Beantwoord

Geen Wifibellen noch 4G bellen op Samsung Galaxy A20e Dual-SIM (SM-A202F)

  • 5 February 2021
  • 4 reacties
  • 78 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo, aan mijn sim-kaart zou het niet moeten liggen maar op mijn Samsung Galaxy A20e Dual-SIM (SM-A202F) - Android 10, zojuist bijgewerkt, kom ik ook de optie "bellen via wifi” niet tegen. Terwijl dat met de slechte gsm ontvangst (binnen én buiten) bepaald wel handig is als ik thuis ben. Contacten klagen over slecht verbinding van mijn kant.

Komt dat misschien omdat de 4G hier zo slecht is (soms 1 à 2 streepjes buiten) dat die mogelijkheid er gewoon niet in zit? Ik heb, speciaal met dat in het achterhoofd, zojuist 3 nieuwe wifi-verbeteraars geïnstalleerd (dank voor de levering) en nog steeds ontbreekt die optie.

Ik wacht overigens ook al meer dan een jaar op een bericht dat er nieuws is over verbeterde gsm-ontvangst; maar ook dat is tot heden niets: 7603GJ

*admin: afgesplitst
 

 

icon

Beste antwoord door bramMH9 11 February 2021, 17:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 2
Badge

Nog even een aanvulling: ook de GalaxyJ3 (SM-J303F) van mijn vrouw staat op de lijst. Maar ook daar niet de optie "bellen via wifi” . Is die lijst wel betrouwbaar?

Weet iemand welke instelling ik zou moeten aanpassen om die optie in beeld te krijgen?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @bramMH9, welkom op het forum! Het kan zijn dat 4G/Wifibellen aan onze kant nog aangezet moet worden. Ik kijk graag even mee! 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij beide 06-nummers en de laatste cijfers van je iban willen vermelden onder “persoonlijke opmerkingen”? 

Reputatie 2
Badge

@Thomas, op dit forum zit al al weer een aantal jaartjes hoor, Best handig, soms.

Over dat WiFi bellen: de methode die op dit forum (en op een heleboel andere sites) te vinden is klopt niet wat betreft onze Galaxy's. Dus kijk vooral of mijn 4g etc aan is gezet.

Die zoektocht begon ik nadat ik, juist met het oog op deze optie, 3 WiFi versterkers van kpn had gevraagd, gekregen en geïnstalleerd. Het gsm bereik is bij mijn huis namelijk redelijk slecht en in huis al helemaal waardeloos. De waarde die voor mijn postcode in jullie gegevens staat geldt alleen voor het uiterste puntje van dat gebied en, je raadt het al, ik zit precies aan de andere kant.
Toevallig kwam ik op mijn gsm tegen wat, denk ik :nerd: dit oplost, maar die ik nog nergens anders ben tegengekomen:

Als je normaal van boven naar beneden veegt krijg je het overzicht met de blauwe knoppen voor WiFi, Bleutooth, Vliegtuigmode, etc.

Veeg je dan van rechts naar links, dan verschijnt bovenstaand beeld en dáár zit bij ons een knop om WiFibellen aan/uit te zetten. Ik heb de indruk dat het werkt want gesprekken zijn nu veel sneller, helderder en vallen niet meer plotseling weg. Werkt op beide telefoons!

Deel deze kennis vooral met mijn mede forumleden.
(en zorg dat kpn de ontvangst in dit gebied eens op een aanvaardbaar nivo brengt :disappointed: . Het is net als met de glaskabel die er ligt, maar niet voor kpn: soms moet je gewoon even buiten de lijntjes kleuren om een mooi plaatje te krijgen.)

Vast bedankt en succes.

bram

Reputatie 7
Badge +20

@bramMH9, in dat geval bedoel ik “welkom terug” :sweat_smile:  Bedankt voor je oplossing! Ik was me er ook niet bewust van dat dit nog een schuifje in dat menu is. Ik ga hem onthouden!