Vraag

Het geluid van de iTV app is te zacht

  • 2 November 2019
  • 4 reacties
  • 495 keer bekeken

Ik keek altijd TV op mijn Samsung Tab S2 met de iTV app.

Een jaar geleden of zo, kreeg ik een update en sindsdien is het volume van de app te zacht om er naar te luisteren. Vergelijkbare apps (NPO Start, NOS) spelen veel harder af.

Ik kan geen instelling vinden in de app om daar iets aan te doen, dus ik heb de indruk dat de app een verkeerde instelling hanteert.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @ForumPal, welkom op het forum. De iTV app heeft zelf geen volumeregelaar, dus het kan wel kloppen dat je die niet kan vinden. Wat wel vreemd is, is dat het volume te zacht is… Dit is de eerste keer dat ik dit signaal hoor/lees namelijk.. Ik heb dan ook niet gelijk een oplossing hiervoor. Heb je dit ook zodra je oordopjes aansluit? Of klinkt het dan wel goed? Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Vandaag de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Zowel met NOS start als met de iTV app dezelfde nieuwsuitzending beluisterd.
Dan is er nog steeds een beduidend verschil, ook voor anderen hoorbaar, in het volume waarmee de app over de luidsprekers speelt. De NOS app is ruimschoots sterker, daar kan ik het volume op 2/3 zetten. De KPN app is met volume in hoogste stand te zacht om daar plezierig naar te kijken.

Met oordopjes is het verschil minder/niet waarneembaar.

Reputatie 7

De KPN app is met volume in hoogste stand te zacht om daar plezierig naar te kijken.

Vreemd, ik ervaar geen problemen met het volume van de iTV app op mijn Huawei MediaPad M3 en OnePlus 5T.

Reputatie 7
Badge +25

Heel apart. Ik vermoed dat dit probleem dan alleen speelt op die specifieke tablet, aangezien ik dit nog niet eerder heb gehoord. Ik denk eerlijk gezegd dat dit probleem niet opgelost gaat worden vanuit ons omdat dit niet reproduceerbaar is. Waarschijnlijk niet wat je wil horen, maar aangezien dit een unieke situatie lijkt te zijn, en de S2 ook geen updates meer krijgt (afgezien van beveiliging), moet ik wel realistisch zijn...