Vraag

Huawei P smart 2019 schakelt telkens over naar 4g

  • 17 November 2020
  • 5 reacties
  • 132 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo, sinds enige tijd schakelt mijn telefoon thuis vaak over naar 4g. Als ik naar beschikbare netwerken ga staat daar vaak  “verbonden maar geen internettoegang”. Weet iemand hoe kan ik dit probleem kan oplossen? Ter info ik heb een abo met internet, tv en thuis bellen, mobiel abo  en een Experia Box V10A. Alles dus van KPN


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @bueno60, wat jammer om dit te lezen! Niet optimaal voor je mobiele internet bundel ook natuurlijk.. Ervaar je dit ook op andere mobiele telefoons? En merk je ook iets aan de lampjes van de Experia Box op het moment dat je toestel terugschakelt naar 4G? Hoe ver sta/zit je van de Experia Box af als je dit ervaart? Je zou ook eens wifi+ uit kunnen zetten. Dat vind je onder instellingen, wifi, meer instellingen. Dat zorgt ervoor dat je telefoon niet meteen naar mobiel internet switcht zodra dat signaal beter is dan dat van de wifi. 

Reputatie 2

Hallo Marcia, de experiabox staat in de meterkast (tja bij wie niet) en als ik in de woonkamer zit (ongeveer op 4 meter) en op de eerste etage (op ongeveer 5 meter) en zolder (op ongeveer 7 meter)geeft hij regelmatig 4G aan. Ik heb zoals je zei de wifi+ uitgezet maar dat brengt geen verbetering. Ook als ik het lampje  op de experiabox bekijk blijft deze gewoon groen branden., Andere telefoons zijn er niet om dit te controleren. Heb nadat ik de wifi+ had uitgezet het toestel opnieuw opgestart maar geen verandering. Hiervoor had ik nooit problemen (tot zeg maar twee maanden terug). De rest (tv en internet) functioneren goed.

 

Reputatie 7
Badge +30

Je zou in dat geval eens kunnen proberen om de Wifi Manager te doorlopen. Vooral voor de eerste en tweede verdieping kan die heel nuttig zijn. Wij bieden in sommige gevallen Experia Wifi's aan. Daarnaast zou je zelf ook kunnen overwegen om Super wifi punten aan te schaffen. Vooral als er in jouw omgeving meer gebruikers van wifi komen, kan jouw wifi daaronder lijden. 

Reputatie 2

Hallo Marcia, die wifi manager had ik zelf al eens doorgelopen en nu weer maar geen verbetering. Wat mij wel opvalt is dat ik op zowel de eerste etage als de zolder wel gewoon wifi ontvangst heb voor de laptops (van mij  en mijn vrouw) maar zodra ik met de telefoon van de woonkamer naar de eerste etage loop hij gelijk overgaat op 4 g. op de eerste etage heb ik een dual band versterker staan die al een tijdje goed draait. Overigens heb ik enige tijd geleden eens die super wifi punten aangeschaft voor een nog betere ontvangst. Echter ik kreeg deze met geen mogelijkheid aangesloten. Ondanks de gemakkelijke en goede instructie. Heb deze terug gestuurd en keurig mijn geld terug gekregen. Dus om deze wederom aan te schaffen lijkt mij geen optie. Voor mij houdt het hier dus op. Ben benieuwd naar je antwoord.

Reputatie 7
Badge +30

Vervelend dit zeg! Ik wil wel even gezegd hebben dat die dual band versterker geen mesh heeft en dus niet naadloos overschakelt van en naar de Experia Box. Daar zou het aan kunnen liggen. Alleen, omdat je aangeeft dat je het met de laptops niet hebt, kan het ook aan de Huawei liggen. Heb je al eens op hun gebruikersforum gekeken? Wellicht haal je daar iets uit!