Vraag

Hoe kan ik een Samsung unlocken?

  • 3 May 2020
  • 5 reacties
  • 171 keer bekeken

Hoe kan ik een Samsung unlocken?

 

*Admin: eigen topic aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Loefke hoe oud is die Samsung? Alleen met oude toestellen kan dat nog gebeuren, want KPN verkoopt al zo’n 10 jaar geen toestellen met simlock meer. Daarom is KPN ook enige tijd geleden gestopt (klik hier) met het verstrekken van unlockcodes, omdat er nog maar weinig naar gevraagd wordt. De enige optie is nu een “telefoonboer” om de hoek.

Niet oud hoor! Ik verwacht 3 of 4 jaar

Reputatie 7
Badge +21

Ok, @Loefke dan is het dus geen simlock en kan het een “Screen lock” optie zijn. Kan je dat niet via je Samsung account of Google account oplossen?

Reputatie 7
Badge +16

Wat voor lock heb je als ik vragen mag? 

Er zijn twee locks die nog wel eens voorkomen met Samsung toestellen.

  • Een Simlock (Deze kan via de provider verwijderd worden). 
  • Een Regiolock. Een regiolock komt alleen voor als je een telefoon hebt die uit een andere regio komt dan waar je woont, bijvoorbeeld een Koreaans toestel in Nederland. Deze kan je zelf opheffen door 5 minuten te bellen met het toestel met een Simkaart uit de regio waar het toestel vandaan komt. Stel dat dit niet kan dan kan je bij Samsung een code aanvragen, het proces hiervoor is pak een beet een maand. (Mits Samsung HQ akkoord geeft).

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Loefke, welkom! Heb je iets aan de tips die hierboven gegeven worden? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten.