Beantwoord

Google stopt ondersteuning Huawei apparaten

  • 20 May 2019
  • 42 reacties
  • 5171 keer bekeken

Badge
Google stopt de ondersteuning voor Huawei apparaten ivm het na moeten leven van het handelsverbod met China door de Amerikaanse regering. Hoe gaat KPN, als verkopende partij, ons als klanten garanderen dat onze telefoons de nieuwste updates blijven krijgen. Tijdens de aanschaf was er nog niets bekend dat dit zou gebeuren, ook Google gaf hier geen geruchten over.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 May 2019, 10:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Het feest rondom de Honor 20 Pro op voorhand al verknald

Huawei’s Honor presenteerde een nieuwe lijn smartphones: de Honor 20-lijn. Deze bestaat uit de Honor 20 Lite, Honor 20 en Honor 20 Pro, waarbij de laatste de show moet gaan stelen op het gebied van prijs-kwaliteit. Toch lijkt het feest door het Amerikaanse handelsembargo al bij voorbaat stilgelegd.
https://computertotaal.nl/artikelen/nieuws/het-feest-rondom-de-honor-20-pro-op-voorhand-al-verknald
Reputatie 7
Precies en dat is heel zorgwekkend.

Reputatie 7
Het is niet alleen Google die vanaf 19 augustus geen zaken meer mag doen met Huawei, dit geldt ook voor Amerikaanse chip producenten zoals Intel en Broadcom.
De vraag is wat dit dan gaat betekenen voor "Sneller Internet Buitengebied" waar, naar ik begrepen heb, Huawei modemrouters gebruikt worden.
Reputatie 7
Badge +30
Het is niet alleen Google die vanaf 19 augustus geen zaken meer mag doen met Huawei, dit geldt ook voor Amerikaanse chip producenten zoals Intel en Broadcom.
De vraag is wat dit dan gaat betekenen voor "Sneller Internet Buitengebied" waar, naar ik begrepen heb, Huawei modemrouters gebruikt worden.



Ter verduidelijking: Sneller Internet Buitengebied (de hybride variant) is Sagemcom. Sneller Internet Buitengebied 4G (de losse variant) is inderdaad Huawei. Maar, wat dit dan daar voor betekent weten we op dit moment ook nog niet.
Blijkbaar indien er een handelsovereenkomst komt met China eindigt dit wellicht als een storm in een glas water. Bron

Ondertussen mogen wellicht in aanstaande telefoons geen microSD cards meer worden gebruikt Bron

Wat het voor SIB4g betekent zal van de voorraad chips afhangen en of deze uit een andere bron kunnen worden betrokken. Wat daarbij nog meer van belang kan zijn zitten daar mogelijke achterdeurtjes in?

Mooi stukje leesvoer

Vooral deze link met name dit stukje vind ik opvallend.

Why shouldn’t Corning glass or Micron flash memory be sold to Huawei for use in phones bound for Europe? Huawei doesn’t sell phones within the US, so the infrastructure security argument doesn’t make as much sense. And if the problem is really just that China has a history of intellectual property violations and trade secret theft, the same logic might apply just as easily to Chinese companies like Lenovo or dronemaker DJI, with catastrophic consequences for those companies and the industry at large.

Als het klopt dat Huawei geen smartphones in de us verkoopt dan slaat deze actie echt nergens op. En is het zoals in de artikel ook wordt gezegd foute handelspolitiek die het publiek vertrouwen schaadt.



Als ik de hele timline door lees zijn wij hier in Europa en daarbuiten de sjaak vanwege Huawei's activiteit op 5G gebied. Wat natuurlijk niet acceptabel is quallcom moet dat uiteraard bouwen in de us.

Blijkbaar althans volgens wikipedia waren er maar Five companies sell 5G radio hardware and 5G systems for carriers: Huawei, ZTE, Nokia, Samsung, and Ericsson.
KPN en Huawei hebben blijkbaar een behoorlijk nauwe band. Bron
Omstreden Huawei beheert cruciale data KPN

Het Chinese technologiebedrijf Huawei beheert de klantgegevens van KPN. Dat komt doordat het Nederlandse telecombedrijf voor de klantendatabase volledig in zee is gegaan met Huawei. In de Chinese software staan de persoonsgegevens, gebruikersdata en factuurgegevens van miljoenen Nederlanders. Dat meldt Trouw.

KPN heeft daarom het veiligheidsbeleid aangescherpt. Ondertussen gaat het Chinese bedrijf bij KPN door de voordeur naar binnen. KPN noemt Huawei de Solution Provider, een partner die cruciale software levert en onderhoudt. Het betreft onder meer de systemen voor bestellingen, de facturatie en het beheer van klantgegevens. Huawei is momenteel ook betrokken bij de verdere ontwikkeling van de IT-systemen van KPN. Technici van KPN werken direct samen met technici in China.
https://www.trouw.nl/home/huawei-kan-bij-vertrouwelijke-klantdata-kpn~ad1f52e2/

Trump declares some auto imports pose national security threat


Net als dit Huawei akkefietje gewoon een lelijke handels strategie.
Reputatie 7

Trump declares some auto imports pose national security threat


Net als dit Huawei akkefietje gewoon een lelijke handels strategie.

Precies, het gaat helemaal niet om "security", het gaat puur om een pressie-/chantagemiddel om handelspartners onder druk te zetten.
Reputatie 7
Badge +30
Omstreden Huawei beheert cruciale data KPN

Het Chinese technologiebedrijf Huawei beheert de klantgegevens van KPN. Dat komt doordat het Nederlandse telecombedrijf voor de klantendatabase volledig in zee is gegaan met Huawei. In de Chinese software staan de persoonsgegevens, gebruikersdata en factuurgegevens van miljoenen Nederlanders. Dat meldt Trouw.

KPN heeft daarom het veiligheidsbeleid aangescherpt. Ondertussen gaat het Chinese bedrijf bij KPN door de voordeur naar binnen. KPN noemt Huawei de Solution Provider, een partner die cruciale software levert en onderhoudt. Het betreft onder meer de systemen voor bestellingen, de facturatie en het beheer van klantgegevens. Huawei is momenteel ook betrokken bij de verdere ontwikkeling van de IT-systemen van KPN. Technici van KPN werken direct samen met technici in China.https://www.trouw.nl/home/huawei-kan-bij-vertrouwelijke-klantdata-kpn~ad1f52e2/


Voor de volledigheid plaats ik hier ook nog even de KPN-reactie die ook in dat stuk staat:

"Met welke leverancier wij op welk domein samenwerken specificeren we niet. Al onze leveranciers, of ze nu uit Azië, Amerika of Europa komen, ­voldoen aan onze strenge ­veiligheidseisen en worden continu gemonitord. Al onze klantdata en systemen draaien op KPN-servers in Nederland. De veiligheidseisen zijn recentelijk aangescherpt, ook voor de verschillende leveranciers van de Business Support ­Systemen. Onze aanvullende security-maatregelen kunnen we vanwege vertrouwelijkheid niet toelichten. Met elke leverancier hebben wij strikte ­identificatie- en toegangs­afspraken, die ook door ons gemonitord worden.”
Badge
hoe zit het met het krijgen van updates van andere websites
Reputatie 7
hoe zit het met het krijgen van updates van andere websites
Voor mij een absolute NoGo aangezien ik veiligheid het allerbelangrijkste vind.
Op mijn Android apparaten zal ik nooit apps installeren vanuit een andere bron dan de Play store.
Helemaal mee eens @wjb ik heb al vaker gelezen op fora dat hier gevaren aan kleven en het dus misging. Maar dan nog, ook bij de Play store is het goed om zelf eigen strenge criteria te hanteren en niet zomaar elke app te installeren zoals jij met zekerheid ook weet.

Let hier op als je een Huawei-smartphone koopt


De Verenigde Staten en China zijn verwikkeld in een handelsconflict en onder meer Huawei is daar flink de dupe van. De Chinese telefoonfabrikant wordt geconfronteerd met een Amerikaanse ban en dat raakt de smartphones van Huawei direct. Als consument moet je dan ook rekening houden met enkele zaken als je nu een telefoon van Huawei wilt kopen.
https://computertotaal.nl/artikelen/smartphone/let-hier-op-als-je-een-huawei-smartphone-koopt
Bijkomende narigheid voor Nokia en Ericson.

Helaas voor Huawei. Hoewel ik geen Google-services kan gebruiken, kan ik toch Android-apps downloaden met de ****

 

Admin: Mogelijk onveilige links weggehaald

Reputatie 7

Maar er is helemaal geen sprake van een blokkade van Huawei door Google.

Android apps buiten de play-store om zijn bij ons uit den boze en ik hoop dat een moderator de links in het voorgaande bericht zal verwijderen.