Vraag

Gesprek verbreken

• 9 juli 2017
  • 8 reacties
  • 1706 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Hallo allemaal

Ik heb twee problemen die mogelijk samen hangen.
1 . Ik kan vaak een gesprek niet beeindigen. Het scherm is zwart, komt niet tot 'leven' ( waarop ik ook druk ) en de verbinding blijft open. Ik moet de ander vragen van die kant de verbinding te verbreken.

2 . Vaak kan ik mijn scherm niet ontgrendelen. Pas als ik de aan/uit knop ( dat ding aan de zijkant ) in druk duurt het een minuut voor dat het scherm 'wakker' wordt. En dan niet ontgrendelt, maar aankondigt dat het een Samsung toestel is met die mooie special effects; dus eigenlijk start.

Ik heb gezocht of ik iets veranderd heb, maar kan niets vinden. ( kan misschien niet eens ? )
Voordat ik nu naar een KPN winkel ga ( op advies van een KPN - er na het niet kunnen afbreken van het gesprek uitgerekend met haar ) wil ik toch aan dit forum vragen of iemand weet wat er aan de hand is.

Groeten
Peter.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welke telefoon?

Veel (Android-)telefoons hebben een proximity sensor die het scherm uitschakelen als je vlak bij bent. Dit is om te voorkomen dat je op allemaal knoppen drukt met je oor tijdens het bellen. Normaliter zou het scherm weer aangaan als deze ongeveer 1 seconde bij je oor vandaan is.

2. Dan is ie om een of andere reden uit gegaan of was ie te druk bezig dat er geen CPU-tijd was voor het ontgrendelen. Door de knop dan lang in te drukken wordt het herstarten geforceerd.

Robin
Reputatie 7
Badge +30
1. Hangt er van af. Er zijn apps waarmee je die sensor kan "bekijken". Als die sensor namelijk niet goed werkt dan kan je je telefoon gewoon ter reparatie aanbieden.
Een andere optie is dat de sensor correct werkt maar je te snel wil of de telefoon niet snel genoeg is.

2. Als de telefoon te traag om te ontgrendelen dan doe je of te veel met de telefoon of deugt de telefoon niet. In het laatste geval zou ik hem inderdaad ter reparatie aanbieden.

Robin
Begrijp ik het goed? Je krijgt wanneer je na je gesprek kort de powerknop indrukt bijvoorbeeld ook niet het scherm met daarin de rode hoorn?

Ik heb een reserve telefoon die zo werkt dat de powerknop kort ingedrukt moet worden....verre van gemakkelijk...
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Peter, dat klinkt als een heel irritant probleem. Ik heb wel het gevoel dat de problemen samenhangen inderdaad. Heb je de tips van Robin en Dreekuh nog geprobeerd? Je zou toch zeggen dat als je kort op de powerknop drukt dat het scherm aan gaat..

Anders kan het sowieso geen kwaad om langs een KPN winkel te gaan. Ze kunnen het daar ook voor je nakijken en eventueel opsturen ter reparatie. Vergeet dan de aankoopbon niet! Laat je weten of het allemaal lukt?
Reputatie 7
Badge +24
We hebben nog niet weer van je gehoord @petersteinmeije. Heb je inmiddels de oplossing gevonden?
Reputatie 7
Badge +24
Hey Peter, dat is prima natuurlijk. Ik hoop dat je er geen last meer van hebt! En anders weet je ons te vinden. 🙂
Reputatie 3
Badge
Hallo Robin

Mijn telefoon is een Samsung J 3

Dus wat doe ik dan nu ?

Toch maar naar de KPN winkel ? Hij valt nog binnen de garantie en dit is toch niet normaal of heb je een andere oplossing ?

Groeten
Peter.
Reputatie 3
Badge
Hallo Paul en anderen.

Ik heb nog niets van mij laten horen, omdat ik wacht totdat het euvel zich opnieuw aandient.( ik bel niet zo veel )

Groeten
Peter.

Reageer