Beantwoord

Ims service is gestopt.

  • 24 september 2017
  • 54 reacties
  • 25851 keer bekeken

Ik heb een Samsung A3 2016. Na een software update krijg ik de melding Ims service is gestopt.
Ik vermoed dat het te maken heeft met een paar apps die door Samsung zijn toegevoegd maar niet te verwijderen zijn.
Hoe kom ik van die melding af? Ik kan nauwelijks mijn mobiel gebruiken.
icon

Beste antwoord door Rolffie 5 oktober 2017, 08:12

Goedemorgen allemaal,

Zo juist handmatig naar een update gezocht en ja wel die was er.

Deze uiteraard gelijk geïnstalleerd, en het probleem is verholpen en alles doet het weer gewoon!!

Dus jullie weten wat je kunt gaan doen nu.

Succes er mee.
Bekijk origineel

54 reacties

Goedemorgen allemaal,

Zo juist handmatig naar een update gezocht en ja wel die was er.

Deze uiteraard gelijk geïnstalleerd, en het probleem is verholpen en alles doet het weer gewoon!!

Dus jullie weten wat je kunt gaan doen nu.

Succes er mee.
Op de vraag of er een patch komt krijg ik geen positief antwoord; ze weten het niet :(
Op de vraag of na een nieuwe update het problem niet meer terug komt. krijg ik als antwoord: Laten we hopen van Niet :(

Dus de reset kan een tijdelijke oplossing zijn.
Volgens deze website https://www.androidsage.com/2017/09/26/samsung-galaxy-a52016-receives-security-patch-fix-ims-service-stopped-bug/ zou er een Fix zijn.
Is er iemand die daadwerkelijk deze fix gedraaid heeft en het probleem getackeld heeft?
Had hetzelfde probleem.

Wat ik heb gedaan is het toestel volledig gereset, daarna alles vanuit mijn Google-account terug gezet en het probleem is weg.

Succes er mee allemaal
Badge
Wij hebben al enkele dagen dit probleem. Ik weiger om de reset uit te voeren. Samsung heeft een fout gemaakt en niet voldoende getest. Als ze een verandering rondsturen moeten ze ook zorg dragen voor het geval dat het fout gaat. Bij een persoon of bij meerdere personen. Een simpele reset is geen oplossing. Zodra die update weer langs komt, zal het probleem ook terug komen.
Ben in ieder geval blij dat Samsung er mee aan de slag is gegaan. Nu nog een echte oplossing.


Zo denk ik er ook over, echter begint mijn vrouw (om wiens toestel het gaat) zich toch echt te ergeren aan de irritante pop-up die maar blijft terugkomen. Samsung zal toch wat sneller moeten reageren.
Wij hebben al enkele dagen dit probleem. Ik weiger om de reset uit te voeren. Samsung heeft een fout gemaakt en niet voldoende getest. Als ze een verandering rondsturen moeten ze ook zorg dragen voor het geval dat het fout gaat. Bij een persoon of bij meerdere personen. Een simpele reset is geen oplossing. Zodra die update weer langs komt, zal het probleem ook terug komen.
Ben in ieder geval blij dat Samsung er mee aan de slag is gegaan. Nu nog een echte oplossing.
Ik had hetzelfde probleem. Heb de KPN winkel bezocht en Samsung gebeld.. De enige oplossing is je toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Gelukkig had ik een backup van al mijn app's bij Samsung, dus is alle weer geïnstalleerd.
Alleen moet je weer opnieuw inloggen bij verschillende app's.
Probleem opgelost.
Henk
Reputatie 7
Badge +30
Wat die die MIS service app eigenlijk? Kan m nergens vindenHeel simpel gezegd is IMS een soort netwerk die providers hebben. De IMS Service (app) is waarschijnlijk de schakel tussen de berichten/telefoon app en het netwerk.
Ims service app bedoel ik...
Wat die die MIS service app eigenlijk? Kan m nergens vinden
Vanavond ook een Update gedaan. Wat een ramp. En nu? Uiteindelijk gekozen voor een harde reset.
Bijna alles veilig kunnen stellen en terug gezet naar de fabrieksinstellingen, toch weer 1,5 uur werk gekost waar ik niet om gevraagd heb. Balen dus, avond naar de .....

Wie verzint zoiets?
Zelfdeprobleem hier 😢ik Ik heb Samsung gebeld ( eerst KPN die gaf het nummer) en samen medewerker daar hele toon gereset probleem was bekend bij hen.alles eerst in back up gezet nu toon weer in orde..gelukkig😊
had geen zin (en tijd) om te wachten op de briljante oplossing; ik heb mijn telefoon gereset en ben alle apps aan het herinstalleren. het lijkt allemaal goed te gaan
Ik heb m gereset en nu is het over.
Badge
@Skr4d Tnx, die ga ik meteen volgen.
@v-tjes Nee, nog niet voorbij zien komen.
Maar hou Twitter in de gaten van @Samsung_NL.
Badge
@Skr4d Geven ze ook aan wanneer die update te verwachten is?
Voor degene die nog even kunnen wachten:
Samsung geeft aan bezig te zijn met een oplossing.
Het probleem lijkt verband te houden met de zgn. Blueborne fix.

https://www.galaxyclub.nl/2017/09/galaxy-a3-a5-2016-ims-service-gestopt
Badge
@Biggens Even een kleine aanpassing in de benaming, je had het niet helemaal juist verstaan, Wight moet Wipe zijn:
[quote=Biggens]
Oplossing aldus Samsung:
Back up maken van mobiel via PC > Samsung Smart Switch downloaden op het toestel en op mijn PC > USB connectie maken met PC > dan alle stappen doorlopen.

Deze stappen heb ik meegeschreven:
Drukken op backup maken
Hard reset uitvoeren door:
Volume + knop en Power aan/uitknop en Home button tegelijk indrukken.
Dan kom je in menu met blauwe letters
Ga met Volume – knop naar Wipe data > factory reset
Op knop: Aan/uit drukken
Naar Yes
Weer op knop: Aan/uit drukken
Dan gaat het toestel resetten (in 2 seconden klaar)
Daarna alles opnieuw installeren op je toestel
Daarna alles van je PC op je toestel kopiëren
Heb zelf zojuist gebeld naar Samsung (25 sept.) en kreeg dit te horen en een instructie: gedicteerd:
Samsung kan er niets aan doen = software matisch product uit Korea? (verstond ik althans), wereldwijd geen problemen. Volgens Samsung is het een virus en niet iedereen krijgt dit probleem.

Oplossing aldus Samsung:
Back up maken van mobiel via PC > Samsung Smart Switch downloaden op het toestel en op mijn PC > USB connectie maken met PC > dan alle stappen doorlopen.

Deze stappen heb ik meegeschreven:
Drukken op backup maken
Hard reset uitvoeren door:
Volume + knop en Power aan/uitknop en Home button tegelijk indrukken.
Dan kom je in menu met blauwe letters
Ga met Volume – knop naar Wight data (verstond ik althans)> factory reset
Op knop: Aan/uit drukken
Naar Yes
Weer op knop: Aan/uit drukken
Dan gaat het toestel resetten (in 2 seconden klaar)
Daarna alles opnieuw installeren op je toestel
Daarna alles van je PC op je toestel kopiëren

Dit alles is maar 10 minuten werk en anders bellen met Samsung, zegt Samsung
Ik heb het resetten nog niet gedaan .... (in mijn baas zijn tijd)
Opgelost. Ik heb zelfde probleem met A5 na de update van gisteren. Samsung gebeld en heeft harde reset aanbevolen, wel eerst even goed backuppen.
SD kaart er uit gehaald. Nu is alles weer OK. kost wel even tijd.
Samsung heeft veel telefoontjes gehad over dit probleem!


Wel jammer dat we het alleen met een harde reset moeten oplossen!
Maak je de back up met je telefoon? Of een programma op de computer?
Behoud je dan alle afbeeldingen, video's, apps en contacten?
Opgelost. Ik heb zelfde probleem met A5 na de update van gisteren. Samsung gebeld en heeft harde reset aanbevolen, wel eerst even goed backuppen.
SD kaart er uit gehaald. Nu is alles weer OK. kost wel even tijd.
Samsung heeft veel telefoontjes gehad over dit probleem!
Iemand al contact gehad met de technische dienst van KPN?

Ooooh wat is dit fuckingg irritant!!!!


Wat je moet beseffen is dat dit probleem helemaal niets te maken heeft met de telefoonproviders.
Het gaat hierbij om de software van SAMSUNG. Dus Samsung zal dit probleem moeten oplossen met een software patch.
Ik heb gisteren al gelijk contact gezocht met Samsung, zie deze forum;
https://eu.community.samsung.com/t5/forums/v3_1/forumtopicpage/board-id/nl-mobile/highlight/false/page/1/thread-id/10845

Helaas bij mij niets geholpen dus ik twijfel of ik een harde reset ga doen omdat ik ook geen zin en tijd heb om alles weer in te regelen.

Hopelijk komt er snel iets.


Ik wacht ook nog even met een hard reset. Zo een gedoe!
Hier in Eindhoven hetzelfde probleem deze ochtend!!

Reageer