HTC one X

• 13 juni 2012
  • 13 reacties
  • 11882 keer bekeken

Beste lezer,

Een anderhalve maand geleden heb ik een HTC one X aangeschaft in een KPN winkel, buitengewoon vriendelijk geholpen vandaar ook mijn keuze om over te stappen naar KPN. Binnen 3 weken herkende mijn HTC one X mijn SIM-kaart niet, ging de batterij enorm snel leeg( 35% eraf in een klein uurtje) en werd hij buitensporig warm. Mijn telefoon in de winkel ter reparatie aangeboden en uiteindelijk na er zelf achteraan zitten binnen 3 weken terug gekregen. 

Nu las ik gister het bericht op NU.nl over de wifi problemen van de HTC one X, nou was ik daar al niet van onder de indruk maar naar aanleiding van het bericht er eens op gaan letten. Vanuit de dezelfde ruimte was het aantal streepjes wifi van huisgenoten met andere smartphones hoger, minimaal 2/3 streepjes, als ik überhaupt al wifi had. Toen maar eens een aantal reacties gelezen op NUjij.nl. Hier las ik een bericht wat aangaf dat als je op de rechterbovenhoek drukte het bereik van de Wifi zender (oid) zou verbeteren. Dit geprobeerd en inderdaad wifi op eens van 1 naar 4 streepjes. Een paar reacties later zag ik staan dat het waarschijnlijk om de de HTC one X's gaat met het serienummer wat begint met ht23 en ht24. Even gekeken en jawel hoor ht23. 

Ik baal ervan dat je ervanuit gaat dat je een van de nieuwste smartphones koopt en er vervolgens nu al voor de 2e keer naar de winkel moet terug brengen binnen 2 maanden. Hierdoor heb je de HTC minder lang in gebruik dan dat hij in reparatie is. 

Eigenlijk zie ik het ook niet zitten om hem wederom te laten repareren maar wil ik eigenlijk een deugelijk apparaat, in hoeverre is dit realistisch?

Met vriendelijke groet,

Thomas van Stokkom

13 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Beste tkmvstokkom,

Graag ontvang ik uw mobiele nummer, postcode/huisnummer in een privébericht.
Ik neem graag contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Afra 

Hallo, ik heb het zelfde probleem met mijn one X ( ook een 23 serie ) met de wifi ontvangst . Hij is paar weken terug al door KPN service center terug gestuurd om telaten flashen maar dat heeft niks geholpen.. Ben hem ruim een week kwijt geweest. Htc zegt dat ze het probleem aan onderzoeken zijn en het kan nu wel een maand duren voordat ik wat van van ze hoor zegt htc. Zit nu al vanaf het begin met een telefoon die niet naar behoren functioneert. kan nu bijna geen gebruik maken van de wifi op mijn werk.
Badge
Beste Vinnie,

Vervelend om te horen! 

Kunt u mij in een privebericht uw 06-nummer sturen + postcode/huisnummer? Dan kijk ik wat ik voor u kan doen.

Met vriendelijke groet,

Eduard

Na het persoonlijke bericht werd er direct contact opgenomen en werd er aangeboden om een nieuw toestel op te sturen. Inmiddels ben ik weer een week in het bezit van een prima functionerende HTC one X. Buitengewoon goed geholpen door de Webcare afdeling, KPN kan immers ook niets doen aan een productiefout maar lost het zo wel prima op.

Reputatie 7
Badge +3
Beste Vinnie,

Heeft Eduard het probleem met de HTC One X inmiddels voor u opgelost?

Ik hoor het graag van u.

Met vriendelijke groet.

Cornelis

Beste Cornelis,

Ook ik heb helaas last van dezelfde fout (slechte Wifi verbinding / uitvallende Wifi).

Zojuist met KPN aan de telefoon gehangen om te zoeken naar een bevredigende oplossing.

De dame van KPN gaf aan dat het toestel eerst naar de reparatieafdeling moet om te beoordelen of het toestel wel of niet te repareren valt.

Gezien de berichtgeving van HTC over dit topic en de berichten hierover in het forum lijkt het mij zonde van de tijd om eerst te gaan zoeken naar een reparatiemogelijkheid terwijl al bekend is dat die er niet is. Het is immers een produktiefout van HTC.

Is dit standaard bij KPN, m.a.w. moet ik echt mijn toestel eerst ter reparatie aanbieden ?

Op deze manier kan er nogal wat tijd overheen gaan, terwijl (wat mij betreft in ieder geval) de uitkomst al bekend is.

Hoor graag je mening hierover.

Groeten,

Hans

Reputatie 4
Badge +2
Beste Hans,

HTC heeft het WiFi probleem op de HTC One X toestellen erkend en zal hier zelf een oplossing voor geven. Hiervoor kunt u contact opnemen met de Klantenservice van HTC.

HTC Klantenservice is als volgt te bereiken:

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Hallo,

Hebben alle modellen one x die beginnen met het nr ht23 of ht 24 last van deze wifi problemen?

Gr. Tom

Reputatie 3
Badge +4
Beste Tom,

Als je een HTC One X hebt waarvan het serie nummer begint met HT23 of HT24 is de kans inderdaad groot dat je deze problemen ook kan ondervinden.

Je kan vrij eenvoudig testen of je toestel ook van dit probleem voorzien is. Hiervoor druk je de telefoon net boven de volume knop aan. Schiet je WiFi bereik nu ineens omhoog heb je waarschijnlijk ook te maken met het bekende WiFi probleem.  
Hoi Arjen, bedankt voor je antwoord. Mijn One x begint ook met HT24. Mijn ontvangst is meestal prima. Alleen valt de WiFi soms voor korte tijd weg. Weet niet of dit aan telefoon of aan (oude) router ligt. Gr. Tom
Reputatie 3
Badge +4
Beste tom79,

Als je HTC One X onder deze serie valt, is het natuurlijk niet direct dat je per definitie WiFi problemen dient te hebben. Indien je toestel wel dit probleem kent, kan je dit vrijwel de gehele tijd waarnemen.

Het af en toe wegvallen van de WiFi hoeft inderdaad niet perse aan het toestel te liggen. 

Hoi Arjen, heb telefoon op een andere router geprobeerd waarna deze idd niet meer uitvalt. Signaal blijft perfect. Hoop wel dat dit zo blijft en niet net na garantieperiode ontvangst wegvalt. Ben tot nu toe erg tevreden met deze telefoon. Gr. Tom
Reputatie 3
Badge +4
Beste Tom79,

Fijn dat je dit hebt kunnen uitsluiten en dit resultaat op het forum deelt.

Wees gerust wat betreft de garantie, op HTC toestellen is deze standaard 2 jaar. Vermoedelijk ben je tegen deze tijd het toestel wel zat en heb je alweer een ander 😉.

Reageer