Beantwoord

Google play services Huawei?

  • 24 July 2020
  • 1 reactie
  • 989 keer bekeken

Hoi, ik zat eraan te denken om de 'Huawei P30 Lite New Edition' aan te schaffen bij mijn nieuwe abonnement. Ik had eerst de Huawei P20 Lite, en een kennis van mij heeft de P30 Lite (Niet de New Edition versie) waar ze erg tevreden over is. De verschillen tussen de oude P30 Lite en de New Edition zijn niet heel groot, maar omdat deze nieuwe editie wel pas later is aangekomen vraag ik mij af of hier wel Google play services op zit? Gezien Google die service met Huawei zou stoppen vanaf de nieuwere Huawei telefoons. 

 

Bij de P20, en de gewone P30 Lite had je in ieder geval wel nog Google play. Weet iemand of dit bij de P30 Lite New Edition er ook nog op zit?:grin:

icon

Beste antwoord door SjorsK 25 July 2020, 21:48

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb wat gezocht en het lijkt er op dat niemand klaagt over het ontbreken van play services. Dat gezegd te hebben, als je het echt zeker wilt weten kan je het beste contact met Huawei opnemen. 

 

Dat gezegd te hebben, Juridisch gezien mag het toestel het niet hebben gezien dit toestel gelanceerd is na het handelsverbod, maar als het Huawei weet zo nu en dan er omheen te werken door dezelfde modellen te “Hergebruiken” en Google staat het meestal toe. 

Persoonlijk zou ik de gok niet maken, zelfs als het werkt kan het eventueel in de toekomst geblokkeerd worden dankzij de handelsoorlog (Want: Strikt genomen zou het toestel het niet mogen gebruiken gezien er geen licentie is). 

Reageer