

Wil je daarnaast ook eens testen om verbinding te maken met een ander netwerk en daarna met het netwerk van de Experiabox? Werkt het dan wel?
Reputatie 7
Badge +27
Goed dat je al een en ander uitgeprobeerd hebt! Maar natuurlijk niet de bedoeling dat je deze problemen nu nog steeds ervaart. Reageer je op mijn privébericht ? Dan controleer ik hier ook wat zaken.
Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor je reactie. In eerste instantie zie ik geen gekke dingen. Het ziet er allemaal keurig uit. Ervaar je deze problemen ook op andere apparaten of alleen op je Samsung tablet?
Reputatie 7
Badge +27
@Nataz heeft via een privébericht laten weten dat het in eerste instantie opgelost lijkt. Mogen er nog wel problemen aan het licht komen, dan zijn we er!
Reputatie 7
Badge +30
Veel reacties, maar volgensmij is dit het DHCP probleem wat ook bij de Samsung A of J serie speelt i.c.m. de V8 en de ST780.

Blijft er bij WiFi staan "ip adres ophalen"?
Reputatie 7
Badge +17
Goedenavond NienkeKroes,

heeft u de Galaxy Tab A6 10.1 inch, Of de Galaxy Tab A6 7.0 Inch?
Reputatie 7
Badge +17
Het is de 7.0Oké, zou u eens willen proberen of u bij een ander op de Wi-Fi kunt komen. Bijvoorbeeld bij uw buren of werk. Kunt u daar wel met uw Samsung Tablet op die Wi-Fi verbinding, dan moeten we verder kijken. Wellicht ligt het aan de modem. Heeft u uw modem eens een harde reset gegeven? Door in het gaatje met een paperclip het resetknopje ingedrukt te houden, totdat de modem opnieuw opstart. Het is dan wel zo dat u uw Wi-Fi wachtwoord weer opnieuw moet instellen. Want dan gaat ie terug naar het oude wachtwoord die achterop uw modem staat.

Reputatie 7
Badge +17
Geeft ie überhaupt uw modem van de KPN weer op de Samsung Tablet?
Reputatie 7
Badge +17
Is het een oplossing om de modem een harde reset te geven. Of hadden we dit al besproken? Zo niet, kan kunt u uw modem met behulp van een paperclip het resetknopje ingedrukt te houden, totdat de modem opnieuw opstart. Om welke modem ging het ook alweer?
Reputatie 7
Badge +17
*verwijderd *huh??? :? Wat is dit dan?:?
Reputatie 7
Badge +17
Ook al gedaan, heeft niets geholpen.
We hebben de Xpereria Box V8
Als het op de andere Wi-Fi verbindingen wel werkt, dan zou KPN eens een nieuwe modem op moeten sturen. Helaas heb ik die bevoegdheid niet. En KPN uitleggen dat de Wi-Fi bij een ander op de modem wel werkt. Want aan uw smartphone ligt het niet. Ze zijn 24/7 bereikbaar op: 0800-0402. Ander zou ik het ook niet meer weten. U heeft van alles al geprobeerd wat eventueel de storing zou verhelpen. Maar helaas!!! Maar vertel het wel duidelijk aan die klantenservice, anders laten ze u nog met een modem zitten die niet 100% werkt.
Reputatie 7
Badge +17
Bedankt voor uw reactie. Ik ga er achteraan.Laat het even weten hoe het afgelopen is. Succes! 🙂
Reputatie 7
Badge +17
Nou, ze kunnen geen defect vinden. En kunnen daarom de Experia Box ook niet omruilen. :@KPN, ik vindt dit echt absurd! v@NienkeKroes heeft van alles geprobeerd! En het ligt niet aan haar Samsung, ergens anders kan ze wel inloggen. @Justin_ lees jij deze topic maar eens na. Nienke Kroes heeft van alles geprobeerd! 😞
Reputatie 7
Badge +17
Dit alles lezende kan ik alleen maar denken aan een reset van de tablet, dan heb je (@NienkeKroes) dat ook uitgesloten.Dan is ze denk ik wel alle gegevens kwijt van haar Tablet, @Dreekuh-53 :8
Reputatie 7
Badge +17
@Nataz heeft via een privébericht laten weten dat het in eerste instantie opgelost lijkt. Mogen er nog wel problemen aan het licht komen, dan zijn we er!Dan is het mooi dat het werkt, en dat het blijft werken. 😳
Reputatie 7
Hoi NienkeKroes.

Een eenvoudig testje. Zet eens alle Wi-Fi gebruikende apparatuur uit en daarna alleen de tablet met Wi-Fi verbinden. Welk resultaat geeft dat?
Reputatie 7
En het wachtwoord klopt dat precies wat je ingevoerd hebt?
Reputatie 7
*verwijderd *
Reputatie 7
@DennisDatema68
*Verwijderd* ging om een zelfcorrectie.

@NienkeKroes
Ook ik ben benieuwd ! Toi toi toi zou Ted zeggen. 🙂

Reageer