Vraag

Ik word elke 10 seconden uit mijn wifi gegooid.

  • 4 May 2020
  • 7 reacties
  • 277 keer bekeken

Toestel al laten opsturen, ligt het niet aan.

Standard rijtje met: vliegtuigmodus aan en uit, router restarten etc werkt uiteraard ook niet.

Ik word er uit gegooid wanneer de WiFi sterkte iets naar onder gaat. Dan word mij de toegang ontzegd en de WiFi gecodeerd. 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Wat gebeurd er bij andere wifi verbindingen zoals op het werk? Als u de router thuis reset of een andere netwerk aan geeft en opnieuw koppelt? Doen andere apparaten in huis het wel?

@Jeroen Ruiter ik heb verder alleen een PC en die staat op kabel. Ik heb dit alleen bij mensen die ook KPN hebben. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @The vibe, wat rot dit! Heb je een Huawei? Ik zie via Google dit issue bij de fora van verschillende providers voorbij komen. Daar wordt als tip gegeven om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, nadat je een back-up hebt gemaakt. Is dat iets wat je al geprobeerd hebt?

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, is het opgelost met een reset? Als je nog ergens tegenaan loopt, laat het gerust weten. 

@Marcia_ alle dingen die hinten op dat het aan de telefoon ligt werken niet. Resetten werkt zeker niet. Het ligt aan het internet, niet de telefoon. 

@The vibe Een ander WiFi AccessPoint, dus geen apparaat van KPN zoals een ExperiaBox of ExperiaWifi of SuperWiFi, zou nieuw licht op het probleem kunnen werpen.

Je zou je laptop die met de vaste kabel is aangesloten eens even in WiFi hotspot modus (internet delen) kunnen zetten en dan daarmee verbinden. Als dit dan ook niet op een KPN internet lijn werkt, is het meest waarschijnlijke dat de telefoon een bepaalde server niet kan bereiken en dan daarom de verbinding weer verbreekt. Het symptoom komt me bekend voor, alhoewel  andere omstandigheden.

Reputatie 7
Badge +30

De tip van @tmoesel is een goeie! Heb jij zelf alleen een Experia Box in gebruik of ook andere extra apparatuur zoals een eigen router, accespoint, switch etc? Heb je al eens geprobeerd om het netwerk te vergeten en opnieuw te verbinden?