Beantwoord

Ims service is gestopt.


Ik heb een Samsung A3 2016. Na een software update krijg ik de melding Ims service is gestopt.
Ik vermoed dat het te maken heeft met een paar apps die door Samsung zijn toegevoegd maar niet te verwijderen zijn.
Hoe kom ik van die melding af? Ik kan nauwelijks mijn mobiel gebruiken.
icon

Beste antwoord door Rolffie 5 oktober 2017, 08:12

Goedemorgen allemaal,

Zo juist handmatig naar een update gezocht en ja wel die was er.

Deze uiteraard gelijk geïnstalleerd, en het probleem is verholpen en alles doet het weer gewoon!!

Dus jullie weten wat je kunt gaan doen nu.

Succes er mee.

Bekijk origineel

54 reacties

Sinds deze ochtend kamp ik het hetzelfde probleem. Op dezelfde telefoon overigens. De enige optie na deze melding is op 'app sluiten' klikken, maar het is niet te vinden van welke app dit komt. Het bericht komt iedere paar seconden in beeld, waardoor je mobiel niet meer normaal te gebruiken valt.

Iemand een oplossing?
Hier ook hetzelfde probleem op beide telefoons (A3 2016) bij Kpn hadden ze helaas ook geen oplossing.
Ik stuur morgen beide telefoons terug naar Samsung en die lossen het maar op.
Ik heb dezelfde melding sinds ik vandaag een update heb gedaan op mijn samsung A3.
IMS service is gestopt. Heb gebeld met klantenservice kpn maar ze zeggen dat de technische afdeling niet te bereiken is en morgen terug moet bellen...grr
Reputatie 7
Badge +25
Beste @Maw20 en anderen, wat ontzettend balen zeg! Ik lees hier meer over als ik google, maar vind niet echt een oplossing. Jullie kunnen proberen om een back up te maken en het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Ook kunnen jullie proberen om verschillende apps te verwijderen per 5 o.i.d. om vervolgens te kijken of het probleem zich nog voordoet. Dat is alleen wel even een werkje.. Ook zouden jullie contact met Samsung op kunnen nemen, daar de software update vanuit hen komt.

@kris75 Ik verwacht niet dat onze technische dienst hier iets aan kan doen, daar het probleem niet vanuit ons netwerk komt 😞
Beste allemaal,

Sinds ongeveer 1 1/2 uur geleden had ik ook het probleem het enige dat ik kon ontdekken is dat je het beste je contacten op je simkaart kan zetten en dan vervolgens een hardware reset naar fabrieksinstellingen te maken ik heb dat ook gedaan en ben nu van het probleem af
Reputatie 7
Badge +29
Skydragon schreef:

Beste allemaal,

Sinds ongeveer 1 1/2 uur geleden had ik ook het probleem het enige dat ik kon ontdekken is dat je het beste je contacten op je simkaart kan zetten en dan vervolgens een hardware reset naar fabrieksinstellingen te maken ik heb dat ook gedaan en ben nu van het probleem af

Beter is om je contacten te backuppen via Gmail of een ander mailaccount.


Verder, kan iemand proberen of het probleem wordt opgelost door de standaard SMS app te wijzigen? Via Instellingen, Apps/Applicaties, "het moertje"/"drie stipjes", en dan bij SMS of berichten kijken wat de standaard app is en of je deze kan wijzigen?
Check dan wel of ie nog SMS kan verzenden en ontvangen.

Robin
Ik heb hetzelfde probleem met a3 2016 , sinds update gisteren.
Reputatie 3
Badge +1
Beste Maw20,

je kunt ook eerste een back-up maken. Daarna je toestel herstellen naar fabrieksinstellingen.
http://www.samsung.com/nl/support/app/smartswitch/
Je kunt hier even kijken voor het wijzigen van standaard sms app
https://forum.kpn.com/android-smartphones-tablets-20/samsung-s4-i9505-update-lolipop-324271
Hier ng 1 en kan er helemaal niks meer mee .
Iemand de oplossing????
Nou ik heb ook dit probleem en blijkbaar nog meer met ons. waardeloos. Als iemand de oplossing weet bv aan welke app het ligt die gesloten moet worden, dan hoor ik het graag. Telefoon is nu echt waardeloos! Zou hem zo door het raam gooien..
Wat een rotgedoe zeg! Heb de Samsung A5 16 en nu kan ik niets normaal meer doen met dit. Toestel. Ligt toch echt aan de update die ik er zo juist op heb gezet!!!! Zoek een oplossing Samsung!!!!! Dit werkt niet!
ik heb het probleem ook en ben radeloos. Weet niemand hoe we dit kunnen oplossen?
En..ik ben er ook eentje. Bedankt KPN!!
Zelfdeprobleem hier 😢
Ik heb er ook last van maar echt na elke 3 seconden. Fabrieksinstellingen zou niet de oplossing moeten zijn, Samsung moet met een redelijke oplossing komen!!
Ik zit met hetzelfde probleem. Telefoon is nu totaal nutteloos en niet te gebruiken. Ik heb gelezen dat het zou liggen aan de Facebook-app of de Facebook Messenger app. Ik ga ze zo beiden verwijderen en zal dan laten weten of het heeft geholpen.
Ik heb het ook na de nieuwste update!! Wordt er helemaal gek van!
Heb al vanalles geprobeerd, cache geleegd van verschillende apps. Helaas kun je bij IMS Service app geen data of cache legen!! Wat gebeurt er als je deze gedwongen zou stoppen?
Iemand al contact gehad met Samsung??
Wil eigenlijk een hardreset voorkomen. Hoop dat het snel wordt opgelost!
Laat maar... dat werkt dus niet... Ik heb Facebook en Messenger verwijderd, opnieuw opgestart en ik blijf die melding krijgen....
Angel1978 schreef:

Ik zit met hetzelfde probleem. Telefoon is nu totaal nutteloos en niet te gebruiken. Ik heb gelezen dat het zou liggen aan de Facebook-app of de Facebook Messenger app. Ik ga ze zo beiden verwijderen en zal dan laten weten of het heeft geholpen.


Heeft geen zin. Al geprobeerd. Ligt aan iets anders bij onze A3 en A5 Samsungs
En nog een . Weet iemand oplossing
Gek wordt je er van.. kkan amper type! Ga proberen samsung te bereiken... als iemnd de tip heeft!!
Ik heb alle apps van IMS gedwongen gestopt, maar ook nu blijf ik de melding nog houden. Ik weet het nu ook niet meer...
Dames en heren, ik ben er achter gekomen hoe je van het probleem af komt.. gooi uw toestel door het raam, en koop een iphone. zo gemakkelijk kan het zijn. Dat een update word uitgebracht waarvan alles nog niet 100 is laat duidelijk de kwaliteiten zien van de makers.
Vriendelijke groeten,
Jonathan
Esther2017 schreef:

Gek wordt je er van.. kkan amper type! Ga proberen samsung te bereiken... als iemnd de tip heeft!!



Laat je het hier weten als je contact hebt gehad met samsung?
Iemand al contact gehad met de technische dienst van KPN?

Ooooh wat is dit fuckingg irritant!!!!

Reageer