Beantwoord

Google Play aankopen

  • 25 May 2020
  • 4 reacties
  • 373 keer bekeken

Ons lukt het niet om Google Play aankopen te blokkeren. Kan KPN dit blokkeren?

icon

Beste antwoord door Susan_ 1 June 2020, 12:51

Bekijk origineel

4 reacties

#KPN ?????

 

Dit heeft helaas niks met KPN te maken. Je noemt het zelf al eigenlijk. Google Play is van Google. Ga naar de Google Play app. Kies daar betaalmethode. Dan vervolgens meer betalingsinstellingen. Dan via menu de optie instellingen. En als je dan naar beneden scrolt kan je je betalingsprofiel verwijderen.

Het wordt een ander verhaal natuurlijk als je bijvoorbeeld niet meer via factuur kpn wil betalen. Dat kan KPN wel voor je doen, maar dan zijn er weer veel andere opties om alsnog aankopen te doen. Moet wel zo lukken denk ik. Succes!

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @Michel66, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het enige wat KPN hier mee te maken kan hebben is dat je via je mobiele factuur van KPN de optie hebt om aankopen van Google Play te betalen. Dit kan je ook allemaal op onze website lezen! Heb je deze optie aangezet bij KPN? Dan kan je hem ook weer laten uitschakelen. Bel hiervoor even met 0800-0402 of gebruik onze LiveChat functie. Verder ligt het inderdaad allemaal bij Google Play zelf. 

Je kan aankopen uitschakelen op de volgende manier:
1. Open de Google Play-app, tik op de menuknop linksboven en ga naar ‘Instellingen’;
2. Scrol naar het menu ‘Gebruikersinstellingen’ en tik op de optie ‘Verificatie vereisen voor aankopen’;
3. Kies vervolgens ‘Voor alle aankopen via Google Play op dit apparaat’ en voer je wachtwoord in om je keuze te bevestigen. Hierna is voor de aanschaf van elke betaalde app en in-app aankoop een wachtwoord vereist.


Heb je hier nog andere vragen over? Dan hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +21

@Michel66, ik heb geen reactie meer mogen ontvangen. Is het inmiddels gelukt of duidelijker geworden? Indien ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik het graag!

Reageer