Beantwoord

ING bank app

Sinds enige tijd kan ik via wifi overschrijving via mijn ING mobiel app niet bevestigen wel als ik op 4G zit. Welke oplossing?
icon

Beste antwoord door KeesYagi 14 oktober 2018, 20:52

Zo te zien heeft ing allerlei ip adressen geblokkeerd, de website is dan niet eens bereikbaar, andere banken wel. Dus ze hebben ws een nieuwe beveiliging ingevoerd.
Wil je eens kijken of de site van ing bereikbaar is op de betreffende verbinding.
En over ing, ik ben daar via de toen moderne postbank terecht gekomen. ING is gaan moderniseren om het moderniseren, voorheen kon je zien wanneer er voor het laatst ingelogd was op je rekening(en), nu niet meer, WAAROM ! !
Om deze en vele andere redenen ben ik nu al jaren aan het zoeken naar een juist alternatief, maar ja, een typisch geval van door de hond of de kat gebeten worden.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2
Badge
Hallo Arne,

Misschien een stomme vraag maar doet het internet wel via wifi? tenzij die geblokkeerd is door de wifi, zou die het gewoon moeten doen omdat dit via het internet is. heb je eens geprobeerd om bij een kennis of op school/werk te testen?

Laat maar weten 🙂
Alles werkt goed(behalve AliExpresse) voor zover ik weet. Geen idee hoe het kan.
Alvast bedankt voor de reactie!
Reputatie 2
Badge
Hey arne,

Zou je het eens willen proberen bij de wifi van je buren / werk / school / publiek (op eigen resico).
Ik denk dat het meer een internet dingetjes is dan een toestel probleem.

groet!
Zal ik eens doen.Zo niet?

Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +10
Zo te zien heeft ing allerlei ip adressen geblokkeerd, de website is dan niet eens bereikbaar, andere banken wel. Dus ze hebben ws een nieuwe beveiliging ingevoerd.
Wil je eens kijken of de site van ing bereikbaar is op de betreffende verbinding.
En over ing, ik ben daar via de toen moderne postbank terecht gekomen. ING is gaan moderniseren om het moderniseren, voorheen kon je zien wanneer er voor het laatst ingelogd was op je rekening(en), nu niet meer, WAAROM ! !
Om deze en vele andere redenen ben ik nu al jaren aan het zoeken naar een juist alternatief, maar ja, een typisch geval van door de hond of de kat gebeten worden.
Reputatie 7
Badge +10
ws was er een storing bij ing, nu kan ik wel via vreemde ip adressen op de site komen.
En zojuist hoorde ik bij :
https://www.nporadio1.nl/nos-met-het-oog-op-morgen/uitzendingen/618081-2018-10-14
Een bericht over een bedrijf (zal wel weer in de VS zitten) die 3 nederlandse banken moet beschermen tegen ddos aanvallen en daar mee ook weer een risico vormt als :
https://en.wikipedia.org/wiki/Single_point_of_failure
oke
Elders geprobeerd: dan geen probleem
Reputatie 2
Badge
Dan zou het bericht van @KeesYagi wel eens waar kunnen zijn. hoe dit te fixen is, geen flauw idee, maar we weten tenminste dat het een internet dingetje is en wat er gedaan kan worden ligt aan ING.
probleem opgelost, waarschijnlijk heeft het aan de modem gelegen. Via telefonisch contact is alles oke

Reageer