Beantwoord

Gegevens naar sd kaart overzetten lukt niet

• 28 augustus 2018
  • 12 reacties
  • 491 keer bekeken

Ik probeer, tevergeefs mijn gegevens op sd kaart te zetten. Deze werd reeds geformatteerd . Enkele foto’s ter verduidelijking.

Als ik op opslagruimte klik krijg ik dus geen keuze....

Iemand die me kan helpen aub?

Sofie
icon

Beste antwoord door Alex_P 2 september 2018, 20:13

Ik probeerde het met 2 verschillende geheugenkaarten en deze zijn max 64gb.... M'n Spotify liedjes kan ik er wel opzetten dus ergens wordt de kaart herkent...

Dan ben ik door mijn ideeën heen. Ik kan overigens ook niet 1 op 1 de app overzetten van intern naar de SD kaart, maar de gegevens van de geïnstalleerde apps (intern) worden wel gezet op de SD kaart. Spotify als goed voorbeeld. De app zelf is intern geïnstalleerd, de liedjes die offline beschikbaar maakt staan dan wel op de kaart. Raar dat je de optie niet zien die ik zelf zie (hierboven). Lijk echter wel dat @Jordy_9393 toch wel gelijk had.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Niet elk(e) app/toestel laat het toe om de app zelf of de data ervan op een SD kaartje te laten opslaan, dan is alleen het geheugen in je telefoon de mogelijkheid helaas. Sinds android 6.0 (marshmallow) is het wel mogelijk om je SD kaartje in te stellen als intern geheugen.
Reputatie 7
Badge +19
Hi Sofieerregat, welkom op het forum. Dit probleem heb ik ook gehad. De app verwijderen en daarna de SD kaart als intern geheugen instellen. Daarna weer de app installeren vanuit de Playstore. Ik ga ervan uit dat je SD kaart wel wordt herkend en niet corrupt is. Laat je even weten of het gelukt is?
Deze is zeker niet corrupt. Ik kan wel nergens vinden hoe ik de SD kaart kan instellen als intern geheugen...
Reputatie 5
Badge +6
Als je je SD-Kaart eruit haalt, en er weer in doet krijg je een melding met of je die kaart als portable storage of intern storage wilt gebruiken, kies in dat geval voor intern storage, als dat nog niet lukt, probeer daarna je telefoon te herstarten. Het kan zijn dat Samsung die optie verder blocked, ik gebruik zelf EMUI van Huawei en daar lukt het wel mee. Alle Android versie's lager dan 6.0.0 ondersteunen deze optie sowieso niet helaas.
Het is een splinternieuwe Nokia 7plus.... Die vraag krijg ik helaas niet. Hij is tevens al binnen geweest wegens software problemen (1week na aankoop) alles was opgelost.... 🙄
Reputatie 5
Badge +6
Welke android versie run je? Dit kun je zien bij instellingen » over ( over de telefoon ) en dan Android versie.
Reputatie 7
Badge +19
Dat is volgens mij Android One, dus gelijk de laatste versie. Heb zelf de Nokia 6.1. Als je naar instellingen gaat en dan opslag, zie je daar nu wel de SD kaart? Bovenin kun je dan aanvinken welke schijf standaard moet zijn. Zo ziet dit er bij mij uit.

Dat had ik dus gehoopt te zien.... Helaas... Wat moet ik nu doen? Terug naar de winkel?
Reputatie 7
Badge +19
Dat had ik dus gehoopt te zien.... Helaas... Wat moet ik nu doen? Terug naar de winkel?

Heb je toevallig een andere SD kaart die je kunt proberen? Als ik het in moet schatten zoek ik het toch bij de SD kaart, aangezien de Nokia deze niet ziet. Mocht een andere SD kaart ook niet werken concludeer ik toch dat het aan je toestel ligt. Terug naar de winkel is dan de juiste weg.
Reputatie 6
Badge +9
Nog even als toevoeging op Alex zijn vragen:
De Nokia 7 Plus ondersteunt een SD kaart tot maximaal 256 GB.
Je hebt niet toevallig een SD kaartje met 512 GB gekocht, hè? 😜
Ik probeerde het met 2 verschillende geheugenkaarten en deze zijn max 64gb.... M'n Spotify liedjes kan ik er wel opzetten dus ergens wordt de kaart herkent...
Reputatie 7
Badge +19

Dan ben ik door mijn ideeën heen. Ik kan overigens ook niet 1 op 1 de app overzetten van intern naar de SD kaart, maar de gegevens van de geïnstalleerde apps (intern) worden wel gezet op de SD kaart. Spotify als goed voorbeeld. De app zelf is intern geïnstalleerd, de liedjes die offline beschikbaar maakt staan dan wel op de kaart. Raar dat je de optie niet zien die ik zelf zie (hierboven). Lijk echter wel dat @Jordy_9393 toch wel gelijk had.

Reageer