Beantwoord

Iptv app werkt niet meer na update naar Android 11

  • 16 October 2021
  • 14 reacties
  • 940 keer bekeken

Reputatie 1

Op mijn OnePlus 7t werkt de app niet meer om tv te kijken na de update naar Android 11.

App heeft toestemming om de locatie te gebruiken, GPS staat aan, maar bij afspelen krijg ik de melding, sorry we kunnen helaas de locatie niet ophalen, terwijl de video of tv wel afspeelt achter de melding. Bij het op OK klikken stopt het beeld.

 

App al opnieuw geïnstalleerd. Graag een oplossing.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 November 2021, 10:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hoi @mennovanrijn . Wat merkwaardig.

Gebeurt dit zowel op 4G als via de wifi?

Reputatie 1

Hoi @mennovanrijn . Wat merkwaardig.

Gebeurt dit zowel op 4G als via de wifi?

 

Hoi @Erwin_ , dit gebeurd alleen via het 4g netwerk.

 

Gr,

 

Menno

Heb je het toestel na die update ook nog eens helemaal herstart? (je bent wel in Nederland, toch?)

Reputatie 1

Heb je het toestel na die update ook nog eens helemaal herstart? (je bent wel in Nederland, toch?)

Uiteraard. App ook opnieuw geïnstalleerd.

@Jeroen-bart Engelen : Zou dit iets met het IP adres zijn?

@mennovanrijn Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?

Reputatie 7
Badge +8

Denk het niet. Als het een probleem met het IP-adres is krijg je de melding dat je niet in de EU bent. Of de stream wil niet starten en je houd zwart beeld. Maar zoals ik het lees denkt de app zelf dat locatie bepaling is mislukt, terwijl de video wel gewoon start. Je kunt het beste deze case onder de aandacht brengen bij het app team. Volgens mij hebben jullie wel vaker direct contact met dat team toch?

Reputatie 1

@Jeroen-bart Engelen : Zou dit iets met het IP adres zijn?

@mennovanrijn Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?

Gegevens zijn aangevuld.

 

Kleine aanvulling. Als ik de app nieuw installeer en via wifi verbind werkt het. Ga ik via 4g dus niet. Maar als ik dan weer via wifi wil krijg ik de melding ‘service niet beschikbaar’.  Verwijderen en installeren werkt dan via wifi weer totdat je dus via 4g wilde proberen. Raar….

@Jeroen-bart Engelen Klopt!  Ik zet 'm naar jullie naar het team. Dank voor het meedenken. 

@mennovanrijn : Dank voor de gegevens en extra info.  Zoals je kunt lezen ga ik het issue laten analyseren door het team dat aan de itv app werkt.

 

 

Reputatie 1

@Jeroen-bart Engelen Klopt!  Ik zet 'm naar jullie naar het team. Dank voor het meedenken. 

@mennovanrijn : Dank voor de gegevens en extra info.  Zoals je kunt lezen ga ik het issue laten analyseren door het team dat aan de itv app werkt.

 

 

Dank je wel.

Reputatie 1

Is er al meer duidelijk?

Helaas nog geen uitsluitsel. Ik heb om een update gevraagd. 

Mijn collega heeft uitvoerig getest en vermoed dat het met een bug in Oxygen OS te maken heeft.

locatie bepaling lijkt niet op orde.  Hij verwijst ook naar vergelijkbare problemen: https://forums.oneplus.com/threads/gps-issues-after-android-11.1320536/

Mijn collega kon het reproduceren maar het is erg grillig. Bij hem lijkt het geforceerd te kunnen worden door het toestel een paar uren in standby te laten aan de lader. Na een herstart werkt het weer prima. 

Hij doet nog wat verder onderzoek maar geeft aan dat dit vooralsnog een fout is die bij oneplus opgelost moet worden.  Komt jouw toestel ook in aanmerking voor OS12? 

Reputatie 1

Mijn collega heeft uitvoerig getest en vermoed dat het met een bug in Oxygen OS te maken heeft.

locatie bepaling lijkt niet op orde.  Hij verwijst ook naar vergelijkbare problemen: https://forums.oneplus.com/threads/gps-issues-after-android-11.1320536/

Mijn collega kon het reproduceren maar het is erg grillig. Bij hem lijkt het geforceerd te kunnen worden door het toestel een paar uren in standby te laten aan de lader. Na een herstart werkt het weer prima. 

Hij doet nog wat verder onderzoek maar geeft aan dat dit vooralsnog een fout is die bij oneplus opgelost moet worden.  Komt jouw toestel ook in aanmerking voor OS12? 

Dank voor de terugkoppeling. Ik weet niet of mijn toestel in aanmerking komt voor OS12. Ik dacht van niet.

 

Met andere apps zoals Strava, Sygic heb ik geen problemen met de plaatsbepaling. Het is echt alleen de KPN app die op een of andere manier de locatie niet kan bepalen.

Mijn collega geeft aan dat onze app altijd afhankelijk is van het besturingssysteem van de telefoon voor deze informatie. En daar lijkt dus (niet alleen bij jou) op grillige momenten iets niet goed te gaan. Ik vrees dat wij geen oplossing hebben :-(