Beantwoord

Ims service is gestopt.

• 24 september 2017
  • 54 reacties
  • 26104 keer bekeken

Ik heb een Samsung A3 2016. Na een software update krijg ik de melding Ims service is gestopt.
Ik vermoed dat het te maken heeft met een paar apps die door Samsung zijn toegevoegd maar niet te verwijderen zijn.
Hoe kom ik van die melding af? Ik kan nauwelijks mijn mobiel gebruiken.
icon

Beste antwoord door Rolffie 5 oktober 2017, 08:12

Goedemorgen allemaal,

Zo juist handmatig naar een update gezocht en ja wel die was er.

Deze uiteraard gelijk geïnstalleerd, en het probleem is verholpen en alles doet het weer gewoon!!

Dus jullie weten wat je kunt gaan doen nu.

Succes er mee.
Bekijk origineel

54 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Iemand al contact gehad met de technische dienst van KPN?

Ooooh wat is dit fuckingg irritant!!!!

Dit probleem heeft niets met kpn te maken, Maar met Samsung. Samsung moet dit probleem oplossen.
Dames en heren, ik ben er achter gekomen hoe je van het probleem af komt.. gooi uw toestel door het raam, en koop een iphone. zo gemakkelijk kan het zijn. Dat een update word uitgebracht waarvan alles nog niet 100 is laat duidelijk de kwaliteiten zien van de makers.
Vriendelijke groeten,
Jonathan
Badge
@Biggens Even een kleine aanpassing in de benaming, je had het niet helemaal juist verstaan, Wight moet Wipe zijn:
[quote=Biggens]
Oplossing aldus Samsung:
Back up maken van mobiel via PC > Samsung Smart Switch downloaden op het toestel en op mijn PC > USB connectie maken met PC > dan alle stappen doorlopen.

Deze stappen heb ik meegeschreven:
Drukken op backup maken
Hard reset uitvoeren door:
Volume + knop en Power aan/uitknop en Home button tegelijk indrukken.
Dan kom je in menu met blauwe letters
Ga met Volume – knop naar Wipe data > factory reset
Op knop: Aan/uit drukken
Naar Yes
Weer op knop: Aan/uit drukken
Dan gaat het toestel resetten (in 2 seconden klaar)
Daarna alles opnieuw installeren op je toestel
Daarna alles van je PC op je toestel kopiëren
Badge
@Skr4d Tnx, die ga ik meteen volgen.
Voor degene die nog even kunnen wachten:
Samsung geeft aan bezig te zijn met een oplossing.
Het probleem lijkt verband te houden met de zgn. Blueborne fix.

https://www.galaxyclub.nl/2017/09/galaxy-a3-a5-2016-ims-service-gestopt
Wij hebben al enkele dagen dit probleem. Ik weiger om de reset uit te voeren. Samsung heeft een fout gemaakt en niet voldoende getest. Als ze een verandering rondsturen moeten ze ook zorg dragen voor het geval dat het fout gaat. Bij een persoon of bij meerdere personen. Een simpele reset is geen oplossing. Zodra die update weer langs komt, zal het probleem ook terug komen.
Ben in ieder geval blij dat Samsung er mee aan de slag is gegaan. Nu nog een echte oplossing.
Beste allemaal,

Sinds ongeveer 1 1/2 uur geleden had ik ook het probleem het enige dat ik kon ontdekken is dat je het beste je contacten op je simkaart kan zetten en dan vervolgens een hardware reset naar fabrieksinstellingen te maken ik heb dat ook gedaan en ben nu van het probleem af
Goedemorgen allemaal,

Zo juist handmatig naar een update gezocht en ja wel die was er.

Deze uiteraard gelijk geïnstalleerd, en het probleem is verholpen en alles doet het weer gewoon!!

Dus jullie weten wat je kunt gaan doen nu.

Succes er mee.
Opgelost. Ik heb zelfde probleem met A5 na de update van gisteren. Samsung gebeld en heeft harde reset aanbevolen, wel eerst even goed backuppen.
SD kaart er uit gehaald. Nu is alles weer OK. kost wel even tijd.
Samsung heeft veel telefoontjes gehad over dit probleem!
Heb zelf zojuist gebeld naar Samsung (25 sept.) en kreeg dit te horen en een instructie: gedicteerd:
Samsung kan er niets aan doen = software matisch product uit Korea? (verstond ik althans), wereldwijd geen problemen. Volgens Samsung is het een virus en niet iedereen krijgt dit probleem.

Oplossing aldus Samsung:
Back up maken van mobiel via PC > Samsung Smart Switch downloaden op het toestel en op mijn PC > USB connectie maken met PC > dan alle stappen doorlopen.

Deze stappen heb ik meegeschreven:
Drukken op backup maken
Hard reset uitvoeren door:
Volume + knop en Power aan/uitknop en Home button tegelijk indrukken.
Dan kom je in menu met blauwe letters
Ga met Volume – knop naar Wight data (verstond ik althans)> factory reset
Op knop: Aan/uit drukken
Naar Yes
Weer op knop: Aan/uit drukken
Dan gaat het toestel resetten (in 2 seconden klaar)
Daarna alles opnieuw installeren op je toestel
Daarna alles van je PC op je toestel kopiëren

Dit alles is maar 10 minuten werk en anders bellen met Samsung, zegt Samsung
Ik heb het resetten nog niet gedaan .... (in mijn baas zijn tijd)
Badge
@Skr4d Geven ze ook aan wanneer die update te verwachten is?
Badge
Wij hebben al enkele dagen dit probleem. Ik weiger om de reset uit te voeren. Samsung heeft een fout gemaakt en niet voldoende getest. Als ze een verandering rondsturen moeten ze ook zorg dragen voor het geval dat het fout gaat. Bij een persoon of bij meerdere personen. Een simpele reset is geen oplossing. Zodra die update weer langs komt, zal het probleem ook terug komen.
Ben in ieder geval blij dat Samsung er mee aan de slag is gegaan. Nu nog een echte oplossing.

Zo denk ik er ook over, echter begint mijn vrouw (om wiens toestel het gaat) zich toch echt te ergeren aan de irritante pop-up die maar blijft terugkomen. Samsung zal toch wat sneller moeten reageren.
@v-tjes Nee, nog niet voorbij zien komen.
Maar hou Twitter in de gaten van @Samsung_NL.
had geen zin (en tijd) om te wachten op de briljante oplossing; ik heb mijn telefoon gereset en ben alle apps aan het herinstalleren. het lijkt allemaal goed te gaan
Vanavond ook een Update gedaan. Wat een ramp. En nu? Uiteindelijk gekozen voor een harde reset.
Bijna alles veilig kunnen stellen en terug gezet naar de fabrieksinstellingen, toch weer 1,5 uur werk gekost waar ik niet om gevraagd heb. Balen dus, avond naar de .....

Wie verzint zoiets?
Wat die die MIS service app eigenlijk? Kan m nergens vinden
Ims service app bedoel ik...
Op de vraag of er een patch komt krijg ik geen positief antwoord; ze weten het niet :(
Op de vraag of na een nieuwe update het problem niet meer terug komt. krijg ik als antwoord: Laten we hopen van Niet :(

Dus de reset kan een tijdelijke oplossing zijn.
Had hetzelfde probleem.

Wat ik heb gedaan is het toestel volledig gereset, daarna alles vanuit mijn Google-account terug gezet en het probleem is weg.

Succes er mee allemaal
Volgens deze website https://www.androidsage.com/2017/09/26/samsung-galaxy-a52016-receives-security-patch-fix-ims-service-stopped-bug/ zou er een Fix zijn.
Is er iemand die daadwerkelijk deze fix gedraaid heeft en het probleem getackeld heeft?
Reputatie 3
Badge +1
Beste Maw20,

je kunt ook eerste een back-up maken. Daarna je toestel herstellen naar fabrieksinstellingen.
http://www.samsung.com/nl/support/app/smartswitch/
Je kunt hier even kijken voor het wijzigen van standaard sms app
https://forum.kpn.com/android-smartphones-tablets-20/samsung-s4-i9505-update-lolipop-324271
Reputatie 7
Badge +28
Beste @Maw20 en anderen, wat ontzettend balen zeg! Ik lees hier meer over als ik google, maar vind niet echt een oplossing. Jullie kunnen proberen om een back up te maken en het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Ook kunnen jullie proberen om verschillende apps te verwijderen per 5 o.i.d. om vervolgens te kijken of het probleem zich nog voordoet. Dat is alleen wel even een werkje.. Ook zouden jullie contact met Samsung op kunnen nemen, daar de software update vanuit hen komt.

@kris75 Ik verwacht niet dat onze technische dienst hier iets aan kan doen, daar het probleem niet vanuit ons netwerk komt 😞
Reputatie 7
Badge +30
Beste allemaal,

Sinds ongeveer 1 1/2 uur geleden had ik ook het probleem het enige dat ik kon ontdekken is dat je het beste je contacten op je simkaart kan zetten en dan vervolgens een hardware reset naar fabrieksinstellingen te maken ik heb dat ook gedaan en ben nu van het probleem af
Beter is om je contacten te backuppen via Gmail of een ander mailaccount.

Verder, kan iemand proberen of het probleem wordt opgelost door de standaard SMS app te wijzigen? Via Instellingen, Apps/Applicaties, "het moertje"/"drie stipjes", en dan bij SMS of berichten kijken wat de standaard app is en of je deze kan wijzigen?
Check dan wel of ie nog SMS kan verzenden en ontvangen.

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Wat die die MIS service app eigenlijk? Kan m nergens vindenHeel simpel gezegd is IMS een soort netwerk die providers hebben. De IMS Service (app) is waarschijnlijk de schakel tussen de berichten/telefoon app en het netwerk.
Ik heb het ook na de nieuwste update!! Wordt er helemaal gek van!
Heb al vanalles geprobeerd, cache geleegd van verschillende apps. Helaas kun je bij IMS Service app geen data of cache legen!! Wat gebeurt er als je deze gedwongen zou stoppen?
Iemand al contact gehad met Samsung??
Wil eigenlijk een hardreset voorkomen. Hoop dat het snel wordt opgelost!

Reageer