instellen uitgaande mail op samsung S4

Volgens de site van KPN moet de uitgaande mailserver van de Samsung Galaxy S4 ingesteld worden op bepaalde waarden vergeet die gelijk en neem de volgende waardes

SMTP-server

mail.kpnmail.nl

Beveiligingstype

Geen

Poort

25

Inloggen verplicht uit

Gereed alles opslaan toestl uitzetten weer aanzetten en je kunt probleemloos gebruik maken van de S4 met een kpnmail en via het G4 netwerk.

KPN poducten werken wel alleen met de juiste instellingen.

Succes, groeten Frank

15 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Dit zijn nog de oude instellingen voor de uitgaande e-mail. KPN stapt over naar een beveiligde smtp, vandaar dat er ook andere instellingen op de website te vinden zijn :)

Het is nog steeds een probleem om email te verzenden met een S4 via 4g als je de instellingen gebruikt die KPN zelf adviseert op haar webpagina toestelhulp S4. Met de instellingen: beveiliging geen en poort 25 werkt het wel maar dan verezend je wek onbeveiligd.

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Jager,

Welkom op het forum! Het klopt inderdaad dat verzenden via een mobiele verbinding niet altijd goed werkt. Gelukkig zal het binnenkort ook mogelijk zijn om via beveiligde smtp te verzenden. Nog even afwachten :)

Hartelijke groet,

Erik

Dank voor deze reactie.

Soms niet werkt lijkt me een eufemisme.

Ik heb inmiddels een klacht ingediend via de website van KPN.

Ik vind het onbegrijpelijk dat (volgens een helpdeskmedewerker van KPN) dit probleem al minstens enkele maanden bestaat, dat er geen uitzicht wordt geboden op oplossing en dat nergens op een site van KPN melding wordt gemaakt van dit probleem. Ook niet als je, zoals mijn vrouw en ik,

allebei een nieuw toestel aanschaft met een flink abonnement wordt er iets gemeld van dit probleem.

Je wordt gewoon het bos ingestuurd met de toestelhulp waarin dus niet werkende instellingen worden aangegeven

hier sinds een week of 8 hetzelfde probleem.

kan geen uitgaande mail verzenden via 4g, wel via mijn wifi.

ik heb de klantenservice gebeld....facebook gebruikt.....winkel geweest....klacht ingediend.

het advies ne het indienen van de klacht moest ik naar mijn email-provider, dat is toevallig hetnet van kpn.  ook geen oplossing

kpn kent het probleem niet en doet of zijn neus bloed. wie weet wat te doen...

Hier ook al zeer lang dit probleem. :@
Via mijn wifi gaat alles prima en schakel ik over naar het 4G netwerk van KPN dan krijg ik een verificatie fout met de melding "kan niet inloggen op het KPN netwerk". Klik ik op deze melding dan staat daar "Serverwachtwoord is gewijzigd. Voer een nieuw wachtwoord in."

Dit probleem blijf ik dan houden tot ik mijn telefoon opnieuw opstart. Ik kan dan wonderbaarlijk wel mail versturen over het 4g netwerk van KPN. Schakel ik over naar wifi en dan terug naar 4g heb ik weer hetzelfde probleem.

Dit heb ik inmiddels aangekaart bij de helpdesk voor mobiel en de helpdesk vast, beide hebben alleen het standaard antwoord, "U moet de instellingen controleren want die staan niet goed".

Ben ook naar de KPN winkel geweest waar ik heel vriendelijk geholpen ben. Samen met de medewerker alle instellingen gecontroleerd en het werkt nog niet. Hij heeft het met eigen ogen kunnen waarnemen.

Hij had geen oplossing voor het probleem en begreep er niets van.

Ik hoop toch echt dat dit probleem opgelost wordt.
Reputatie 7
Dat is al meer dan een jaar opgelost.

https://forum.kpn.com/e-mail-10/overal-mail-versturen-mogelijk-authenticated-smtp-server-actief-348101

Plaats anders hier eens screenshots van de instellingen voor de uitgaande mail server.
Kan je hier ook eens posten welk APN (access point name) er ingesteld staat voor 4G Internet.
Zeer spijtig dat je mijn bericht niet goed gelezen hebt.

Dit antwoord heb ik ook al een paar keer te horen gekregen van de diverse helpdeskmedewerkers.
Deze instellingen heb ik ook doorlopen met de medewerker van de KPN winkel.

Buiten dat wanneer ik mijn telefoon opnieuw opstart zoals hierboven beschreven werkt de uitgaande mail over het 4g netwerk van de KPN. Echter schakel ik over naar mijn wifi van KPN en weer terug naar 4g werkt de uitgaande mail niet meer, en krijg hem dan ook niet meer werkend.

Mocht het zo zijn dat mijn instellingen niet goed staan hoe is het dan mogelijk dat ik bij het opnieuw opstarten wel mail kan verzenden op het 4g netwerk.

Ik snap er in ieder geval niets van.
Bij deze de gevraagde screenshots.
Reputatie 7
Ik zou graag twee testjes willen uitvoeren.
1) Kies bij de uitgaande server een voor TLS (alle certificaten accepteren). Geeft dat hetzelfde resultaat?
2) Kies bij de APN eens voor "advancedinternet". Geeft dat hetzelfde resultaat?
1) Heb ik al uitgeprobeerd, geeft hetzelfde resultaat.
2) Waar kan ik dit kiezen?
Reputatie 7
Daar waar nu portalmmm.nl ingevuld staat vul je advancedinternet in.
Nee helaas, werkt ook niet.

Ik weet het niet zeker maar mijn inziens heeft het te maken met het omschakelen van wifi naar 4g.
Misschien blijft hij iets vasthouden van de verbinding over het wifi netwerk naar de smtp server.

Ik heb een Samsung S5 mini en mijn vrouw heeft een HTC one m8 en beide hebben dit probleem.
Reputatie 7
Wij hebben hier in huis een HTC One M7, Oneplus 2, Samsung S5 mini, Samsung S3 mini en een Samsung Grand Core Prime en op geen van alle ondervinden wij problemen met het ontvangen en verzenden van (KPN) mail. Nu hebben wij onze mobiele telefonie bij t-mobile ondergebracht, vandaar dat ik toch echt de instellingen achter die APN van KPN verdenkt.
Zou jij eens willen kijken of je met de oorspronkelijke instellingen wel een mail kunt versturen als je met een ander wifi netwerk verbonden bent dat niet van KPN is. Kan je dan wel mails versturen?
Reputatie 7
Badge +29
Welke opties heb je bij TLS?
Het is gewoon willekeur.
Wij zijn vandaag beide uit huis geweest. Niet op WIFI geweest alleen 4g.
Komen thuis, proberen te mailen over het 4g netwerk, lukt beide.
Probeer het zojuist nog een keer en krijg weer de foutmelding op mijn Samsung.
Gewoon een simpel testmailtje.

Ik heb op dit moment geen wifi buiten mijn eigen, ga het zeker proberen over een ander te versturen.
Voor dit moment in ieder geval bedankt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TLS
TLS (alle certificaten accepteren)

Beide instellingen uitgeprobeerd, maakt geen verschil

Reageer