Beantwoord

GPS verbinding is slecht

• 31 juli 2016
  • 7 reacties
  • 1106 keer bekeken

Goedendag,

Mijn GPS verbinding is uitermate slecht ( merk ik wanneer ik Pokemon GO speel ) en ik wil dit graag opgelost hebben. Ik weet alleen niet waar het aan ligt.
Ik heb een HTC One M9 en dat is relatief geen oude telefoon, maar wanneer ik deze telefoon gebruik om een Wifi hotspot te maken en Pokemon GO ga spelen op mijn oudere telefoon ( HTC One ), dan heb ik nog steeds dezelfde problemen.

Daarom denk ik dat het niet zozeer aan mijn telefoon ligt maar eerder aan mijn netwerk.

Wie kan mij hiermee helpen?

Groetjes Danny
icon

Beste antwoord door Marcia_ 5 augustus 2016, 20:10

Sorry voor de late reactie, het lijkt er dan inderdaad op dat er wellicht iets met je toestel aan de hand is. Je kunt je toestel ter reparatie op laten sturen , als je dat wilt. Dan wordt er naar gekeken. Je kunt deze ook in de winkel in laten nemen. Succes en hopelijk nog veel plezier met de Pokemonvangst!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Wanneer ik kijk op allestoringen.nl dan zie ik dat er alleen al bij Pokémon Go nogal wat storingsmeldingen zijn. Om te weten of de gps verbinding idd slecht is (netwerk?), zou je met de gps tester app het signaal eens kunnen controleren.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Ik denk dan ook eerder aan een samenloop van omstandigheden en dat het probleem ook zou kunnen liggen bij de Pokémon Go servers.

http://allestoringen.nl/storing/pokemon-go
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Danny, lastig Pokemon vangen met een slechte verbinding! Goed dat je ons forum hebt gevonden.

Even voor de zekerheid: ervaar je problemen met je GPS of met je GPRS (dus je internet?) Als je problemen met je GPS ervaart, ben ik benieuwd of bijvoorbeeld Google Maps wel gewoon goed werkt. GPS is ook niet iets waar wij als provider iets aan kunnen doen, maar dit werkt met satellieten.

Als je internetproblemen ervaart, kan ik je natuurlijk wel verder helpen. Laat je me dit dan weten?
Wanneer ik kijk op allestoringen.nl dan zie ik dat er alleen al bij Pokémon Go nogal wat storingsmeldingen zijn. Om te weten of de gps verbinding idd slecht is (netwerk?), zou je met de gps tester app het signaal eens kunnen controleren.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Ik denk dan ook eerder aan een samenloop van omstandigheden en dat het probleem ook zou kunnen liggen bij de Pokémon Go servers.

http://allestoringen.nl/storing/pokemon-go
Bedankt voor je reactie Dreekuh-53 , ik kan dat zeker gaan testen. Echter komt dit niet door de server van het spel. Waar anderen op dezelfde plaatsen een goedlopende GPS hebben, heb ik geen GPS.

Internet connectie is uitstekend op diezelfde plekken.
Hoi Danny, lastig Pokemon vangen met een slechte verbinding! Goed dat je ons forum hebt gevonden.

Even voor de zekerheid: ervaar je problemen met je GPS of met je GPRS (dus je internet?) Als je problemen met je GPS ervaart, ben ik benieuwd of bijvoorbeeld Google Maps wel gewoon goed werkt. GPS is ook niet iets waar wij als provider iets aan kunnen doen, maar dit werkt met satellieten.

Als je internetproblemen ervaart, kan ik je natuurlijk wel verder helpen. Laat je me dit dan weten?

Lastig pokemon vangen zo inderdaad. Bedankt voor je reactie.

Ik ervaar alleen problemen met de gps, mijn internet connectie daarin tegen is gewoon uitstekend.

Ik begrijp alleen niet waarom het kan, want mensen met dezelfde type telefoon als mij hebben niet hetzelfde probleem.
Reputatie 7
GPS (Global Positioning System) is het systeem (van de Amerikaanse defensie) dat wereldwijd wordt gebruikt voor positiebepaling zowel in navigatiesystemen (zoals TomTom) als in slimfoons. Zoals @Marcia_ al aangeeft is GPS geen service die door KPN geleverd wordt, hooguit een feature van de slimfoon die je bij KPN of met een KPN-contract aangeschaft hebt. KPN heeft geen enkele invloed op de kwaliteit en sterkte van het GPS-signaal, maar - net als bij Wi-Fi - spelen ook bij GPS omgevingsfactoren een grote rol. Dicht bebouwde woonwijken (vooral met flats) maar ook bomen en winkelcentra (om er maar een paar te noemen) beïnvloeden de kwaliteit van het GPS-signaal allemaal in meer of mindere mate. Zo ook de kwaliteit van de GPS-module in een GPS-ontvanger (zoals een navigatiesysteem of slimfoon). Ook binnen of in een auto is het GPS-signaal vaak maar matig en soms helemaal niet - te ontvangen.
Wellicht ook is de GPS-module in je slimfoon stuk of krakkemikkig?
Reputatie 7
Badge +27
Sorry voor de late reactie, het lijkt er dan inderdaad op dat er wellicht iets met je toestel aan de hand is. Je kunt je toestel ter reparatie op laten sturen , als je dat wilt. Dan wordt er naar gekeken. Je kunt deze ook in de winkel in laten nemen. Succes en hopelijk nog veel plezier met de Pokemonvangst!

Reageer