Beantwoord

Ik bel ongewenst anoniem

  • 18 January 2020
  • 14 reacties
  • 2181 keer bekeken

Hallo!

Uit het niets wanneer ik bel - maakt niet uit naar wie - is mijn telefoon nummer privé. Ik heb nog nooit aan mijn telefoon instellingen gezeten dus dit is heel vreemd. Zelfs als mijn ouders mij bellen krijgen hun soms 'anoniem' op hun beeldscherm.

Mijn telefoon is de LG V30. Graag hoor ik of dit op te lossen is. 

icon

Beste antwoord door Lisa 21 July 2020, 20:31

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Ashley E. Allereerst welkom terug op het Forum! Wat gek dat je ineens anoniem belt zonder dat je dit wenst. Heb je de toestelinstellingen al gecontroleerd? Zo niet, hier kun je het controleren:

  1. Ga naar het bel-menu [groene telefoon logo] 
  2. Rechts bovenin ‘instellingen [drie puntjes] 
  3. Kies: ‘oproepinstellingen’
  4. Kies: ‘Aanvullende GSM-oproepinstellingen’
  5. Kies: Beller-ID
  6. Kies: ‘Netwerkstandaard' of ’Nummer tonen’. 

Ik heb de netwerkinstellingen gecontroleerd van het nummer dat je hebt ingevuld op je profiel, deze is ingesteld op ‘nummer weergeven'. Er wordt dus vanuit ons niets verborgen. Als ik je goed begrijp bel je af-en-toe anoniem, klopt dit? Krijgen je ouders soms wél je telefoonnummer in beeld en soms niet? 

Ik hoor graag van je!

@Ashley E. Allereerst welkom terug op het Forum! Wat gek dat je ineens anoniem belt zonder dat je dit wenst. Heb je de toestelinstellingen al gecontroleerd? Zo niet, hier kun je het controleren:

  1. Ga naar het bel-menu [groene telefoon logo] 
  2. Rechts bovenin ‘instellingen [drie puntjes] 
  3. Kies: ‘oproepinstellingen’
  4. Kies: ‘Aanvullende GSM-oproepinstellingen’
  5. Kies: Beller-ID
  6. Kies: ‘Netwerkstandaard' of ’Nummer tonen’. 

Ik heb de netwerkinstellingen gecontroleerd van het nummer dat je hebt ingevuld op je profiel, deze is ingesteld op ‘nummer weergeven'. Er wordt dus vanuit ons niets verborgen. Als ik je goed begrijp bel je af-en-toe anoniem, klopt dit? Krijgen je ouders soms wél je telefoonnummer in beeld en soms niet? 

Ik hoor graag van je!

Dankuwel voor uw snelle reactie. Ik heb uw aanwijzingen opgevolgd maar zodra ik bij Beller-ID kom kan ik nergens op klikken want het is helemaal grijs. 

Om uw tweede vraag te beantwoorden mijn ouders konden altijd mijn nummer zien maar sinds een week of 2 in eens niet meer. Het is ook in eens plotseling. Ik weet niet helemaal hoe het zit met anoniem maar als hun mij bellen vanuit hun contacten dan krijgen ze soms anoniem. 

Hopelijk helpt dit. Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +17

@Ashley E. Bedankt voor je snelle reactie.  Wat gek dat je Beller-ID niet kunt selecteren. Zou je eens met een ander toestel willen controleren of je nummer dan wél weergegeven wordt? Dan kunnen we uitsluiten of het een fout  is in het toestel óf een netwerkfout (KPN). 

@Ashley E. Bedankt voor je snelle reactie.  Wat gek dat je Beller-ID niet kunt selecteren. Zou je eens met een ander toestel willen controleren of je nummer dan wél weergegeven wordt? Dan kunnen we uitsluiten of het een fout  is in het toestel óf een netwerkfout (KPN). 

Hallo! Ik heb dit net geprobeerd bij mijn ouders telefoon en ik kan Beller- ID wel selecteren en veranderen bij hun maar als ik ben vanaf hun toestel naar de andere krijgen ze ook privé nummer. Ik weet nu niet meer wat er aan de hand is. 

Reputatie 7
Badge +17

@Ashley E. Excuses voor deze late reactie.. Is het probleem nog steeds gaande? 

Goed dat je het met een ander toestel getest hebt. Als ik het goed begrijp, lijkt het probleem te blijven ontstaan in een ander toestel, klopt dit? Staat Beller-ID dan gewoon op ‘weergeven’ of ‘netwerkinstellingen’? 
Als dit zo is en je blijft anoniem bellen, dan wil ik graag een ticket doorzetten naar mijn collega's van de technische dienst. Zij kunnen het mobiele nummer ‘refreshen’ op ons netwerk! 

Laat het maar weten als je dit wenst. 

@Ashley E. Excuses voor deze late reactie.. Is het probleem nog steeds gaande? 

Goed dat je het met een ander toestel getest hebt. Als ik het goed begrijp, lijkt het probleem te blijven ontstaan in een ander toestel, klopt dit? Staat Beller-ID dan gewoon op ‘weergeven’ of ‘netwerkinstellingen’? 
Als dit zo is en je blijft anoniem bellen, dan wil ik graag een ticket doorzetten naar mijn collega's van de technische dienst. Zij kunnen het mobiele nummer ‘refreshen’ op ons netwerk! 

Laat het maar weten als je dit wenst. 

Maakt niet uit. Helaas is dit nog wel een probleem. Om u vraag te beantwoorden in de andere telefoons staat het allemaal op gewoon weergeven en ik blijf dan alsnog anoniem bellen. 

Reputatie 7
Badge +17

@Ashley E. Omdat dit een beetje een ‘bijzonder’ probleem is, ga ik het morgen even langs de desbetreffende afdeling. Ik kan er namelijk niet echt een ticket voor inschieten en het zou zonde zijn als het bij de verkeerde afdeling terecht komt. Hopelijk kunnen ze morgen met wat magie strooien zodat het meteen is opgelost. Je hoort nog van me! :wink:

Reputatie 7
Badge +28

@Lisa 

Ik ben benieuwd of ze de magie ook over jou heen gestrooid hebben. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kom maar op met je toverkunsten….. :innocent::ghost:

 

Reputatie 7
Badge +17

@Noordzee en @Ashley E. Hou me scherp, goed dat je het zegt. Ik heb het nummer even achtergelaten omdat de instellingen goed leken te staan. Tussen het reageren door is het me even ontschoten. Ik neem aan dat ze het op de achtergrond gaan oplossen of dat ik er morgen wat over hoor. Het kan zijn dat we een andere simkaart gaan toesturen al is dit nog even onduidelijk.

Magie is helaas ver te zoeken vandaag, laten we het gooien op de Telfort migratie. :see_no_evil:

Ik heb verder nooit meer een reactie hierop gehad en het is ook nooit opgelost. Ik bel nog steeds anoniem ook op m'n nieuwe telefoon die ik sinds eind mei heb. Ik weet nu niet meer wat er hiermee aanmoet en het is verschrikkelijk irritant. Als ik iemand bel met spoed dan nemen ze gewoon niet op omdat anonieme nummers een slechte reputatie hebben door die call centers.

Ik wil graag dat dit gewoon opgelost wordt. :(

Reputatie 7
Badge +17

@Ashley E. Bedankt voor je reactie en welkom terug. Ik ben absoluut niet trots op deze uitkomst. Wat slecht dat je niets meer hebt gehoord. Ik zie inderdaad dat je een nieuwe telefoon in gebruik hebt, leuk! Ik heb je voor de zekerheid een andere simkaart toegestuurd omdat ik (zo gauw ik kan zien) zie dat er geen andere is meegegeven toen je het toestel kreeg/ophaalde. 

Ik ga mijn collega's van de NSSD hierop aanspreken en vragen wat er met het ticket is gebeurd. Je hoort van me. 

Reputatie 7
Badge +17

@Ashley E. Ik heb de netwerkinstellingen aangepast/hersteld. Zou je het toestel eens helemaal uit/aan willen zetten? Ik vermoed namelijk dat het hiermee is opgelost. Zo niet, dan hoor ik het graag.

@Lisa Dankuwel voor al uw hulp. Dit heeft alles gefixt!!! Ik bel niet meer anoniem! Ik ben hier nu zo blij mee. Echt ontzettend bedankt! 

Reputatie 7
Badge +17

@Ashley E.  Ohh, dat is echt geweldig om te horen! Vraag me niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen.., maar ineens kon ik iets aanpassen wat eerder niet lukte. Hou het vooral in de gaten en geef een gil als er iets is. 
Je mag de nieuwe simkaart negeren of gaan gebruiken. Voor nu wens ik je nog een fijne avond. :blush:

 

Reageer