Beantwoord

Huawei geen updates handelsconflict

  • 30 May 2019
  • 37 reacties
  • 4694 keer bekeken

Badge
Zijn hier mensen die pas een nieuwe huawei of huawei mate 20 lite hebben aangeschaft, en sinds maart 2019 heen updates meer hebben ontvangen, ineens geen garantie meer hebben. En daardoor een trage tot vastlopen van het toestel. KPN kan hier niks mee HUAWEI geeft geen gehoor... Handelsconflict China en Amerika... Garanderen geen of tot 3 maanden updates, en de upgrades naar P of Q niet meer gebeurt.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 30 May 2019, 15:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

In mijn ogen maakt Huawei zich er makkelijk vanaf door te stellen dat het toestel ge-root is. Even googlen leidt tot dit:
https://www.huaweiblog.de/firmware-update-was-bedeutet-cust-emui-und-co/#CUST

Het betreffende toestel zou gewoon Europa model moeten zijn. Het heeft daarmee dus eigenlijk ook niks met KPN van doen.

Als het toestel ge-root zou zijn, kun je dat checken met de 1 of andere app, b.v. SuperSU, daarmee kun je root-rechten regelen, als het toestel al ge-root zou zijn, anders kun je er niks mee.
Badge
@tmoesel dat heb ik dus al nagekeken en ven aardig ingelezen, dat us dus mijn probleem met huawei. Roeptoeteren maar wat om de Mr Sen op kosten te jagen. Want wij als klant krijgen heen inzage van de details die evt door hun als "geroot" bestempeld worden. Ik had die controle al gedaan "niet geroot" dus! Ik weet ook dat het aangeven can de cust versie de aangepaste systeem firmware is voor de regio waar de telefoon werkzaam is. Ik kom gern steek verder, ook als de providers worden zoet gehouden door huawei om te zeggen gerandeeerd updates uit te geven. Nou als je mijn vorige topics leest lees je wat er gezegd wordt en dat er als er updates vrijkomen maar tot drie maanden is en de upgrades naar 9 en 10 niet gegeven worden.
Kun je wel met het toestel bellen? Zo ja, waar maak je je dan zo druk over? 😉
Reputatie 7
Zeker iemand van "klantenservice" van Huawei die geroepen heeft dat die telefoon geroot zou zijn. Weet dan dat ook daar de "klantenservice" bemenst wordt door werkstudenten die een script afdraaien en nul comma nul verstand hebben van het product.

Dat jij sinds maart geen updates gehad hebt vind ik absoluut niet schokkend en heeft waarschijnlijk meer met Huawei zelf te maken dan met enige boycot die ook nog eens helemaal nog niet van kracht is.

Het grote nadeel van organisaties als Huawei, Samsung en vele andere "Aziaten" is hun upgrade/support beleid. Zij bieden veelal maar kort support op hun modellen omdat ze graag zien dat klanten snel weer een nieuw model aanschaffen. Het is dus hun marketingstrategie om relatief kort support te bieden.

Zelf heb ik een Huawei MediaPad M3 van eind 2016. Een geweldig apparaat met zijn metalen body, hoge resolutie (2560x1600) en compacte formaat (8,4 inch). Echter lijkt Android 7 het eindstation en heeft het apparaat sinds november 2018 ook geen Android security patches meer gehad.

Juni is nog lang de update van het toestel waar het om gaat naar 9 (pie) kan dus best nog komen en is gewoon aangekondigd.
https://www.androidplanet.nl/nieuws/huawei-emui-9-0-update/
Reputatie 7
Het zal allemaal wel weer een storm in een glas water blijken te zijn, net zo als vorig jaar met ZTE. (Waar wij overigens die rampzalige V10A van Arcadyan aan overgehouden hebben.)

Zie Trump: Amerikaanse bedrijven mogen weer zaken doen met Huawei.

Ik vraag me dan af wie er op gaat draaien voor de geleden economische schade want die is nu al enorm.
Badge

Goedendag,

Ben ik weer,mijn Huawei mate 20 lite loopt dus achter met beveiligingsupdates....de laatste is van oktober 2019.....dat kan toch niet?!

Reputatie 7
Badge +30

Ha @twijgje69, waarop baseer jij dat je toestel achterloopt? Ik zie dat er in februari een nieuwe update komt. Die komt dus ook vanzelf op jouw toestel binnen.

Badge

Februari pas! Horen elke maand veiligheisupdates te komen. Zeker met al die hackers tegenwoordig.

Hallo @twijgje69 , wat jij denkt dat hoort of wat er in de praktijk gebeurt zit een groot verschil in.

Wij hebben een Samsung en een Motorola en die worden gemiddeld 1 à 2 maal per jaar bijgewerkt.

 

 

Mijn nokia krijgt bijna maandelijks een veiligheids update. Ligt wat dat aan gaat echt aan het merk.

Uiteraard moet je hackers niet onderschatten maar  daar staat een update van je telefoon deels los van.

 

Reputatie 7
Badge +30

Februari pas! Horen elke maand veiligheisupdates te komen. Zeker met al die hackers tegenwoordig.

Je kunt je in dat geval beter aan Huawei wenden, zij zijn degene die de updates beschikbaar stellen. KPN is degene die ze vervolgens aanbiedt, wanneer ze ook voor ons beschikbaar zijn gemaakt.Â