Beantwoord

HTC 10 levering niet juist geïnformeerd

• 21 juli 2016
  • 5 reacties
  • 179 keer bekeken

Ik heb afgelopen zaterdag mijn abonnement in de winkel van KPN verlengd met daarbij de HTC 10 Carbon Grey, helaas was het toestel niet op voorraad en werd mij plechtig beloofd dat hij dan dinsdag bij mij zou worden afgeleverd (omdat de post maandag niet levert).

Nou goed, jammer natuurlijk, met name omdat mijn broertje zit te springen om mijn huidige toestel nu die van hem kapot is. Vervolgens kreeg ik zondag een sms dat het toestel niet op voorraad was en dat ik het hoor als er meer bekend is. Toen heb ik maandag met de stiekeme hoop naar KPN gebeld of zij toevallig konden controleren of het HTC 10 toestel op voorraad was bij 1 van de filialen in de buurt omdat ik gezien de situatie met mijn broertjes defecte toestel zeker bereid was een stukje te rijden voor het toestel.

De medewerkster die ik aan de lijn kreeg begreep mij eerst verkeerd (dacht dat ik nog moest verlengen ipv al verlengd had) en gaf aan "Oh jahoor, het is niet een toestel waar bijzonder veel vraag naar is, als ik het nu voor u in orde maak dan heeft u hem morgen in huis!". Toen ik aangaf dat het fijn was om te horen dat het toestel op voorraad was maar dat ik de verlenging reeds in de winkel geregeld had kreeg ik meteen het antwoord dat ze dan niet op voorraad waren omdat de klantenservice/website een andere voorraad aanspreekt dan de winkels.
Ik vind dit een rare manier van werken, waarom zou je immers langer op een toestel moeten wachten als je de moeite neemt om langs te gaan in de winkel dan wanneer je het thuis van achter je computer regelt, of los daarvan, moeten wachten op een toestel dat je bij een bedrijf bestelt dat het toestel ook nog eens op voorraad heeft,..

Maargoed, mij werd gegarandeerd dat het toestel echt wel in de loop van de week zou worden geleverd dus vervelend als het was legde ik me er bij neer dat het zo zou zijn. Later zag op de website ook staan dat ze leverbaar waren vanaf 22 juli (balen dat in de loop van de week dan vrijdag zou worden maargoed dat zul je altijd zien). Zojuist heb ik even met KPN gebeld omdat ik me afvroeg of de 22 juli dan ook inderdaad gold voor toestellen die vanuit een winkel zijn besteld, toen werd aangegeven dat dit de voorraad was voor de klantenservice, toen ik de vraag stelde of het dus mogelijk was dat ik nog 3 weken of langer op mijn toestel moest wachten omdat ik het in de winkel had besteld gaf zij aan dat dat zeker mogelijk was (maar dat dit uiteraard niet het streven van KPN is en blablabla). Ik werd overigens netjes en beleefd te woord gestaan, en ik ben blij dat ik eerlijke antwoorden krijg ipv eerder deze week de garantie dat ik hem sowieso deze week ga ontvangen.

Ik dacht laat ik eens op het forum kijken of ik er meer mensen zijn die mijn ervaring delen, daar zie ik dat klanten tot 2 maanden hebben mogen wachten met om de zoveel dagen een mailtje met sorry hij is er nog niet. Is dit waar ik rekening mee moet houden?

Want dan valt er voor KPN ontzettend veel winst te behalen in de communicatie naar klanten en had ik het anders aangepakt. Zijn er op dit moment meer mensen met deze situatie?
icon

Beste antwoord door Erik_ 27 juli 2016, 11:03

Inmiddels is het toestel afgelopen maandag verzonden 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hey Job, wat jammer dat je het toestel nog niet hebt 😞 Als ik hier de voorraad bekijk zie ik geen tekorten (meer). Dat zou betekenen dat we het toestel (weer) op voorraad hebben en dat hij vandaag of morgen opgestuurd wordt. Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan ga ik kijken of dat inderdaad zo is.
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor je gegevens, Job. Wat ik zie hier is dat we de afgelopen periode wat verstoringen hebben gehad in het logistieke deel van het bestel/leveringsysteem. Hierdoor is er voor veel bestellingen van vorig weekend vertraging ontstaan. Helaas is jouw order daar één van. Goede nieuws is dat de verstoring begin deze week weer opgelost is. We zijn op dat moment begonnen met het leveren van de vertraagde bestellingen. Ik kan niet specifiek inzien wanneer jouw bestelling aan de beurt is, maar gezien de HTC verder op voorraad is, verwacht ik geen hele lange wachttijd meer. Met een beetje geluk komt hij inderdaad deze week nog. Sorry dat ik niet duidelijker kan zijn dan dit.
Beste Erik,

Bedankt voor je bericht.

Je geeft aan dat de storing in het bestel/leveringssysteem begin deze week is opgelost, echter gaf het systeem waar ik de status kon controleren tot gisteren met rode letters aan dat er een storing was.
Nou vind ik dit op zich geen ramp omdat je ook aangeeft dat de HTC nu op voorraad is en dus alsnog zo spoedig mogelijk zal worden toegezonden.

Nu krijg ik net helaas weer een SMS van KPN met daarin de melding dat het toestel niet op voorraad is en ik op de hoogte zal worden gehouden, dit is - wederom - tegenstrijdige berichtgeving, wat is het nu?
Reputatie 7
Badge +28
Vreemde situatie, Job. Ik zie hier nog steeds dat het toestel gewoon voorradig is. We hebben hier maandag bericht gekregen dat de problemen rondom de orders van het weekend daarvoor opgelost waren. Je zou dan ook in het statusoverzicht ook geen foutmeldingen e.d. meer moeten zien. Ik ben zelf zo afwezig tot aan maandag, maar ik heb mijn collega Cindy, die hier vanavond is, gevraagd nog even te kijken of zij meer kan achterhalen.
Reputatie 7
Badge +28
Inmiddels is het toestel afgelopen maandag verzonden 🙂

Reageer