Beantwoord

Gmail Icoon verdwenen op Samsung J3

• 3 april 2018
  • 13 reacties
  • 1543 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Hallo

Mijn Gmail icoon uit het startscherm is verdwenen. Het staat nog wel in applicaties.
Hoe krijg ik het terug op mijn telefoonscherm ? ( Samsung J3 2016 )

Groeten
Peter.
icon

Beste antwoord door petersteinmeije 3 april 2018, 19:26

Hallo Chris
Probleem opgelost. Dom van me !
Het pictogram was 'opgenomen' in een ander pictogram. Als een heel kleintje in een 'normaal' formaat pictogram.
Als een virus in een bacterie zou je kunnen zeggen. Ik had aan die mogelijkheid moeten denken.

Bedankt.
Peter.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo @petersteinmeije,
Probeer in je menu het icoontje vast te houden, als het goed is moet je hem dan weer naar je startscherm kunnen slepen. 😉.
Reputatie 3
Badge
Sorry Chris ik begrijp het niet. Menu ?
De enige plaats waar het pictogram nog te vinden is is in de applicaties.
Ik zal ;het wel verkeerd begrijpen.

Peter.
Reputatie 7
Badge +10
@petersteinmeije,
De applicatie lijst wordt ook wel het menu genoemd. Probeer in de applicatielijst het icoontje vast te houden en dan kun je hem naar je startscherm slepen.
Reputatie 3
Badge
Ik zal even beschrijven wat ik doe en dan kun je mij vertellen wat ik fout doe want ik kan niets slepen.
Applicaties > Applicatiesbeheer > druk op het Gmail pictogram en dit veld wordt wel wat grijs, maar dat is het dan wel.

Groet
Peter.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @petersteinmeije,
Ja dat is de lijst van geïnstalleerde apps, die moet je niet hebben. Om je wat beter te kunnen helpen, welke telefoon (Merk en Type) gebruik je? Elke software werkt net weer anders namelijk.
Reputatie 3
Badge
Samsung J3 2016

Peter.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @petersteinmeije
Zou je de stappen op onderstaande website is willen volgen? Dan zou het gewoon moeten lukken.
http://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-plaats-ik-widgets-en-apps-op-het-startscherm-van-mijn-smartphone-of-tablet/
Reputatie 3
Badge
Nee, het lukt niet.
Het pictogram is wel in applicatiebeheer terug te vinden, maar niet in het scherm dat opent als je op Apps tikt in het startscherm. ( de zes puntjes rechtsonder in het startscherm )
Ik weet dat het daar wel heeft gestaan.

Peter.

Als ik een mail verstuur naar mijn Gmail adres komt het wel aan in Gmail, wordt het boven in het scherm medegedeeld en als ik er op klik open het normale Gmail scherm ( het Emmetje zal ik maar zeggen )
Bij widgets kan dat M pictogram niet vinden. Maar ik wil het niet ingewikkelder maken dan het toch al is.
Dit zal wel niets doen, maar ik zal mijn telefoon eens opnieuw starten.
Reputatie 7
Badge +10
Ah op die manier @petersteinmeije, dat is wel echt heel vreemd.
Nog een laatste tip vanuit mij (daarna zou ik echt een android expert moeten vragen), heb je via de Play Store al eens geprobeerd de app opnieuw te installeren? en staat de app in die lijst niet op ''uitgeschakeld''?
Reputatie 3
Badge
Nou, ik heb de app opnieuw geinstalleerd ( wat geen probleem Is ) en er wordt mij optimistische voorgesteld om naar Gmail te gaan of zoiets en dat lukt ook wel maar het pictogram is nergens te vinden.
En ja, ik kan mij de vraag of hij wel ingeschakeld is wel voorstellen ( mensen doen stomme dingen ) , maar ja, hij is ingeschakeld.

Ik wil wedden dat als dit probleem ooit wordt opgelost, ik waarschijnlijk iets heel stom heb gedaan of juist niet heb gedaan.
Hoe het ook zij, bedankt voor jouw hulp.
Groeten
Peter.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @petersteinmeije,
Het is lastiger de oplossing te geven als je het toestel niet in handen hebt. ;)
Wat je zou kunnen doen is het bij een KPN winkel of Samsung punt is na te vragen als je is in de buurt bent.

Misschien dat mede gebruikers van het forum of medewerkers van KPN je hier nog een gouden tip kunnen geven.
Reputatie 3
Badge
Hallo Chris
Probleem opgelost. Dom van me !
Het pictogram was 'opgenomen' in een ander pictogram. Als een heel kleintje in een 'normaal' formaat pictogram.
Als een virus in een bacterie zou je kunnen zeggen. Ik had aan die mogelijkheid moeten denken.

Bedankt.
Peter.
Reputatie 7
Badge +19
Hi Petersteinmeije, welkom terug op het Forum!
Ik zie dat je jouw eigen probleem al hebt opgelost nadat je wat dingen geprobeerd hebt. Goed om te horen! Mocht je ooit nog een keer tegen een probleem aanlopen dan weet je ons te vinden 😉

Reageer