Beantwoord

Instellingen Samsung Galaxy A3 spontaan veranderd?

• 15 juli 2018
  • 3 reacties
  • 173 keer bekeken

Vanmorgen constateerde mijn partner dat al zijn instellingen van de gsm op "fabrieksinstellingen" stonden. Bijvoorbeeld de whatsapp was ook verdwenen. De gsm heeft vanacht gewoon aan de oplader gehangen. Meer niet. Raadsel. Heeft hier iemand een verklaring/ervaring? Dank u.
icon

Beste antwoord door Susan_ 16 juli 2018, 09:17

Goedemorgen Lita, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!
Een toestel kan eigenlijk niet uit zichzelf een reset uitvoeren, dus dit bericht verbaasd me heel erg! Dat neemt niet weg dat het echt heel erg vervelend is dat je nu dingen kwijt bent. Gaat het alleen om berichten in Whatsapp, of ben je ook foto's en dergelijke kwijt? Wanneer het alleen om berichten gaat, kan het zijn dat je hem misschien in de veilige modus hebt opgestart (volume knop samen met de aan knop inhouden). Meestal is een herstart dan voldoende om dat weer weg te halen. Wil je dit proberen? Je kan ook controleren of je misschien een back-up ervoor had gemaakt en die kan gebruiken om het een en ander te herstellen. Dit kan via Apps' > 'Instelllingen' > 'Accounts' > 'Samsung Account'. Een back-up maken is in de toekomst trouwens sowieso erg handig, in dit soort gevallen.
Ik hoor graag of hier iets uitgekomen is!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Lita, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!
Een toestel kan eigenlijk niet uit zichzelf een reset uitvoeren, dus dit bericht verbaasd me heel erg! Dat neemt niet weg dat het echt heel erg vervelend is dat je nu dingen kwijt bent. Gaat het alleen om berichten in Whatsapp, of ben je ook foto's en dergelijke kwijt? Wanneer het alleen om berichten gaat, kan het zijn dat je hem misschien in de veilige modus hebt opgestart (volume knop samen met de aan knop inhouden). Meestal is een herstart dan voldoende om dat weer weg te halen. Wil je dit proberen? Je kan ook controleren of je misschien een back-up ervoor had gemaakt en die kan gebruiken om het een en ander te herstellen. Dit kan via Apps' > 'Instelllingen' > 'Accounts' > 'Samsung Account'. Een back-up maken is in de toekomst trouwens sowieso erg handig, in dit soort gevallen.
Ik hoor graag of hier iets uitgekomen is!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Lita, ik heb geen reactie meer van je mogen ontvangen. Ben je er nog achter gekomen hoe dit veroorzaakt is? En nog belangrijker, heb je het kunnen oplossen?
Hallo Suzan,

Alles al doorlopen en geprobeerd. Het blijft een raadsel. We hebben alles opnieuw geïnstalleerd en gelaten voor wat het is. Dank voor je respons.

Groet, Lita

Reageer