Beantwoord

HELP | Pincode ??? Uw telefoon is ter beveiliging gecodeerd...

• 27 september 2017
  • 4 reacties
  • 15363 keer bekeken

Goedenavond,

Ben al de hele avond bezig, heb ook al drie keer met Samsung NL gebeld.
Na een update vandaag is mijn telefoon (Samsung Galaxy S8+) (verplicht) opnieuw herstart. Nu vraagt mijn telefoon (letterlijk) om de volgende melding, met een numeriek toetsenbord eronder:

"Uw telefoon is ter beveiliging gecodeerd. Voer uw pincode in om uw apparaat te starten."

Ik heb mijn telefoon echter beveiligd met een wachtwoord (naam) en dit is niet in te vullen. Wat is nu ineens deze code dan? Bij Samsung NL kom ik niet verder... Findmymobile werkt niet want mijn tel heeft nog geen verbinding in dit opstartscherm, en de mij bekende codes e.d. al geprobeerd.

Het is ook niet de SIM die blokkeert, want hij geeft geen mogelijkheid tot invoeren van de PUK.

aub. Help ik ben ten einde raad en zal alles op de tel verliezen...
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 27 september 2017, 20:31

Hoi,

Het is de PIN voor apparaatencryptie. Je hebt waarschijnlijk ooit (of standaard) het apparaatgeheugen geencrypt en om een of andere reden vraagt ie nu om de decodeersleutel.

Is het een apparaat van je werk/school? Dan zou het kunnen dat zij iets afdwingen maar dat weet ik niet zeker.

Een oplossing is sowieso om het apparaat te resetten (via recovery), maar ik weet niet of je daar op zit te wachten. Afhankelijk van de encryptie zou je nog wel sommige bestanden van je telefoon kunnen krijgen.

Robin
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Het is de PIN voor apparaatencryptie. Je hebt waarschijnlijk ooit (of standaard) het apparaatgeheugen geencrypt en om een of andere reden vraagt ie nu om de decodeersleutel.

Is het een apparaat van je werk/school? Dan zou het kunnen dat zij iets afdwingen maar dat weet ik niet zeker.

Een oplossing is sowieso om het apparaat te resetten (via recovery), maar ik weet niet of je daar op zit te wachten. Afhankelijk van de encryptie zou je nog wel sommige bestanden van je telefoon kunnen krijgen.

Robin
Beste Jeroen,

Ik heb nu hetzelfde probleem en kwam jouw bericht tegen. Ik ben benieuwd of jij de oplossing voor mij hebt?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Anthonio, welkom! Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier geen ervaring mee heb. Als ik op internet zoek is over het algemeen een factory reset de oplossing en denk dat dat ook het geval was bij @Jeroen055... Zit je waarschijnlijk niet op te wachten maar ik weet zo geen andere oplossing.
Reputatie 7
Badge +24
Is het nog gelukt Anthonio? Ik hoop het wel!

Reageer