Beantwoord

Hd filmpjes versturen via whatsapp gaat niet

  • 27 January 2017
  • 16 reacties
  • 30065 keer bekeken

Ik kan de laatse tijd geen hd filmpjes meer versturen via whatsapp. Nu weet ik dat je niet groter als 16 mb kan versturen maar een filmpje van 2 mb gaat niet eens weg. Op het scherm krijg ik de melding:Kan deze video niet verzenden probeer een andere video. Ik heb al gechat met kpn en kreeg als antwoord om naar de kpn winkel te gaan. Leverde ook niks op. Moest contact met whatsapp opnemen dus gedaan maar die sturen alleen standaard mailtjes terug. En klanten service van HTC zei ook contact opnemen met whatsapp. Wat is het probleem nu is mijn vraag en waar moet ik nu zijn voor dit probleem 😞
icon

Beste antwoord door Lakker1 29 January 2017, 22:30

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hoi @Lakker1, welkom! Leuk dat je hier je vraag stelt. Dit klinkt toch echt als een probleem met Whatsapp. Ik lees ook overal een max van 16 MB. Is Whatsapp helemaal up-to-date? Misschien is het een idee om Whatsapp te verwijderen en opnieuw te installeren. Heb je dat al geprobeerd?
Reputatie 7
Badge +30
Hoe neem je die HD filmpjes op? Het kan best zijn dat dit een of ander obscuur formaat is terwijl Whatsapp alleen MP4 wilt o.i.d.
Bedankt voor het antwoord geven op mijn vraag. Het is inmiddels verholpen door een verkeerde instelling in mijn telefoon camera
Reputatie 7
Badge +25
Fijn dat het is opgelost! Graag gedaan maar nu ben ik wel benieuwd welke instelling het was. Wil je dat nog delen? Misschien hebben anderen er ook nog wat aan. 🙂
Bedankt voor het antwoord geven op mijn vraag. Het is inmiddels verholpen door een verkeerde instelling in mijn telefoon camera
Dit is te verhelpen door bij je videoinstellingen het vinkje audio met hoge resolutie op off te zetten.
Dit gaat over de htc10.
Reputatie 7
Badge +25
Top! Bedankt voor het delen. 🙂
Schijnbaar heb ik het zelfde probleem, maar dan met een iPhone

Iemand een idee hoe ik mijn probleem kan oplossen?
Hoi Baizimos. Ik durf daar zelf geen antwoord op te geven. Misschien ook nog even op een forum van iphone of whats app proberen?
Schijnbaar heb ik het zelfde probleem, maar dan met een iPhone

Iemand een idee hoe ik mijn probleem kan oplossen?


Ik heb dat probleem ook al met de iPhone..
Reputatie 7
Badge +25
Hi Sam, zijn de filmpjes niet groter dan 16 MB? Dat is namelijk de maximale grootte. Controleer voor de zekerheid anders de datum en tijd die is ingesteld en zorg dat dat klopt. Heb je dit ook als je op WiFi zit?
Hi Sam, zijn de filmpjes niet groter dan 16 MB? Dat is namelijk de maximale grootte. Controleer voor de zekerheid anders de datum en tijd die is ingesteld en zorg dat dat klopt. Heb je dit ook als je op WiFi zit?

Hey Paul,

Ik heb het al bij de kleinste filmpjes en ook met WiFi. De slechte kwaliteit heb ik ook als ik filmpjes vanuit mijn bibliotheek naar Facebook, instagram of snapchat upload. Ik heb ook al een aantal keer de camera instellingen veranderd zonder resultaat. Ook op Facebook HD uplaoden aangezet om te kijken of dat Mischien zou werken, maar ook dat werkte niet.

Groetjes,
Samira
Reputatie 7
Badge +25
Hey Samira, sorry voor de late reactie! Wat is het probleem precies? Dat je helemaal geen filmpjes kan versturen? Of dat je wel filmpjes kan versturen, maar het is van lage kwaliteit? En het probleem heb je dus niet alleen via Whatsapp? Welke iPhone gebruik je?
Hey Samira, sorry voor de late reactie! Wat is het probleem precies? Dat je helemaal geen filmpjes kan versturen? Of dat je wel filmpjes kan versturen, maar het is van lage kwaliteit? En het probleem heb je dus niet alleen via Whatsapp? Welke iPhone gebruik je?

Ik kan alleen filmpjes van lage kwaliteit sturen, ondanks het veranderen van de opties. Het is inderdaad niet alleen op whatsapp, ook Facebook, instagram en snapchat.
Ik heb de iPhone 7 plus.
Reputatie 7
Badge +25
Dat is apart. Zijn de filmpjes op jouw iPhone wel gewoon goede kwaliteit en wordt het pas slecht zodra je 'm verstuurt (via Whatsapp bijvoorbeeld)? Of is het ook al slechte kwaliteit als je het filmpje kijkt op jouw mobiel? En heb je dit probleem al sinds het begin os pas sinds kort?

Veel vragen, ik weet het. 😉
Dat is apart. Zijn de filmpjes op jouw iPhone wel gewoon goede kwaliteit en wordt het pas slecht zodra je 'm verstuurt (via Whatsapp bijvoorbeeld)? Of is het ook al slechte kwaliteit als je het filmpje kijkt op jouw mobiel? En heb je dit probleem al sinds het begin os pas sinds kort?

Veel vragen, ik weet het. ;)


Ja ze zijn pas slecht zodra ik ze verstuur. Op mijn iPhone zijn ze wel gewoon van goede kwaliteit. In het begin was dit probleem niet. Dat is pas sinds 2 maandjes ongeveer.
Reputatie 7
Badge +25
Hmm, ik kan het zo niet verklaren. Het klinkt als een instelling ergens in de iPhone maar ik ben er niet bekend mee in ieder geval. Er lijkt me niets defect aangezien het filmen op zich prima werkt. @huistijger, herken jij dit probleem heel toevallig?

Je kan eventueel een reservekopie maken van je iPhone en de boel een keer resetten maar zou zonde zijn als het niet nodig is natuurlijk.

Reageer