Beantwoord

iTV App v6.4.3 speelt geen opnames af op Samsung Android v9 tablet

  • 16 October 2019
  • 9 reacties
  • 308 keer bekeken

De KPN iTV App v6.4.3 werkte tot voor enige tijd terug nog op mijn (oude) Samsung Android v4.4.2 tablet maar startte in een keer niet meer op..
Helaas wordt Android v4.4.2 niet meer ondersteund en kreeg ik het advies van KPN om een nieuwe(re) tablet te kopen.
Een nieuwe Samsung TAB A (2019) gekocht met Android v9 en KPN iTV App v6.4.3 geinstalleerd.
KPN iTV start nu wel op en zenders kijken lukt ook maar alle opnames kunnen niet afgespeeld worden. Krijg bij alle opnames de foutmeling: "Sorry...Er ging iets fout. Vernieuw de pagina door op deze knop te klikken en probeer opnieuw". Helaas vernieuwen werkt niet en de foutmelding: "Fout bij het starten van de video(0)" blijft zich herhalen.

PS.
KPN iTV App v6.4.3 werkt volledig goed (= kijken en opnames afspelen) op mijn Samsung Android v8.0.0 smartphone over dezelfde wifi en internet verbinding.

Hoop op een snelle fix.
 

icon

Beste antwoord door Byte 22 October 2019, 19:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Byte, welkom op het forum. 

 

Misschien overbodig, maar heb je de app ook een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zou je hier ook een screenshot willen plaatsen van wat je ziet? 

Reputatie 7

Ik neem overigens aan dat je ondertussen versie 6.5.0 op jouw Samsung TAB A hebt staan.

Ik heb de iTV App meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Probleem blijft hetzelfde.

Ook de nieuwe versie 6.5.0 direct geinstalleerd. Probleem blijft hetzelfde.

Screenshot foutmelding toegevoegd.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb hier geen verklaring voor. Wat is trouwens het logootje links boven van dat schild? Iets van een anti-virus? Kan het me haast niet voorstellen maar wat gebeurt er als je dat even uitschakelt? Overigens, je krijgt wel de lijst van de opnames te zien? Of dat ook niet? 

 

 

Het logootje van het schildje was een melding dat ik ik het verificatie telefoonnummer bij mijn Google account nog in moest stellen.

Ik krijg de complete lijst met alle opnames gewoon te zien maar kan ze dus niet afspelen.

Bijna alle opnames zijn gemaakt op mijn TV maar ik heb ook vanuit de iTV App een opname gemaakt welke in de lijst van opnames verschijnt maar ook die is niet af te spelen is met iTV App.

 

Reputatie 7
Badge +24

Heel vreemd, maakt het nog uit wanneer je dit via 4G doet en niet via WiFi? Alleen even snel om te testen. 

Warempel.. het werkt ! :slight_smile:

Omdat ik geen SIM kaart in mijn nieuwe Samsung TAB A heb, heb ik even een 4G hotspot gemaakt met mijn mobiele telefoon en mijn tablet verbonden met mijn Smartphone 4G hotspot en dan kan ik wel al mijn opnames afspelen !

Natuurlijk de 4G hotspot op mijn smartphone weer uitgezet (tv opnames kijken via 4G kost te veel data uit mijn bundel) en mijn tablet weer verbonden met mijn huis wifi netwerk. Wat schetst mijn verbazing… ook dat werkt nu wel goed !

Dus mijn tablet 1x omzetten naar 4G en daarna weer terug naar wifi heeft het probleem opgelost.

Thx voor de tip.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Super! Dankjewel ook voor het testen en de terugkoppeling hier. Ik zeg heel eerlijk dat dit een gokje van me was. :grin: Schijnbaar krijgt de app toch een duwtje in de juiste richting. 

Ik denk niet dat het te maken heeft gehad met de iTV app zelf maar ik verwacht eerder dat het te maken heeft gehad met de (verkeerde) configuratie van mijn huis wifi netwerk.

Ik maak gebruik van een centrale router die aangesloten is op mijn glasvezel aansluiting. Echter om overal in huis toch wifi te kunnen gebruiken op lastige plekken (bv op zolder) maak ik gebruik van powerline of ook wel homeplug adapters. Met die apparatuur kun je van ieder stopcontact in je huis een netwerkaansluiting of een wifi hotspot maken. Je gebruikt dan je bestaande stopcontact koperen stroomkabels als een soort van netwerk kabels. Mogelijk dat daar toch iets niet goed zit.. 

Ik denk ik meld dit nog even als aanvulling omdat mogelijke andere gebruikers eenzelfde wifi configuratie in huis gebruiken.

Het is dus een goede test om bij een niet goed werkende iTV app over wifi, je wifi configuratie uit te sluiten door de iTV app over 4G te testen.

Â