Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Google play apps betalen via factuur niet geschikt.

Vandaag wou ik een betaling doen in de google play store via mijn factuur. Helaas staat erbij dat deze optie niet geschikt is. Graag zou ik willen weten waarom niet? Mijn laatste aankoop is eind januari geweest, geen betalingsachterstand en etcetera. Wat zou het probleem kunnen zijn? Lijkt me vaag dat het verlopen is.

Groetjes Susanne
icon

Beste antwoord door Marcia_ 15 juni 2017, 15:44

Ha Patrick, dat is precies de vraag die ik nu gekregen heb van mijn collega's! Super dat je laat weten dat dit voor jou werkt. Wil iedereen in dit topic met dit probleem eens testen of het hiermee opgelost is? Als dat nog niet het geval is, geef dan even een gil. We gaan dan verder voor je aan de slag.

Edit: na het verwijderen, moet je wel weer 'betalen via de factuur' aanzetten, via 'nieuwe betaalmethode toevoegen'.

Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 2
Badge
Ik had vandaag dus hetzelfde probleem, dus heb ik maar, na een paar uur eraan gerotzooid te hebben, de klantenservice maar gebeld.
Blijkt dus (volgens de medewerker aan de telefoon tenminsten) dat de KPN sinds enkele maanden met de Google Play Store facturing is gestopt en dat het simpelweg nergens vermeld staat (wat hij trouwens ook vreemd vond).
Ik weet niet of dit besluit van KPN (indien waar) iets te maken heeft met het feit dat Google is gestart met het testen van iDeal betalingen in de Play Store, maar persoonlijk vind ik het bizar voor woorden dat KPN hierover stil is gebleven.
Reputatie 6
ds22 schreef:

Ik had vandaag dus hetzelfde probleem, dus heb ik maar, na een paar uur eraan gerotzooid te hebben, de klantenservice maar gebeld.
Blijkt dus (volgens de medewerker aan de telefoon tenminsten) dat de KPN sinds enkele maanden met de Google Play Store facturing is gestopt en dat het simpelweg nergens vermeld staat (wat hij trouwens ook vreemd vond).
Ik weet niet of dit besluit van KPN (indien waar) iets te maken heeft met het feit dat Google is gestart met het testen van iDeal betalingen in de Play Store, maar persoonlijk vind ik het bizar voor woorden dat KPN hierover stil is gebleven.

Sterker nog, de pagina waar deze service op beschreven staat is gewoon nog beschikbaar op Internet.
Zie: https://www.kpn.com/service/mobiel/extra-diensten/google-play-op-je-factuur.htm

Overigens ben ik er een voorstander van dat dergelijke betalingen niet via de telefoonrekening gedaan kunnen worden.
Reputatie 6
Badge +17
Nee nee, deze dienst bestaat gewoon nog en ik kan dan ook niet snappen dat TS gewoon verkeerde informatie krijgt via de klantenservice.
Reputatie 2
Badge
Nou ik krijg anders nog steeds de volgende foutmelding:
"Uw account komt niet in aanmerking voor mobiel betalen. Neem contact op met uw mobiele provider. [OR-IMSA-34]"

EDIT: Net weer gebeld met de klantenservice en KPN is inderdaad gestopt met de Google Play Store factuur service.
Blijkbaar is KPN bezig services die niet veel worden gebruik op te heffen.
Als een andere medewerker die, na het te hebben nagevraagd, hetzelfde verhaal verteld als de medewerker van gister, dan lijkt het me steeds stugger worden dat ik verkeerde informatie verstrekt zou krijgen.
Reputatie 6
Badge +17

Marijke (10:39:18 PM):Welkom! Je chat met Marijke. Ik lees je bericht even door, heb je een moment
voor mij?
Marijke (10:40:03 PM):Nee het zegt mij niks?
Jij (10:40:31 PM):Als je een KPN abonnement hebt kon je via je factuur betalen bij Google Play
Jij (10:40:31 PM):https://www.kpn.com/service/mobiel/extra-diensten/google-play-op-je-factuur.htm
Jij (10:40:35 PM):Bestaat die dienst nog?
Jij (10:40:45 PM):https://blog.kpn.com/google-play-apps-betalen-via-kpn-factuur--422790
Marijke (10:41:28 PM):Nee. Je betaalt het nu gewoon via onze factuur;)
Jij (10:41:50 PM):Dus, jullie bieden die dienst nog steeds aan?
Marijke (10:45:19 PM):Ja klopt.
Jij (10:46:40 PM):Bedankt!

Hi Robin 🙂 Onze site liegt niet. Je kan inderdaad nog steeds gebruik maken van deze functie. Mocht je ergens mee kunnen helpen dan zie ik je bericht graag tegemoet. Zo niet dan wens ik je bij deze een hele fijne nachtrust toe!

2 tegen 2 nu dus.
Reputatie 2
Badge
Kan nog een keer bellen om de score te veranderen. ;)
Maar goed, kan iemand van KPN die dit leest ons hier uit onze lijden verlossen.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi SusannH92, welkom op het forum! Dit topic is intern al opgevallen en mijn collega wil graag telefoonnummers om het een en ander te onderzoeken. Dit zou namelijk gewoon nog moeten kunnen. Je ontvangt zo een privébericht van me. Beantwoord je die?
Reputatie 6
Badge +16
Hoi ds22, goed dat je je hier meldt op het forum met dit probleem. Mijn excuses dat je hiermee bij de Telefonische Klantenservice niet bij bent geholpen, dat ga ik wel doen. Ook van jou wil ik graag gegevens hebben, zodat we daarmee aan de slag kunnen. Beantwoord je het privébericht dat je ontvangt?
Reputatie 6
Badge +13
ds22 schreef:

EDIT: Net weer gebeld met de klantenservice en KPN is inderdaad gestopt met de Google Play Store factuur service.

@Cindy_, die dienst om te betalen via de Factuur van KPN is dan nog steeds actief?
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Dennis, daar is niks aan veranderd 🙂.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi SusannH92, zou je je gegevens nog toe willen sturen? Dan zet ik jouw gegevens ook door. Bedankt alvast!
Reputatie 6
Badge +16
Bij @ds22 lukt het weer om aankopen te doen en via de factuur te betalen. Ik heb nog een terugkoppeling gehad van mijn collega waar het probleem precies zat, daar ga ik nog even achteraan!
Hey @Cindy_,

Ik loop ook tegen bovenstaande uitdaging aan..
Kun je dit voor mij ook oplossen?

Alvast bedankt
Ook ik heb hetzelfde probleem, vandaag meerdere malen contact gehad met kpn, overigens met een hele vriendelijke en behulpzame medewerker, die mij het advies gaf om ook hier mijn klacht neer te zetten zodat er misschien toch een oplossing gaat komen. Ik heb zelf en met behulp van medewerker van alles geprobeerd, cache legen ,blokkade aan/uit etc. Maar als ik wil betalen blijf ik dezelfde melding krijgen :Uw account komt niet in aanmerking voor mobiel betalen. Neem contact op met uw mobiele provider. [OR-IMSA-35]. De medewerker zei me wel dat kpn echt niet gestopt is met de facturing van google play ,anders zou hij dat geweten hebben. Wat er dan wel aan de hand is? Hoop in ieder geval dat hier snel gehoor aan wordt gegeven.
Reputatie 6
Badge +17
Doe je dit wel via Mobiel Internet? De eerste keer(?) is dat nodig zodat je aansluiting gekoppeld kan worden.
Ik heb in t verleden altijd kunnen betalen via kpn factuur met googleplay. Heb verder niks gedaan of gewijzigd. Uit t niets kan ik het nu niet meer doen en krijg ik die melding.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi R. Knapen, Linn, welkom op het forum! Om nogmaals te bevestigen, we zijn hier inderdaad niet mee gestopt. Je kunt nog steeds aankopen in de Play Store betalen via je KPN factuur. Jullie krijgen beide een privébericht van me. Reageer daarop met jullie gegevens, dan zet ik dit door naar een collega die zich hiermee bezig houdt.
Reputatie 6
Badge +17
De voorbeelden zijn allemaal doorgegeven. Het probleem lijkt wat dieper te liggen, deze week gaan ze verder met het onderzoek naar oorzaak en oplossing. Als ik meer weet kom ik er hier op terug!
Ook ik zit met hetzelfde probleem. Telefonisch werd me verteld dat deze dienst niet meer bestaat. Ik heb het nooit gebruikt maar wou het ter vervanging van Paypal instellen.
Ik krijg echter de melding "App aankopen via de mobiele factuur zijn voor uw aboonement niet beschikbaar of op verzoek geblokkeerd", ook met dezeldfe foutcode (OR-IMSA-34).
Reputatie 6
Badge +16
Welkom Nilz! Het spijt me voor deze verkeerde informatie. Ik weet niet waar dit vandaan komt, er is intern niet gemeld dat we hier mee gestopt zijn. Wel zijn we nog aan het uitzoeken waarom dit niet werkt bij sommige klanten. Ik neem graag jouw gegevens mee voor dit onderzoek, hopelijk helpt dit om het af te ronden. Reageer je op mijn privébericht?
Hallo! Ik heb helaas hetzelfde probleem. Een reset heeft helaas niet geholpen dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
Reputatie 6
Badge +16
Hoi SWJjanssen, welkom op het forum! We weten nog niet precies waar de kink in de kabel zit, dus ik wil graag je gegevens hebben voor onderzoek hiernaar. Dan hoop ik daarna dat alles zo snel mogelijk weer werkt 🙂. Beantwoord je het privĂ©bericht dat je zo ontvangt?
Reputatie 6
Badge +13
Cindy_ schreef:

Hoi SusannH92, welkom op het forum! Dit topic is intern al opgevallen en mijn collega wil graag telefoonnummers om het een en ander te onderzoeken. Dit zou namelijk gewoon nog moeten kunnen. Je ontvangt zo een privébericht van me. Beantwoord je die?

Hoi @Cindy_, ik heb dit probleem ook. Maar ik krijg te zien dat het verlopen is. :? Heel vreemd! :? Ik heb deze app nog nooit gekocht enzo,

Zal ik jou ook maar een privébericht sturen met me gegevens?
Reputatie 6
Badge +17
HĂ© Dennis, wil je het naar mij sturen? Het 06-nummer waar je dit op ervaart ook maar voor de zekerheid het type toestel die jij hebt. en Ik heb gisteren nog een boek gekocht via m'n factuur, dus het werkt in de meeste gevallen gewoon nog!
Reputatie 6
Badge +17
DennisSchreve schreef:

Cindy_ schreef:

Hoi @Cindy_, ik heb dit probleem ook. Maar ik krijg te zien dat het verlopen is. :? Heel vreemd! :? Ik heb deze app nog nooit gekocht enzo,

Zal ik jou ook maar een privébericht sturen met me gegevens?

Die verlopen is overigens gewoon de betaalmethode, niet de app ofzo.

Het bevestigt dus alleen maar dat er bij KPN iets mis gaat met de facturering

Reageer